Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ برابر با  ۱۳ مارس ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵  برابر با ۱۳ مارس ۲۰۱۷
تجمع سراسري بازنشستگان در كشور

معیشت، منزلت، سلامت،

 حق مسلم ماست!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سپاس و درود بیکران برتمامی بازنشستگان   کشوری و لشکری

آفرین برهمت وغیرت والای شما بازنشستگان اعم از لشکری  و کشوری ، که حماسه ای شکوهمند را خلق نمودید  و ثابت کردید که تا برقراری عدالت و برابری و رفع تبعیض ازپای نخواهید نشست . شما بازنشستگان کشوری و لشکری چشم بیدار وهوشیار خیل عظیمی از جامعهءمظلوم وستمدیده ای هستید که چشم امیدهمگان به شما دوخته شده است و باشد که با اتکال به خداوند وهمت و ارادهء شما عزیزان این تبعیض و بیعدالتی درحق بازنشستگان مرتفع گردد وهرچه زودتر شاهد رفع این نابرابری ها باشیم .

گروه مدیران پیشکسوتان فرهنگی کشور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارش بازنشستگان  تجمع کشوری و لشکری 22 اسفند

 مقابل نهاد ریاست جمهوری

به نام خداوند جان و خرد

امروز یکشنبه 22 اسفند 95 پیشکسوتان کشوری و لشکری باز هم حماسه ساز شدند

بعد از مصوبات اخیر مجلس و شورای نگهبان ، پیشکسوتان به نشانه اعتراض و جهت اصلاح مصوبات مجلس دست به تجمعی عظیم مقابل نهاد ریاست جمهوری زدند .

از ساعات اولیه صبح همکاران عزیز ما از اقصی نقاط کشور خود را به محل نهاد ریاست جمهوری رسانده بودند .

این عزیزان ازشهرهای دور و نزدیک  از تبریز و کرمانشاه گرفته تا الیگودرز و قزوین و مازندران و گیلان و ... خلاصه از چهارگوشه کشور رنج و هزینه و خطر سفر را به جان خریده و خود را به پایتخت رسانده بودند .

تعداد زیادی از دوستان پیشکسوت بنرهایی به همراه داشتند که شعارها و خواسته های به حق پیشکسوتان را یادآور می شدند .

حدود ساعت 10  عملا شعارها آغاز شد

دو تن از پیشکسوتان کشوری بسیار خوب شعارها ی جمعیت را هدایت می کردند که جا دارد از این غزیزان جنابان خرسند و تیموری   تشکر ویژه  داشته باشیم.

شعارها اغلب صنفی و بیانگر خواسته های به حق پیشکسوتان بود ولی متاسفانه گاه افرادی از سر عصبانیت و یا بی خبری شعارهایی نابجا علیه دولت دادند که توسط دوستان جلوی این شعارها گرفته شد .

تعداد شرکت کنندگان را بیش از 7000 نفر تخمین زده اند

خیابان 12 فروزدین جنوبی در جریان تجمع بسته شد و حتی کوچه های اطراف را هم در بر گرفت .

 

اتحاد و همدلی میان پیشکسوتان فرهنگی و پرستار و پیراپزشک و لشکری موج می زد .

حدود ساعت 11:30 چند تن از پیشکسوتان پیشرو به عنوان نماینده به دعوت جانشین نهاد ریاست جمهوری برای مذاکره و رایزنی  داخل ساختمان نهاد ریاست جمهوری شده و با جناب خلیل نژاد جانشین نهاد دیدار و گفتگو کردند

طی این دیدار قطعنامه و خواسته های به حق پیشکسوتان مکتوب به جناب خلیل نژاد ارائه گردید و ایشان قول دادند همین امشب به دست ریاست محترم جمهوری برسانند .

 

نمایندگان ما به طور مبسوط در باره قانون مدیریت خدمات کشوری که 10 سال است مغفول مانده و اشکالات همسان سازی مصوب مجلس  توضیح دادند و اعلام کردند اگر به خواسته های ما ترتیب اثر داده نشود تجمع بعدی عظیم تر خواهد بود .

بعد از جلسه نمایندگان کشوری و لشکری به میان جمعیت آمده و نتیجه گفتگو را به سمع عزیزان رساندند و اعلام کردند اگر در حکمهای سال 96 خواسته های ما منظور نشده باشده در اولین روز کاری تجمعی گسترده خواهیم داشت .

تجمع راس ساعت 14 خاتمه یافت و علت خستگی دوستان قطعنامه قرائت نشد ولی در کانالهای اطلاع رسان و کلیه گروههای پیشکسوتان قرار خواهد گرفت .

 

در نهایت باید از همکاری نیروهای انتظامی که با صبر و بردباری و برخورد بسیار محترمانه حافظ نظم و امنیت تجمع بودند قدر دانی کنیم  و به وجود چنین فرزندان برومندی افتخار می کنیم .

به امید روزهای خوب

به امید خبرهای خوش

و به امید فردایی روشن

در سایه همت ، همدلی و اتحاد

ادمین های پیشکسوتان فرهیخته و پیشرو

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قطعنامه تجمع روز یکشنبه 22 اسفند سال 95

به نام خداوند جان و خرد

مسئولین و  دولتمردان دولت تدبیر و امید

سالها پیش سری پرشور داشتیم و قلبی سرشار از عشق ، عشق به کودکان و نوجوانان معصوم وطن ، عشق به آموختن و تربیت نونهالان  لذتی دارد که شاهد بالندگی کودکان سرزمینت باشی ، چنان لذتی که حتی خود را فراموش میکنی ، فراموش میکنی که مورد تبعیض واقع شدی ، فراموش می کنی که مراقب باشی در مسابقه تقسیم حقوق , حقت ضایع نشود

و ما فراموش کردیم ، در آن زمان ما عاشقانه خدمت کردیم و البته مسئولان به جای  پاداش دلسوزیهایمان  ما را به فراموشی سپرده و در حقمان اجحاف کرده چنان که بعد از 30سال خدمت نتوانیم از حد اقل رفاه برخوردار شویم .

ما پیشکسوتان  همواره طلایه دار بودیم و جوانی و سلامت خود را در راه میهن نهادیم به امید رسیدن روزهای خوب و فردایی روشن .

حال که سالهاست به ساحل آرامش رسیدیم سهم ما از این همه تلاش و ایثار فراموشی است .

گویا تاریخ مصرف سی و اندی ساله داشتیم و با اتمام این تاریخ مصرف باید کنار گذاشته شویم .

متاسفانه سالهای مدیدی است که مسئولین حکومت ما را فراموش کرده اند .

سالهای سال است که از حقوق قانونی خویش محروم گشته ایم .

