Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ برابر با  ۲۸ اگوست ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰  برابر با ۲۸ اگوست ۲۰۲۱
یاد عزیز رفیق حمید شفاعتی را با ادامه راهش گرامی میداریم

پیام تسلیت

هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) 

 

یاد عزیز رفیق حمید شفاعتی را با ادامه راهش گرامی می داریم

 

با نهایت تاسف، مطلع شدیم که رفیق حمید شفاعتی بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در تهران جان خود را از دست داد. در واقع او قربانی درماندگی سیستم حکومتی و بهداشتی رژیم اسلامی بویژه فتوای جنایتکارانه خامنه ای مبنی بر عدم خرید واکسن های امریکایی و انگلیسی شد.

 

رفیق حمید شفاعتی فرزند زحمتکش و مبارز لرستان در شهر بروجرد به دنیا آمد. مردی خود ساخته که از بچگی در محیط های مختلف کارگری برای کمک به خانواده کارمی کرد وعلی رغم علاقه شدید و استعداد بالایش برای تحصیل،  بدلیل مشکلات خانوادگی فرصت چنین کاری راپیدا نکرد . در سالهای 52-53 به جمع مبارزان پیوست و بیشترین خدمت ها را به رفقای هم رزمش کرد. خوشبختانه فعالیت هایش لو نرفت و همچنان یکی از پرکارترین افراد در میان خانواده زندانیان سیاسی ماند.  از سال 1354 به تهران نقل مکان کرد و سمپات جنبش فدایی بود   در انقلاب بهمن شرکت فعال داشت و بعد از شکل گیری "راه کارگر" به سازمان ما پیوست . عاشق رفقایش بخصوص علی رضا شکوهی و نورالدین ریاحی بود . به جرا ت خدماتش در بخش تدارکات نه تنها به اعضای راه کارگر بلکه به رفقای بیشماری از دگر سازمانها بخصوص سازمان فدایی زبان زد بود. درضربه سنگین سال 62 راه کارگر به همراه تعداد قابل توجهی از رفقایش دستگیر شد و بیش از دو سال بدون داشتن مدرک مشخصی از او در زندان ماند. بعد ا ز آزادی همسری با خصوصیات خوب خودش پیدا کرد و از این پیوند دو فرزند  نازنین با ویژه گی های  پدر و مادر بوجود آمد.

 

چهره خندان و رفتار مهربانانه و رفیقانه او با همرزمان و دوستانش زبانزد همگان بود. حمید محصول کار و زحمت  بود ؛ از این رو درد زحمتکشان را خوب می فهمید. خود ساخته بود و در کوران سخت زندگی چنان آبدیده شده بود که بدون وقفه به کار و فعالیت سوسیالیستی اش ادامه می داد. می دانست که بی تفاوت نمی تواند باشد. در طول زندگی رنج بسیاری را بر دوش کشید که بخش قابل توجهی از آن درد دیگران بود.متاسفانه نتوانست جشن رهایی زحمتکشان را که یکی از ارزوها یش بود را  ببیند و در چنگال مرگ دگرآفرینان گرفتار شد.

سازمان ما به همسر ، فرزندان و به همه خویشان، دوستان و همرزمان رفیق حمید تسلیت می گوید و پیمان می بندد آرمان حمید عزیز را که چیزی جز رهایی اردوی کار و رنج از حاکمیت جمهوری اسلامی و  بر چیدن نظام  سرمایه داری و بنای جامعه ای مبتنی بر آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم  نبود، ادامه دهد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ برابر با ۲۸ اگوست ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©