Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ برابر با  ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰  برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

جان زندانیان سیاسی در خطر است!

متحد و پکپارچه از آن‌ها دفاع کنیم

 

روز جمعه ۱۶ مهر ماه ۹ نفر از زندانیان سیاسی سالن ۱۰ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به اسامی شاپور احسانی راد، اسماعیل گرامی، اکبر باقری، پویا قبادی، اکبر فراجی، مسعود وظیفه، شهاب سلطانیان، داود عبدالهی و علیرضا فراشی توسط زندانیان جرائم عمومی با « تیزی» (چاقو، شیشه شکسته) و فلاسک آب جوش مورد حمله قرار گرفته و بشدت مضروب ومجروح شدند. شدت جراحات آنقدر شدید بوده که سه نفر از زندانیان زندانیان سیاسی به نام های اکبر باقری، پویا قبادی و اکبر فراجی به بهداری زندان منتقل شده بودند و سر پویا قبادی بیست بخیه خورده است. اسماعیل گرامی، بازنشسته سازمان تامین اجتماعی، در این رابطه نوشته است:« گویا حاکمیت از محبوس کردن عده ای انسان بیگناه راضی نشده است وتعدادی از اراذل و اوباش زندانی را به این بند منتقل کرده است تا بتواند غیرمستقیم این زندانیان را مورد آزار و شکنجه قرار دهد. سرانجام امروز جمعه ۱۴۰۰/۷/۱۶ این اراذل و اوباش با ایجاد تشنج و درگیری، ما زندانیان را مورد ضرب وشتم قراردادند و حتی با چاقو وشیشه ی شکسته تعدادی را به شدت زخمی کردند». به گزارش خبرگزاری هرانا، زندانیان سیاسی محبوس در تیپ دو زندان تهران بزرگ پیش از این نزد مسئولین زندان به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم انتقاد کرده و خواهان انتقال به بندهای دیگر شده بودند. این حملات زندانیان جرایم عمومی – که خود قربانی وضع موجودند – به زندانیان سیاسی قطعاً اقدامی سازمانیافته از سوی نهادهای امنیتی برای کشتار و ایجاد فضای رعب و وحشت میان آنها و کل جامعه است.

 

در واکنش به انتشار این خبر هولناک، محمدمهدی حاج محمدی، «رئیس سازمان زندانها و اقدام‌ها تامینی و تربیتی کشور»، با وقاحتی در خور مقامات نظام در توئیتر نوشت: « در خصوص خبر غیردقیق درگیری در زندان تهران بزرگ همین بس که؛ زندان محفل فرهیختگان نیست بلکه محفل مجرمان است. با وجود کنترلها؛ اختلاف و تنش بین آنها دور از انتظار نیست. در بند مجرمین امنیتی، برای مراقبت ورعایت بهتر تفکیک و طبقه بندی، بیش از ۵۰درصد ظرفیت خالی و زندانی دیگری حضور ندارد». پیش از هر چیز باید به این مسئول بی مسئولیت و مقامات بالاترش یادآور شد که زندان های جمهوری اسلامی مملو از زنان و مردان فرهیخته و شرافتمند اعم از معلم، وکیل، دانشجو، کارگر، هنرمند، نویسنده، شاعر، بازنشسته است که نام بسیاری از آن‌ها رزق روح مردم شریف ایران است. از جمله: مریم اکبری منفرد، آتنا دائمی، اسماعیل عبدی، هاشم خواستار، مصطفی نیلی، زینب جلالیان، سپیده قلیان، سهیلا حجاب، اسماعیل گرامی، نیلوفر بیانی، رضا خندان(مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن و بسیاران دیگر. نکته دیگر اینکه مسلم است وقتی خامنه ای در مقام رهبر نظام با فتوای جنایتکارانه اش در ممنوع کردن ورود واکسن معتبر کرونا جان ده ها هزار نفر را گرفت بی آنکه پاسخگوی جنایت اش باشد؛ جای تعجب نیست که رئیس سازمان زندان ها هم با فراغ خاطر از جنایت های صورت گرفته در زندانها که مستقیماً مسئول و مسبب آن است سلب مسئولیت کند. اما مردم ایران در قبال این جنایات در زندان ها سکوت نخواهند کرد. آن‌ها نه تنها قتل شاهین ناصری، شاهد و راوی شجاع شکنجه های شهید نوید افکاری، در زندان بلکه قتل شنیع علیرضا شیرمحمدولی، شاهرخ زمانی، سینا قنبری، ستار بهشتی و... در زندان ها و شکنجه گاه ها را فراموش نکرده اند و مترصد محاکمه آمران و عاملان چنین جنایت هائی هستند.

.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، استفاده از تبهکاران توسط مقامات حکومت اسلامی برای حمله به زندانیان سیاسی را بشدت محکوم می‌کند و از همه احزاب، سازمان ها، گروه ها و نهادها و انسان‌های مترقی می‌خواهد که به هر شکل ممکن صدای زندانیان سیاسی دربند و خواهان آزادی بی قید و شرط آن‌ها باشند. جان زندانیان سیاسی در خطر است و مسئولیت حفظ جان و سلامتی این زندانیان سیاسی مستقیماً به عهده عالیترین مقامات قضائی و امنیتی و بطریق اولی با خود سیدعلی خامنه ای در مقام رهبر نظام است. تنها با یک مبارزه متحد و یکپارچه می‌توان در زندان ها را گشود و نظامی را بنیان نهاد که در آن هیچ‌کس به خاطر بیان اندیشه و عقیده اش زندانی نشود.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©