10 سال از تصویب قانون خدمات کشوری می گذرد و این قانون هنوز بعد از 10 سال در مورد ما اجرایی نشده و همه تلاشهای ما در این زمینه اعم از رایزنی و شکایت به دیوان عدالت بی نتیجه مانده است

متاسفانه بی مبالاتی دولت نهم و دهم در اجرای قانون ضربات  سنگین و جبران ناپذیری  به پیشکسوتان وارد کرد و وضعیت معیشتی ما را به زیر خط فقر سوق داد .

برای رسیدن به حقوق مغفول خود راههای بسیاری را آزموده ایم

چندین سال است که در قالب گروههای مختلف با مسئولین ونمایندگان دیدار و رایزنی داشتیم و با قولهایشان امیدوار شدیم

بارها و بارها نامه و طومار به مسئولین و نمایندگان محترم تقدیم شد

با پیامهای مان صدای مظلومیت خود را به گوش همه مسئولین حکومت رساندیم ، اطمینان داریم همه ازعمق دردها و رنجهای ما با خبرند ولی تا کنون قدمی برای رفع مشکل ما بر نداشته اند.

اخیرا لایحه همسان سازی در مجلس به تصویب رسید ولی متاسفانه  شورای نگهبان در حالیکه حقوق بالای 20 میلیون را عامل بازدارنده فرار نخبگان می داند و مجلس را موظف به تصویب آن می کند همسان سازی حقوق بازنشستگان را خلاف بند 16 اقتصاد مقاومتی دانسته و مجلس را موظف به تصویب آن با بدترین شرایط نموده و ما را جزء هزینه های زائد نظام می داند .

ما پیشکسوتان اعلام می کنیم نه زیاد هستیم و نه زیادی

 ما به دنبال احقاق حقوق قانونی خود هستیم و تا رسیدن به آن آرام نخواهیم گرفت

چه بسیار از همقطاران ما که تمام سالهای بازنشستگی خود را در سختی گذراندند و زیر فشار زندگی با حسرت دیدن فردایی روشن از دنیا رفتند ، ولی دیگر نخواهیم گذاشت پیشکسوتی با حسرت و با چشمانی نگران از دنیا برود .

ما پیشکسوتان خواهان

 اجرای همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان سالهای گذشته اعم از کشوری و لشکری با حقوق زیر سه میلیون با توجه به مدرک و سابقه ، با بازنشستگان سال ۹۶ با نهایتا ۱۰ درصد اختلاف در بازه زمانی دوساله به طوری که ۷۰ درصد از مابه التفاوت حقوق بازنشسته جدید و قدیم در سال ۹۶ و الباقی در سال ۹۷  پرداخت شود و این فاصله حقوقی ظرف دوسال حداکثر به ۱۰ درصد برسد .

 

 ما خواهان اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری با توجه به ماده ۱۲۵ این قانون می باشیم.

 

ما خواهان پرداخت هرچه سریعتر پاداش پایان خدمت بازنشستگان می باشیم .

 

ما خواهان  بیمه ای کارآمد مناسب با وضعیت سنی و جسمی بازنشستگان و برابر با بیمه سازمانهای پیشرو در این زمینه می باشیم .

 

ما پیشکسوتان اعلام می داریم به علت قصور و کوتاهی بعضی دولتمردان از سالهای پیش تا کنون مشکلات بازنشستگان در حال تبدیل شدن به یک بحران است و اگر مشکل در این مقطع حل نشود روزبروز غامض تر و غیر قابل حل تر خواهد شد.

 

اعلام میداریم تا رسیدن به حقوق قانونی خویش به حرکتهای اعتراضی ادامه خواهیم داد .

مسئولین  و دولتمردان دولت تدبیر و امید ؛ ما شما را متولی امور خویش می دانیم و انتظار داریم شما حلال مشکل ما باشید ، بیایید حل مشکلات بازنشستگان را در تاریخ ایران به نام خود به ثبت برسانید.

بیایید با حل مشکل بازنشستگان دین خود را به ایشان ادا کنید .

ما به شما اعتماد داریم و می دانیم دلسوزانه پیگیر مشکلات ما هستید ولی این را قاطعانه اعلام می کنیم در صورتی که خواسته های به حق ما برآورده نشود موجب ایجاد بدبینی و تقابل در خیل عظیمی از بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد شد.

 اعتراضها تا رسیدن به حقوق قانونی مان با قدرت ادامه خواهد داشت.

 

پیشکسوتان پیشرو کشوری و لشکری سراسر ایران

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارش تجمع

مکان تجمع : نهادریاست جمهوری

زمان تجمع :یکشنبه مورخه 95/12/22

//////////////////////////////////

 قبل از شروع تجمع استادصرفه جو وبنده (یوسفی) وارد سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشورشدیم و با ملاقات با دکترصدرنوری و دکترنمکی درخصوص همسانسازی تبادل نظرشده است آقای دکترصدرفرمودند بدلیل اینکه فشار به ریاست سازمان آقای نوبخت واردشده ، نظربراین است اعتبارتخصیص یافته طوری درجدول حقوقی تنظیم میشود که  همه بازنشستگان را تحت پوشش دهد.

بعدازپایان جلسه درساعت 10:30 دقیقه باهمراهی استادمهدوی واستادعسگردون به جمع تجمع کنندگان درنهادریاست جمهوری پیوستیم که طبق همیشگی شعارها توسط استادخرسندی  ویکی دیگرازهمکاران که دربالای سکوایستاده بودندهدایت می شده است .

گزیده ای ازشعارها :

یک اختلاس کم شود مشکل ما حل شود.

----------------'-------------------------------

 منزلت ، معیشت حق مسلم ماست

------------------------------------------'-------

 ماهمه باهم هستیم ، هیچ جا نمیریم همینجاهستیم

---''-'-----------------------------------'-------'-

هرلحظه برتجمعات اضافه میشده طوریکه بیش از7000 هزارتخمین زده میشد حتی کوچه های فرعی ازجمعیت پرشده بود.

دراین تجمع که از شرق و غرب و جنوب وشمال کشورحضورداشتند پیرزنان وپیرمردانی حضورداشتندکه برای احیای حقوق ازدست رفته دوشادوش دیگرهمکاران شعارمیدادند.

درساعت 11:30 نمایندگان بازنشستگان آقای صرفه جو وآقای میرزایی وتیمسار عابدینی وتیمسارمراد وامیرفرهنگی ونماینده مرکز بهداشت ودرمان ازطرف جانشین نهاد ریاست جمهوری به اطاقش جهت ملاقات دعوت شدند.

دراین ملاقات قطعنامه وخواسته ها بصورت مکتوب تحویل آقای خلیل نژاد داده شده است وآقای خلیل نژاد جانشین نهاد ریاست جمهوری فرمودند خواسته های شمارا به آقای روحانی گزارش خواهم کرد.

