Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ اگوست ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰  برابر با ۱۴ اگوست ۲۰۲۱
hhh

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

این یک قتل عام عامدانه است!

به این نسل کشی جنایتکارانه پایان دهید !

 

ویروس کرونا در همدستی با مقامات حکومت اسلامی روزانه صد ها نفر از هموطنان مان را به کام مرگ می کشاند. هر روزه هزاران نفر از مردم این کشور در داغ عزیزان شان به ماتم می نشینند. بسیاری از خانواده ها، بی سرپرست می شوند. حالا کار به جائی رسیده است که بیمارانی در بیمارستان به انتظار مرگ دیگری می نشینند تا تختی در بیمارستان نصیب شان شود. کادر درمان فداکار، مرزهای از جان گذشتگی را در نوردیده اند. گل های جوان پرستار و کادر درمان یک به یک پرپر می شوند. آمار روزانۀ این نسل کشی عامدانه، از آمار کشتار روزانه جنگ هشت ساله بیشتر و مجموع قربانیان این همدستی جنایتکارانه، از مجموع کشته شده گان جنگ هشت ساله فزونتر است. این سیاهۀ و بیلان کار مقامات حکومت اسلامی در شرایطی است که بسیاری از کشورهای جهان با سازماندهی هوشمندانه واکسیناسیون، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به مرز صفر رسانده اند. در کشور همسایه مان، ترکیه، واکسن سوم را به بالای شصت ساله ها تزریق می کنند.

 

نگاهی به عملکرد مقامات جمهوری اسلامی در برخورد با همه گیری کرونا، نشان از همدستی شان با این ویروس در این نسل کشی آشکار در کشور دارد. وقتی رهبر رژیم واردات واکسن را ممنوع می کند و پیشکار کنونی اش در راس دولت، این تصمیم او را "صیانت" از جان مردم می داند، و بسیاری از به اصطلاع "دکتر"ها در تبعیت از این سخنان رهبرشان، نامه های حمایتی می نویسند، باید که مسئولیت آمار بسیار پائین واکسیناسیون و آمار تکان دهندۀ مرگ و میر ناشی از کرونا را نیز بر عهده بگیرند. افشاگری های علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران نشان داده است که نه تنها در خرید واکسن تعلل شده، بلکه به شکل آشکاری در این روند کارشکنی کرده اند تا واکسن های تولید داخلی را به قیمتی گرانتر بفروشند. زمانی کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  اعلام کرده بود که مصوب شده ظرف سه ماه ، ۱۲۰ میلیون دوز واکسن از خارج وارد شود، اما روشن نیست سرنوشت این مصوبه چه شده است. زمانی محمد مخبر رئیس "ستاد اجرائی فرمان امام" گفته بود که تا شهریورماه، ۳۰ میلیون دوز "واکسن برکت" عرضه خواهیم کرد، روشن نشد سرنوشت این وعده چه شده است.  آنها مردم را در انتظار تولید واکسن داخلی به صف های طویل مرگ روانه کردند در حالی که هیچ تلاشی برای متمرکز کردن امکانات موسسه رازی یا انستیتو پاستور، با سابقه ای به درازای یک قرن انجام ندادند و از انبوه اندیشه ها و توانائی های متخصصان بخش های گوناگون پزشکی کشور استفاده نکردند و در شش تا هشت پروژه پراکنده تهیه و تولید واکسن، میلیاردها تومان امکانات کشور را به جیب زدند.

 

 عدم واردات واکسن تنها اقدام جنایتکارانۀ حاکمان جمهوری اسلامی در این نسل کشی سازمان یافته نیست. تشویق مردم به برگزاری مراسم محرم توسط رهبر رژیم و ائمه جمعه و برگزارکنندگان این مراسم و عدم تعطیلی آن توسط مقامات دولتی، در شرایط اوج پیک پنجم کرونا، هیچ معنائی جز گسترش این ویروس و زمینه سازی برای کشتار در پیک ششم در سه هفته بعد ندارد. ناتوانی دولت و حکومت در تامین زندگی مردم و در نتیجه عدم تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و مراکز تجمع مذهبی و فرهنگی که عامل اصلی رشد و گسترش همه گیری کروناست، را نیز باید بر سیاهه اقدامات و همدستی های حکومتیان با ویروس کرونا به شمار آورد.