سپس استاد صرفه جو وتیمسارعابدینی بعداز2ساعت مذاکره دست دردست هم  واردجمع تجمع کنندکان شدند وبربالای سکو قرارگرفته وبابلندگوی دستی برای جمع سخنرانی نمودند که اهم آن درذیل آمده است :

آنچه خواسته های شما بوده اجرای کامل 90درصدی ماده 37بصورت یکساله است که مبلغ آن 18000میلیاردتومان که دولت موظف است ازجمع اعتباراتش کم کند ودرردیف بودجه بازنشستگان قراردهد. تکبیر حضار.

عزیزان اگرجواب منفی شنیدیم دراولین هفته شروع به کاردولت ومجلس درسال 96 با تجمع باشکوه تری باهمفکری هم درمکان موردمشورت با بازنشستگان انجام خواهیم داد. تکبیرحضار.

جا دارد ازهمه نیروهای انتظامی که همکاری کامل را بانهایت احترام با پدربزرگ ها و مادربزگ ها داشتند سپاسگزاری نمایم .

دراین تجمع که درساعت 14پایان یافت تعدادی ازهمکارانی را که معرف حضوربودند :

آقای غضنفری، آقای یزدانیار، آقای صادقی، آقای احمدی، آقای ململی، آقای امیری، آقای فرهنگی ، سرهنگ آزادی، آقای مهینی، خانم ابوترابی، خانم داوودی، خانم ملک، خانم پورحصیری، سرهنگ طراحی و تیمسارمراد وخانم اسفندیاری، خانم بصیری، خانم حقیقت خانم رض ایی وووووو

ازهمه همکاران کشوری ولشکری که برای احیای حقوق ازدست رفته درتجمع شرکت نمودند سپاسگزاریم .

همه شما عزیزان که وقت خود را جهت مطالعه گزارش اختصاص دادند ممنونیم .

انشاالله که خداوند به همه شما سروران گرامی سلامت و تندرست وطول عمرباعزت عنایت فرماید.

اراتمند شما یوسفی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

٢٢ اسفند ٩٥،روزی ماندگار درتاریخ اتحاد فرهنگ تعلیم و شهادت

هزاران آفرین بر شما  زنان و مردان با غیرت باز نشسته که نشان دادید همچنان برای بازستاندن حقوق خود با قامتی استوار ایستاده اید....

عظمت حضور شیرزنان و شیرمردان عرصه های فرهنگ و شهادت نشان از عزم و اراده شما تا رسیدن به اهداف نهایی بود،

امروز شما با حضور پررنگ خود نشان دادید که هیچ کس را یارای مقابله و مقاومت در برابر حق نیست ....درود خداوند بر شما

از اولین ساعات بامداد امروز سیل جمعیت از چهارگوشه ایران عزیز به سوی میدان پاستور و نهاد ریاست جمهوری روان بود.

همه آنان که از دورترین نقطه خود را به میدان پاستور رسانده بودند تا ندای حق خواهانه خود را به گوش مسؤلین برسانند.

همه بودند ...زن و مرد با انواع بنرهای و دست نوشته ها که فریادهای درگلومانده را نمایندگی می کرد.

بعد از تجمع  جمعیت بیش از ٧٠٠٠ نفری و با استقرار نمایندگان محترم کشوری و لشگری ،هر یک مسائل و مشکلات بازنشستگان را به تفصیل بیان کرده که با حمایت و تشویق حضار روبرو بود.

سپس نمایندگان منتخب از  سوی بازنشستگان کشوری و لشگری با حضور در نهاد ریاست جمهوری و ملاقات با جانشین ایشان قطعنامه ی مشترک خود را به ایشان تحویل ومقرر شد که جلسه ای با حضور این نمایندگان و مسؤلین نهاد ریاست جمهوری برگزار شود.

این جلسه در حال حاضر با حضور سه نماینده از بازنشستگان لشگری و دو نماینده از بازنشستگان محترم کشوری  درجریان است.

با ارتباط مستقیمی که با مدیر روابط عمومی کارگروه جناب سرهنگ محسن طراحی ازآغاز این تجمع داشته ام ، خوشبختانه نتایج مثبت این تجمع از هم اکنون نمایان و ان شاءلله اوضاع بر وفق مراد بازنشستگان خواهد شد.

با آرزوی موفقیت بازنشستگان لشگری وکشوری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گزارش تجمع بازنشتگان لشکری وکشوری گیلان

بنام خداوند عادل ویار مظلومان برابر اطلاعیه های قبلی امروز تجمع بازنشستگان کشوری ولشکری درتهران مقابل نهادریاست جمهوری ودر دیگر شهرستانها نیز مقابل استانداریها باشکوه هرچه بیشتر برگزار گردید درهمین راستا بازنشستگان لشکری وکشوری گیلان نیز از ساعت 10 صبح مقابل استانداری حضور بهمرساندند ودرحالی که پلاگارد هایی جهت اعتراض به وضع معیشتی خود بهمراه داشته از تبعیض وفقر وفرق فریاد سکوت برآوردند ویکصدا خواهان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری وبخصوص ماده125 وایجاد بیمه ای فراگیر وهمسان سازی حقوق باسایر ادارات در کوتاه ترین مدت شدند آنگاه پس از امضا طوماری از خواسته های قانونی  دونفر از جانب بازنشستگان لشگری واینجانب وخانم فباض از طرف بازنشستگان کشوری به داخل استانداری دعوت شدیم ودر دفتر معاونت امنیتی استانداری خواسته های خود را مجددا اعلام داشته و اینجانب از کوتاهی وقانون گریزی دولت پبشین و دولت روحانی بابت کوتاهی در اجرای قانون م خ ک اعتراض نموده وهمه این نابسامانیها را ناشی از عدم اجرای قانون دانستم دوستان دیگر نیز در همین راستا نظراتی ابراز داشته ومسئولین اعلام نمودند که خواسته های برحق شما را انعکاس داده ونتیجه را به شما اطلاع خواهیم داد ودرهمین راستا شماره های تلفن ما را یادداشت نمودند در پایان جا دارد از همکاریهای صمیمانه نیروهای انتظامی وامنیتی درطول زمان تجمع کمال تشکر وقدردانی را اعلام دارم باسپاس فراوان منوچهراکبری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع باشکوه بازنشستگان کشوری ولشگری جلوی استانداری گیلان

باسلام وعرض ادب محضر امیرسرافرازدکترفرهنگی عزیزو تیم محترم کارگروه

امروز ۹۵/۱۲/۲۲تجمع باشکوه بازنشستگان کشوری ولشگری جلوی استانداری گیلان بادردست داشتن پلاگاردوبنرهای از قبل تهیه شده مبنی بر رفع تبعیض واجحاف و برقراری عدالت وهمسانسازی حقوق با ارامش کامل و کمک ناجا باموفقیت انجام گردید, ……پس از قرائت قطعنامه که تمام مطالبات وخواسته های بازنشستگان که به امضاءهمه رسیده بود، تحویل معاون استاندارگردید,……………سپس با دعوت معاون امنیتی استاندار(اقای صادقپور)جهت مذاکره به اتفاق ۲نفرازنمایندگان فرهنگیان عزیز (اقای اکبری وخانم فیاض زاده ) وارداستانداری شدیم ,که بنده شرح مفصل از مشکلات بازنشستگان  ک ول را باذکر موادقانونی که نزدیک به ۱۰سال است منتظر تحقق ان میباشیم ارائه نمودم ,همچنین نمایندگان فرهنگی هم باذکر مثالهای واقعی وتبعیض وشکاف حقوقی بسیار باشاغلین به مواردخوبی اشاره کردند ,درخاتمه همه موارد ردوبدل شده فی مابین مکتوب گردید وقول مساعد را جهت ارجاع ان ازسوی استاندا رمحترم به ریاست محترم جمهوری داده شد,وراس ساعت ۱۲۳۰محل را ترک نمودیم,……لازم بذکراست جناب ناخدا غلامی وجناب ریحانی در این تجمع همکاری بسیارخوبی د اشتندکه قابل تقدیر میباشد.

باارزوی سلامتی ونشاط برای همه سروران عزیز.

باسپاس واحترام محمدنیکویی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازنشستگان کشوری اصفهان

بازنشسته فرهنگی استان اصفهان، امروزمقابل مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تجمع کردند. بازنشستگان اجرای دقیق همسان سازی قانون بازنشستگان فرهنگی با دیگر بازنشستگان از جمله شرکت های نفت، مخابرات و آب وفاضلاب (قانون مدیریت خدمات کشوری)، افزایش سطح تسهیلات خدماتی و درمانی در قالب بیمه‌های کارآمد و پرداخت معوقات مزدی خود را خواستار بودند.

فرزانه تقوی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همدلی|  23اسفند 1395  |  جامعه  |  کد خبر: 284400

تجمع بزرگ بازنشستگان کشوری و لشگری مقابل نهاد ریاست جمهوری

همدلی| رضا سیدی‌پور: صبح روز یکشنبه، بازنشستگان لشگری و کشوری سراسر کشور در مقابل ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور شرقی تجمع کردند. جمع زیادی از این بازنشستگان در این تجمع که در تهران مقابل نهاد ریاست جمهوری و در شهرهای دیگر مقابل سازمان‌های بازنشستگی برگزار شد، خواسته‌های خود را هم‌ترازی حقوق شاغلین و بازنشستگان، کارآمد کردن خدمات بیمه‌ای بازنشستگان و اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان کردند. برای برگزاری این تجمع از چند روز پیش در فضای مجازی، هماهنگی انجام‌شده بود.

پروین اسفندیاری، معلم بازنشسته که در این تجمعات حضورداشته، در گفت‌وگو با همدلی، علت تجمع بازنشستگان را «همسان‌سازی و هم‌ترازی حقوق بازنشستگان»، می‌داند.

او در پاسخ به این سوال ‌که آیا به‌جز معلمان بازنشستگان دیگر سازمان‌ها و نهادها هم بودند، از ارتشی‌ها و پرستاران، نام می‌برد.

اما اجرای ماده 109 قانون خدمات مدیریت کشوری با رعایت ماده 125، از اهداف این تجمع بود. ولی میرزا سیدی درباره این دو ماده می‌گوید «مفاد ماده 109 و ماده 125 که در سال‌های گذشته اجرا نشد؛ طبق تورم حدود 67/7 درصد قدرت خرید ما از سال 86 تا 93 پائین آمد.»

اما آیا این برای همه اقشار هست یا صرفاً بازنشستگان؟ میرزا سیدی توضیح می‌دهد که «ماده 109 با توجه به شاخص‌های زندگی در بودجه سالیانه با رعایت ماده 125 حقوق بازنشستگان باید افزایش پیدا کند.»

این قوانین اما از سال 86 یعنی تصویب قانون تا اکنون اجرایی نشده؛ پروین اسفندیاری با تائید این مطلب می‌گوید که «قانون بوده ولی به‌طور کامل اجرانشده و این چندمین تجمع بازنشستگان در ماه‌های اخیر است و فعلاً هم این قانون برای یک سال تمدید شد.»

به گفته میرزا سیدی «این فقط در سال 95 هشتمین تجمعی است که برگزارشده و دستاوردش هم این بود که برای اولین بار، یک ردیف بودجه در برنامه ششم برای بازنشستگان کشوری و لشگری مشخص‌شده است.»

اسفندیاری در پاسخ به این سوال که تعداد شرکت‌کنندگان حدوداً چند نفر بوده می‌گوید: «تعداد تجمع‌کنندگان، حدود 10 هزار نفر بیشتر بودند؛ البته لشگریان امروز سنگ تمام گذاشتند.»

ولی میرزا سیدی می‌گوید تجمع‌های یک‌سال اخیر بی‌جواب نبوده و تاکنون سازمان برنامه‌وبودجه و همچنین تعدادی از نمایندگان به تجمع‌کنندگان پاسخ داده و قول‌هایی هم دادند، هرچند این قول‌ها تا به الان عملی نشده است.در پایان تجمع چند نفر به نمایندگی از تجمع‌کنندگان داخل ساختمان ریاست جمهوری شده و با دکتر خلیلی جانشین نهاد ریاست جمهوری صحبت کردند. دکتر خلیلی به نمایندگان تجمع‌کنندگان قول داده که خواسته‌های آن‌ها را به رئیس‌جمهوری منتقل کند. بازنشستگان می‌گویند اگر خواسته‌های آن‌ها اجرایی نشود هفته اول بعد از تعطیلات دوباره تجمع کرده و این تجمعات را به‌صورت سلسله‌وار ادامه خواهند داد.

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=28440

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع سراسري بازنشستگان در كشور

اعتماد| از شروع ماه اسفند بازار تجمع دوباره داغ شد. چند روز پس از اينكه معلمان مشغول به‌كار و بازنشسته در سراسر كشور دست به تجمع زدند، روز گذشته نوبت باز هم به بازنشستگان كشوري و لشگري رسيد تا براي اعتراض به وضعيت خود دست‌به‌كار شوند و به خيابان بيايند. حاضران در اين تجمع در تهران مقابل نهاد رياست‌جمهوري و در شهرهاي ديگر مقابل سازمان‌هاي بازنشستگي جمع شدند تا صداي اعتراض خود را دوباره بلند كنند. همسان‌سازي مستمري‌ها، افزايش خدمات بيمه‌اي بازنشستگان و ارتقاي معيشت از جمله خواسته‌هايي بود كه معترضان در پي رسيدن به آنها هستند. هنوز مدت زيادي از تجمع قبلي بازنشستگان نمي‌گذرد. ١٠ اسفند ماه بود كه نزديك به دو هزار نفر از بازنشستگان كشوري و لشگري كه در ميان آنها فرهنگيان بازنشسته هم حضور داشتند در برابر مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند و خواستار پرداخت معوقات مزدي خود شدند. تجمع قبلي همزمان با جلسه بررسي جزييات لايحه بودجه ۹۶ شكل گرفت. در حالي كه معترضان در بيرون درهاي مجلس جمع شده بودند، نمايندگان در مصوبه‌اي دولت را براي افزايش و همسان‌سازي حقوق بازنشستگان با دريافتي كمتر از دو ميليون تومان مجاز كردند. در آن جلسه صندوق بازنشستگي كشوري و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح مكلف شدند افزايش احكام حقوقي سال ۱۳۹۶ بازنشستگان ذي‌نفع ناشي از اجراي اين حكم را از تاريخ اول فروردين سال ٩٦ اعمال كنند. با وجود اين روز گذشته بازنشستگان باز هم تجمع كردند و اين‌بار به مقابل نهاد رياست‌جمهوري رفتند تا نشان دهند همچنان از شرايط خود راضي نيستند.