 

مسئولیت تمام و کمال رهبر رژیم و دیگر مقامات حکومتی در این قتل عام سازمانیافته که چند صد هزار قربانی گرفته و میلیون ها ایرانی را عزادار کرده است، نمی تواند و نباید بی پاسخ بماند. می توان و باید این موج خروشان خشم و نفرت را به سوی رهبران رژیم هدایت کرد. می توان با سازماندهی و همبستگی خانواده های قربانیان کرونا، جنبش دادخواهی از خون این قربانیان را به یک جنبش گسترده و سراسری تبدیل کرد تا از مقامات حکومتی بخواهند پاسخ دهند که:

 

ـ چرا از خرید به موقع و گسترده واکسن سر باز زده اند و واکسیناسیون عمومی را به موقع انجام نداده اند؟ و واکسن های اهدائی را تحویل نگرفته اند؟

ـ چرا به صورت شفاف اعلام نمی کنند که علت عدم واردات واکسن چه بوده است و کدام وزارت خانه ها در این زمینه دخالت داشته یا کارشکنی کرده اند و علت این کارشکنی ها چه بوده است؟

ـ  چرا به صورت شفاف اعلام نمی کنند کدام کشورها به وعده های داده شده در تامین واکسن کارشکنی کرده اند و واکنش مقامات حکومتی در این زمینه ها چه بوده است؟

ـ چرا مراکز تجمع و مراکز کسب و کار و بازارها و یا مراسم مذهبی و غیر مذهبی  که عامل گسترش ویروس کرونا هستند را تعطیل نکرده اند؟

ـ چرا بودجه ای برای تامین زندگی آنهائی که می بایست در خانه بمانند در نظر نگرفته اند؟

ـ چرا تمامی امکانات پزشکی ودرمانی، بویژه امکاناتی که در اختیار نهادهای نظامی و ارتش بوده است را برای نجات جان مردم بسیج نکرده اند؟

ـ  چرا در استخدام و تامین زندگی کادر درمان در مراکز درمانی هیچ اقدامی انجام نداده اند؟

ـ چرا تمامی امکانات تحقیقی و امکانات تخصصی برای تولید واکسن را متمرکز نکرده و با پراکنده سازی و پخش هزینه ها، میلیاردها تومان را به هدر داده اند؟

ـ چرا آمار واقعی قربانیان کرونا را اعلام نمی کنند؟ چرا آمار دروغ و دست کاری شده به سازمان بهداشت جهانی ارائه می دهند؟

 

نسل کشی آشکار و سازمانیافته ای که در جریان است، نمی تواند و نباید ادامه یابد. برای متوقف کردن این قتل عام عامدانه باید یک جنبش سراسری و فراگیر سازمان داد. برای سازماندهی این جنبش همگانی، سازمانیابی و گردهم آمدن خانواده های قربانیان کرونا در هر محله و  شهر و روستا و استان، یک ضرورت حیاتی است. ایجاد تشکل های صنفی کادر درمان می تواند هم از حقوق پرستاران و کادر درمان و پزشکی در این شرایط سخت دفاع کند و هم در پخش اخبار و اطلاعات صحیح و سانسور نشده به مردم کمک نماید. استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی برای اعلام اخبار صحیح از این وضعیت غیرقابل تحمل و نابسامانی موجود می تواند امر اطلاع رسانی مردمی را به بهترین شیوه ممکن عملی سازد.

 

نمی توان در برابر این نسل کشی آشکار ساکت ماند. برای متوقف کردن آن باید دست به کار شد. بر همه نیروهای آزادی خواه و مردمی و همۀ تشکل های موجود در بخش های گوناگون است که در این زمینه وارد عمل شوند و پاسخ انبوه سئوالات را از مسئولان حکومتی بخواهند. اکنون زمان آن فرارسیده است که همه تشکل های مستقل کارگری و همه مزد و حقوق بگیران و تشکل های مستقل زنان و تشکل های مدنی و ملیت های تحت ستم، خواست واکسیناسیون عمومی و رایگان را در صدر درخواست ها و کارزارهای خود قرار دهند. باید حاکمیت را واداشت در برابر جان مردم مسئولیت بپذیرد. باید به گوش ناشنوای مسئولان حکومتی فرو کرد که این "جان" های قربانیان تنها یک عدد نیستند. آنها بیان سرنوشت انسان هائی هستند که با هزاران رشته به خویشاوندان و عزیزان شان پیوند می خورند و از دست دادن هر کدام شان، یک فاجعه است. به این فاجعۀ ملی با همبستگی ملی پایان دهیم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۳ اگوست ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©