http://www.etemaad.ir/Default.aspx?NPN_Id=672&pageno=13

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کد خبر: ۴۷۷۷۸ ساعت: ۱۵:۲۶ تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

در مقابل سازمان بازنشستگی کشوری استان خراسان صورت گرفت:

تجمع بازنشستگان استان خراسان رضوی

ظهر امروز برخی از بازنشستگان استان خراسان رضوی با هدف همسان سازی حقوق و بیمه کارآمد در مقابل سازمان بازنشستگی استان خراسان رضوی تجمع نمودند.

به گزارش ایران نیوز آنلاین؛ ظهر امروز برخی از بازنشستگان استان خراسان رضوی با هدف همسان سازی حقوق و بیمه کارآمد در مقابل سازمان بازنشستگی استان تجمع نمودند.

بازنشستگان در این تجمع خواستار دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرای کامل آن در سال ۱۳۹۶، بیمه جامع و کارآمد، همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان کشوری براساس شرایط مشابه در کلیه دستگاه ها و پرداخت مطالبات ماده ۱۲۵ به مقدار ۶۷/۰۹ درصد بودند.

همچنین افراد پلاکاردهایی همراه خود داشتند که خواستار جلوگیری از تبعیض، رسیدگی به حقوق آن ها و مشخص شدن جایگاه بازنشستگان فرهنگی در برنامه ششم توسعه بودند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع بازنشستگان کشوری و لشگری سراسر کشور

صبح امروز بازنشستگان لشگری و کشوری سراسر کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جمع زیادی از بازنشستگان کشوری و لشگری سراسر کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 حاضران در این تجمع که در تهران مقابل نهاد ریاست جمهوری و در شهرهای دیگر مقابل سازمان‌های بازنشستگی برگزار شد، خواسته های خود را همسان‌سازی  مستمری‌ها، افزایش خدمات بیمه‌ای بازنشستگان و ارتقاء معیشت عنوان کردند.

برای برگزاری این تجمع از چند روز پیش در فضای مجازی،  هماهنگی انجام شده بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بین همسان سازی و متناسب سازی، خیلی تفاوت وجود دارد

برخی از دوستان می پندارند که در متون قانونی بازی با الفاظ داریم. خیر و حتی یک کاما معنا را عوض می کند.

توجه فرمایند مگر قانون نداریم که دولت موظف است متناسب با نرخ تورم حقوق ها را افرایش دهد? این عین قانون است. ولی در سال 89 که تورم بیش از 25 درصد اعلام شد، مگر بیش از 6 درصد حقوق ها را افزایش دادند؟ در سال 92 که بیشترین افزایش تصویب شد و 25 درصد را اعلام کردند، تورم که از 48 درصد فراتر بود. مشکل کجاست؟ هر سالی و هر دولتی، افزایش حقوق ها متناسب با تورم را یک جور تعبیر می نماید.

اصلا چرا ما اینک با مشکل حاد تبعیض مواجه ایم؟ چون حقوق ها مساوی با تورم افزایش نیافتند. برای شاغلین با تصویب فوق العاده هایی  این مشکل تا حدودی حل شد. ولی بازنشستگان جا ماندند. نتیجه این شد که گاه یک شاغل همتراز دارد بیش از دو برابر بازنشسته مشابه خود حقوق می گیرد.

اولا این متناسب سازی در هفته قبل جای همسان سازی نشست که غلط است. چرا؟  فردا دولتی می آید و می گوید این 15 درصد و این متناسب سازی است! چگونه باید به اوگفت غلط می گویی؟

ثانیا، همسان سازی، فقط یک معنا دارد و آن همانند شدن حقوق بارنشستگان با شاغلین است. ولی متناسب سازی تعابیر دارد. هر کسی می تواند تعبیری کند و این خود یک مشکل اساسی ماست.

هدف را گم نکنیم. یکی از اهداف اصلی ما همسان سازی است، نه متناسب سازی.

چگونه بگویم که همسان سازی باید حقوق شاغل و بازنشسته مساوی هم شوند. ولی متناسب سازی، ممکن است که حتی 40 درصد شاغل را به بازنشسته ندهند و بگویند قانون گفته متناسب سازی و نگفته مساوی سازی.

حسین سوری

کانال بازنشستگان فرهنگی استان کرمانشاه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ورود کمیسیون اجتماعی به بررسی مشکلات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور

دریافت خبر : یکشنبه 22 اسفند 1395 ساعت 22:2

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ورود این کمیسیون برای بررسی مشکلات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور خبرداد و گفت: این کار به کارگروهی در کمیسیون اجتماعی محول شده است تا بعد از بررسی ها نتیجه به کمیسیون ارائه شود.به گزارش انتخاب، رسول خضری در توضیح جلسه امروز (یک شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز کل جلسه کمیسیون اجتماعی به بررسی مشکلات بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور اختصاص داشت که این موضوع با حضور مسئولانی از سازمان امور اداری و استخدامی و مسئولان سازمان صندوق بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به این که همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهم ترین درخواست های این صندوق است و مشکلات دیگری نیز پیش روی این صندوق وجود دارد، قرار شد کارگروهی در کمیسیون اجتماعی تشکیل شود تا مشکلات را بررسی کرده و گزارش را به کمیسیون اجتماعی ارائه کند

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بازنشستگان لشكرى و كشورى  با هم متحد هستن 

سلام به همه دوستان عزيزان خسته نباشيد امروز نسبتا جمعيت خوبى بود ولى متاسفانه در هيچ زمانى پرستاران با هم اتحاد نداشتند ولى به نظر من ديگه اشكالى ندارد چون به هر حال حالا ديگه تمام بازنشستگان لشكرى و كشورى خوشبختانه با هم متحد هستن  و بايد تمام تلاشمان را بكنيم مخصوصا أدمين هاى محترم كه اين ارتباط دائمى باشد وأين اتحاد را حفظ كنيم انشاالله كه امروز نتيجه مطلوب را خواهيم گرفت  ولى اگر به هر دليلى نشد بايد با همين عزيزان لشكرى و معلمين عزيز به اميد خدا ادامه خواهيم داد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حضور قوی ارتشیان در برابر فرهنگیان و دیگر بازنشستگان کشوری

با سلام خدمت کلیه عزیزان عضو گروه. به خاطر غیرت و همت و مردانگی اتان دست و صورت همه اتان را می بوسم و بهترین ها را برای شما و خانواده اتان آرزومندم. تجمع امروز به خصوص حضور پر رنگ ارتشیان در تهران و مراکز استانها بسیار عالی و تأثیر گزار بود به نحوی که ما هنوز در نهاد ریاست جمهوری بودیم که انعکاس تجمع بزرگ تهران و شهرستانها از طرق مختلف به ستاد کل، وزارت کشور، وزارت دفاع و ... منعکس شده بود. دستاوردهای این تلاش شما، مذاکره یک ساعته با یکی از معاونین ریاست جمهوری  بود به نحوی که پس از آن از طریق دفتر ریاست جمهوری دستور داده شد ظرف همین امشب گردشکار نحوه پیگیری برای رفع مشکلات تهیه شود. در نتیجه نمایندگان کارگروه تا حدود ساعت۱۸۰۰ مشغول تهیه و تایپ گزارش به منظور اطمینان از درج تمام مشکلات همسان سازی در نهاد مذکور حضور داشتند. دستاورد بعدی انعکاس حضور قوی ارتشیان در برابر فرهنگیان و دیگر بازنشستگان کشوری بود که سیل تلفنها و پیامهای تشکر آمیز آنها حکایت از بهت و حیرت آنان دارد.  از دیگر  پیامدها، اثبات ادعای ما مبنی بر لزوم پیگیریِ توأم مشکلات بازنشسته های لشکری و کشوری و استفاده از یک پتانسیل دو میلیون نفری در سراسر کشور بود که این برای کارگروه معاند که در محل حضور پیدا کرده بودند مستقیما مشاهده شد به ویژه برخورد بچه ها با شخص طولابی نشان دهنده انزجار اکثریت بازنشسته ها از اعضای آن کار گروه علی الخصوص این شخص می باشد. با تشکر مجدد

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سرهنگ بازنشسته پادو مغازه فلافلی

سلام

بنده افسر ارشد بازنشسته هستم و پسر برادرم 4سال هست یه گاری و پیک نیک داره و فلافل فروشی میکنه،،خدارا شکر تو همین مدت هم ازدواج کرده، هم صاحب یه واحد50متری تو یکی از شهرکها وهم مایحتاج زندگیشو تامین کرده و بگفته خودش میگه هرشب حداقل200تومان درامد دارم...و اصرار داره که تو چطوری با1/5زندگیتو میچرخونی و بیا وردست خودم به اندازه حقوق ارتش بهت میدم...خداییش شرم داشتم اولش ولی از اول تعطیلات بهش قول دادم برم پیشش و یه مقدار کمک خرج بهم بده....خداییش شرم باد بر مسئولینی که با بی تفاوتی و بی غیرتی منه سرهنگ بازنشسته را پادو یه مغازه فلافلی کردند.

نظر یکی از اعضاء کمپین

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کارگروه دفاع از حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری

با سلام خدمت همکاران و دوستان عزیزم .

جا دارد که تشکر ویژه ای از تعدادی از برادران سپاهی شرکت کننده در تجمع ۲۲ اسفند داشته باشیم که بعنوان اعتراض به حقوق اندک خود پیمان اتحاد با کار گروه دفاع از حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بسته بودند و تا آخرین لحظه یار و یاور ما بودند .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تجمع بازنشستگان لشگری و کشوری سراسر کشور

صبح امروز(یکشنبه ۲۲ اسفند) بازنشستگان لشگری و کشوری سراسر کشور در اعتراض به ناهمسان‌بودن مستمری‌هایشان مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران و در شهرهای دیگر مقابل سازمان‌های بازنشستگی تجمع کردند.

حاضران در این تجمع خواسته های خود را همسان‌سازی مستمری‌ها، افزایش خدمات بیمه‌ای بازنشستگان و ارتقاء معیشت عنوان کردند. برای برگزاری این تجمع از چند روز پیش در فضای مجازی،  هماهنگی انجام شده بود.

این دومین تجمع سراسری در کشور است که در یک هفته گذشته برگزار می‌شود. روز پنجشنبه هم معلمان شاغل و بازنشسته سراسر کشور در  تجمعی خواستار ترمیم و اصلاح دستمزدها هماهنگ با سایر کارکنان دولت، اصلاح ساختار بیمه معلمان، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت فرهنگیان و نقض احکام قضایی فعالان صنفی معلمان شدند. / میدان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مدید یک قانون آزمایشی تا کِی؟!

سیدمجتبی ساداتی*

قانون مدیریت خدمات کشوری که اکنون مبنای نظام پرداخت‌ها در کشور است، در مهرماه سال ۸۶ و توسط مجلس هفتم به‌طور آزمایشی برای مدت ۵ سال به تصویب رسید و درهمان زمان به دولت نهم ابلاغ شد تا از فروردین سال ۸۷ رسما اجرایی شود. این قانون از همان سال اول، درباره اقشار پایین حقوق بگیر دولت و مخصوصا بازنشستگان کشور به‌طور صحیح اجرا نشد، بلکه هر سال بخشی از مشمولان این قانون با قائل شدن استثنائات و ویژه انگاری‌ها و زدن تخصیص‌های خاص از شمول آن خارج شدند. قرار بود این قانون، از فروردین سال ۸۷ لغایت اسفند ۹۱ به مدت ۵ سال به‌صورت آزمایشی اجرا شود و هدف قانونگذار آن بوده که در عمل ضعف‌ها و کاستی‌های آن آشکار شده و سپس به‌صورت دائمی درآید. بنابراین قاعدتا دولت وقت می‌بایست با رفع نقایص و ضعف های احتمالی آن، این قانون را در نیمه دوم سال ۹۱ جهت دائمی شدن به مجلس تقدیم می‌کرد، به‌طوری‌که از اول سال ۹۲ شاهد اجرای دائمی آن می‌بودیم، اما متاسفانه و برخلاف انتظار، چنین اتفاقی رخ نداد و اجرای این قانون آزمایشی حسب درخواست دولت‌ دهم و با تایید مجلس نهم‌، به مدت یک سال دیگر، یعنی تا پایان سال ۹۲ تمدید شد. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که نتیجه انتخابات شکوهمند خرداد ۹۲ بود، امیدهای فراوانی در دل بازنشستگان برای اجرای صحیح این قانون و مسئولیت‌پذیری دولت و رفع تبعیض و بی‌عدالتی جوانه زد، اما دیری نپایید که معلوم شد این امیدواری‌ها چندان هم واقع بینانه نبوده و متاسفانه در این دوره نیز به همان روش مالوف گذشته، اجرای این قانون با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس نهم برای سه سال پیاپی یعنی سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ تمدید شد؛ با وجود وعده‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر تدوین قانون جامع و ارائه آن به مجلس در سال جاری، یک بار دیگر و برای پنجمین بار، باز هم شاهد بودیم که اعتبار اجرایی قانون مذکور با همه الحاقیات و ترجیحات، در روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵، توسط مجلس محترم، بدون سر و صدا و به ‌مدت یک سال دیگر یعنی تا پایان سال ۹۶ تمدید شد. شاید از عجایب روزگار باشد، قانونی که قرار بود به مدت پنج سال به‌صورت آزمایشی اجرا شود و در مدت نه سال حاکم بودنش بر نظام پرداخت‌ها، به علت عدم اجرای صحیح و ویژه خواری‌ها، چنان آشفتگی در پرداخت حقوق کارکنان دولت ایجاد نموده که اعتراض مقام معظم رهبری را نیز به همراه داشت، برای دهمین سال اجرا توسط دولت و مجلس مهر تمدید می‌خورد! جالب تر و قابل تامل تر آنکه در این سال‌ها نه تنها از سوی قوای مجریه و مقننه، در اجرای صحیح این قانون و برقراری عدالت، دغدغه‌ای مشاهده نشد، بلکه این روزها مشاهده می شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدد برآمده تا تبعیض و بی‌عدالتی در اجرا و پرداخت‌ها را به تبعیض در قانون تسری دهد و با اصلاح ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری بدون اشاره به ماده ۱۲۵ همان قانون و قراردادن ماده ۳۷ در متن قانون برنامه ششم توسعه، تبعیض و بی‌عدالتی و پایمال شدن حق قانونی بازنشستگان را قانونی کرده و در واقع صورت مساله را پاک کند! پرسش مهم و اساسی از دولت محترم و مشخصا از سازمان مدیریت این است که آیا ۴ سال دوره یک دولت برای تعیین تکلیف یک قانون آزمایشی که ۵ سال است اعتبار آن منقضی شده کافی نیست؟ آیا مساله این است که دست‌هایی در دولت و به‌دور از چشم رئیس جمهور محترم که دستگاه‌های تحت نظر آنها از مزایا و امکانات ویژه برخوردارند، مانع این کارند؟ و سوال دیگر اینکه مدت ۹ سال است که بازنشستگان از دریافت حقوق قانونی خود به لحاظ عدم اجرای صحیح محروم می‌شوند، اکنون چه ضرورتی پیش‌آمده که تصمیم گرفته می‌شود موادی از قانون طوری تغییر داده شود که تضییع حق بازنشستگان را موجه کرده و جنبه قانونی بخشد؟ امسال و با نزدیک شدن به پایان سال ۹۵، به نظر می‌رسد ناخوشایندترین اتفاقات، برای بازنشستگان در حال رقم خوردن است و اقدامات کسانی که نشانگرهای تبلیغاتی شان هنگام انتخابات مزین به عبارت «مردی از جنس مردم » است حدود دو میلیون خانوار بازنشستگی بگیر را به‌شدت سرخورده و مایوس کرده است.

* دبیر بازنشسته و روزنامه‌نگار

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مرتضی یعقوبی نیکو

بسم الله الرحمن الرحیم

به عمل کار برآید به سخن دانی نیست

 

سلام بربازنشستگان فرزانه و فهیم و مظلوم و نجیب سراسر کشور که برای کاهش درد و رنج خانواده های خود و دیگران تلاش می فرمایید

به مسئولین توصیه می کنیم با واژه ها بازی نکنند آنچه را آنها بکار می برند حاصل عمر ماست ما خواستار همسان سازی واقعی حقوق خود با شاغل همتراز خود هستیم نه مناسب سازی و نه در بازه ی ۵ ساله

چندین سال برای اجرای همسان سازی حقوق و پرداخت عادلانه چشم انتظار مانده ایم و بسیاری نیز حسرت بدل رخت بربستند

اخطار می کنیم عدم توجه به خواسته های بازنشستگان که به بحران تبدیل شده است ، متوجه کسانی می شود که با بی اعتنایی به نارضایتی دامن می زنند

ما از افراد و جناحی که بخواهد از حرکت حق خواهی و صنفی ما سوء استفاده کند برائت می جوییم

 

ما بازنشستگان سراسر کشورمتحد و یکدل موارد زیر را خواستاریم و اقدام عاجل را برای رفع بحران معیشت و درمان را یاد آوری می کنیم

 

 ۱- همسان سازی واقعی حقوق با شاغلین همتراز حداکثر طی دوسال

 

۲- چابک سازی بیمه درمانی و تکمیلی

 

۳_ پیگیری مطالبات و پرداخت پاداش پایان خدمت

 

۴ -تاکید بر پیگیری سایر خواسته های قانونی و به حق و رفع تبعیض و فرق و فقر

 

جهت تحقق حقوق حقه خود از سراسر کشور بازنشستگان فرهنگی و لشگری و کشوری متحد شده ایم و نشان می دهیم که درخت خشکیده نیستیم.

ما بازنشستگان اجرای کامل قانون را خواستاریم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سخن آقای نامدار زنگنه و همسان سازی بازنشستگان

برای همسان سازی کل بازنشستگان کشوری و لشکری، کلا و دقیقا نیاز به  13 هزار و 300 میلیارد تومان می باشد. آیا برای  بیش از دو میلیون نفر و حدود دو میلیون و 200 هزار نفر رقم زیادی است؟

عنایت بفرمایند که این رقم برای حدود دو میلیون و 200 هزار نفر است و حال آن که بابک زنجانی فقط یک نفر است.

دو میلیون و 200 هزار نفر حق قانونی خود را می خواهند. ولی آن یک نفر چه حقی دارد؟

توجه به کلام آقای بیژن نامدار زنگنه نمایند که خبرنگار از او می پرسد بدهی بابک زنجانی چقدر است؟ او پاسخ می دهد که خیلی بیشتر از دو میلیارد و 700 میلیون دلار است. یعنی چقدر؟ پاسخ می دهد که پول هم به او داده اند و.اصل طلب به 3 و نیم میلیارد دلار می رسد.

هر دلار چقدر قیمت دارد؟ این اصل رقم است. دقیقا جمله ای که آقای زنگنه گفت، این است که این سه و نیم میلیارد دلار، اصل رقم است. فرع پول که خود رقم هنگفتی است، بماند.

با همین رقم اصل پول وبا احتساب هر دلار حدود سه هزار و سیصد تومان، نه بیشتر، خواهند دید که کل بازنشستگان. در یک سال کاملا همسان سازی می شوند. آیا باز باید دنبال پرتغال فروش بگردیم؟

حسین سوری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تمدید اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری برای 10 سال ؛ چرا و به چه علت ؟!

 

سیدمجتبی ساداتی/ معلم بازنشسته و روزنامه نگار- مازندران

 

این قانون از همان سال اول، درباره اقشار پایین حقوق بگیر دولت و مخصوصا بازنشستگان کشور به‌طور صحیح اجرا نشد، بلکه هر سال بخشی از مشمولان این قانون با قائل شدن استثنائات و ویژه انگاری‌ها و زدن تخصیص‌های خاص از شمول آن خارج شدند/ قاعدتا دولت وقت می‌بایست با رفع نقایص و ضعف های احتمالی آن، این قانون را در نیمه دوم سال ۹۱ جهت دائمی شدن به مجلس تقدیم می‌کرد، به‌طوری‌که از اول سال ۹۲ شاهد اجرای دائمی آن می‌بودیم، اما متاسفانه و برخلاف انتظار، چنین اتفاقی رخ نداد و اجرای این قانون آزمایشی حسب درخواست دولت‌ دهم و با تایید مجلس نهم‌، به مدت یک سال دیگر، یعنی تا پایان سال ۹۲ تمدید شد/ این روزها مشاهده می شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدد برآمده تا تبعیض و بی‌عدالتی در اجرا و پرداخت‌ها را به تبعیض در قانون تسری دهد و با اصلاح ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری بدون اشاره به ماده ۱۲۵ همان قانون و قراردادن ماده ۳۷ در متن قانون برنامه ششم توسعه، تبعیض و بی‌عدالتی و پایمال شدن حق قانونی بازنشستگان را قانونی کرده و در واقع صورت مساله را پاک کند

 

قانون مدیریت خدمات کشوری که اکنون مبنای نظام پرداخت‌ها در کشور است، در مهرماه سال ۸۶ و توسط مجلس هفتم به‌ طور آزمایشی برای مدت ۵۵ سال به تصویب رسید و درهمان زمان به دولت نهم ابلاغ شد تا از فروردین سال ۸۷ رسما اجرایی شود.

 

این قانون از همان سال اول، درباره اقشار پایین حقوق بگیر دولت و مخصوصا بازنشستگان کشور به‌طور صحیح اجرا نشد، بلکه هر سال بخشی از مشمولان این قانون با قائل شدن استثنائات و ویژه انگاری‌ها و زدن تخصیص‌های خاص از شمول آن خارج شدند.

 

قرار بود این قانون، از فروردین سال ۸۷ لغایت اسفند ۹۱ به مدت ۵ سال به‌صورت آزمایشی اجرا شود و هدف قانونگذار آن بوده که در عمل ضعف‌ها و کاستی‌های آن آشکار شده و سپس به‌صورت دائمی درآید. بنابراین قاعدتا دولت وقت می‌بایست با رفع نقایص و ضعف های احتمالی آن، این قانون را در نیمه دوم سال ۹۱ جهت دائمی شدن به مجلس تقدیم می‌کرد، به‌طوری‌که از اول سال ۹۲ شاهد اجرای دائمی آن می‌بودیم، اما متاسفانه و برخلاف انتظار، چنین اتفاقی رخ نداد و اجرای این قانون آزمایشی حسب درخواست دولت‌ دهم و با تایید مجلس نهم‌، به مدت یک سال دیگر، یعنی تا پایان سال ۹۲ تمدید شد.

 

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که نتیجه انتخابات شکوه مند خرداد ۹۲ بود، امیدهای فراوانی در دل بازنشستگان برای اجرای صحیح این قانون و مسئولیت‌پذیری دولت و رفع تبعیض و بی‌عدالتی جوانه زد، اما دیری نپایید که معلوم شد این امیدواری‌ها چندان هم واقع بینانه نبوده و  متاسفانه در این دوره نیز به همان روش مالوف گذشته، اجرای این قانون با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس نهم برای سه سال پیاپی یعنی سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ تمدید شد؛ با وجود وعده‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر تدوین قانون جامع و ارائه آن به مجلس در سال جاری، یک بار دیگر و برای پنجمین بار، باز هم شاهد بودیم که اعتبار اجرایی قانون مذکور با همه الحاقیات و ترجیحات، در روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵، توسط مجلس محترم، بدون سر و صدا و به ‌مدت یک سال دیگر یعنی تا پایان سال ۹۶ تمدید شد.

شاید از عجایب روزگار باشد، قانونی که قرار بود به مدت پنج سال به‌صورت آزمایشی اجرا شود و در مدت نه سال حاکم بودنش بر نظام پرداخت‌ها، به علت عدم اجرای صحیح و ویژه خواری‌ها، چنان آشفتگی در  پرداخت حقوق کارکنان دولت ایجاد نموده که اعتراض مقام معظم رهبری را نیز به همراه داشت، برای دهمین سال اجرا توسط دولت و مجلس مهر  تمدید می‌خورد!

 

جالب تر و قابل تامل تر آنکه در این سال‌ها نه تنها از سوی قوای مجریه و مقننه، در اجرای صحیح این قانون و برقراری عدالت، دغدغه‌ای مشاهده نشد، بلکه این روزها مشاهده می شود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صدد برآمده تا تبعیض و بی‌عدالتی در اجرا و پرداخت‌ها را به تبعیض در قانون تسری دهد و با اصلاح ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری بدون اشاره به ماده ۱۲۵ همان قانون و قراردادن ماده ۳۷ در متن قانون برنامه ششم توسعه، تبعیض و بی‌عدالتی و پایمال شدن حق قانونی بازنشستگان را قانونی کرده و در واقع صورت مساله را پاک کند!

پرسش مهم و اساسی از دولت محترم و مشخصا از سازمان مدیریت این است که آیا ۴ سال دوره یک دولت برای تعیین تکلیف یک قانون آزمایشی که ۵ سال است اعتبار آن منقضی شده کافی نیست؟

آیا مساله این است که دست‌هایی در دولت و به‌دور از چشم رئیس جمهور محترم که دستگاه‌های تحت نظر آنها از مزایا و امکانات ویژه برخوردارند، مانع این کارند؟........

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

گرگها

در این بیابان

حڪمرانی می ڪنند !

در میان گوسفندان

روضه خوانی می ڪنند !

با لباسی از پَر طاووس و خویی چون غزال

گله را

مجذوب رنگ و مهربانی می ڪنند !

گوسفندان دانش آموزند ،

گُرگان چون مدیر !

از میان گلّه با برخی تبانی می ڪنند !

از میان گوسفندان

عده ای مبصر شدند !

تا ڪلاس بی معلم را نگهبانی ڪنند !

 

گلّه راضی ، گُرگها راضی ،

رفاقت برقرار !

مبصران در حد عالی پاسبانی می ڪنند !

گله می زایید و می زایید تا نسلی دگر !

در حریم خانه های گرگ دربانی ڪنند !

داد زد یڪروز  یک بزغاله ای در این ڪلاس...

چون معلم نیست

مبصرها سخنرانی ڪنند !

گفت آن بزغاله این شعر و غذای گرگ شد !

تا که گُرگان مبصران را شام مهمانی ڪنند !

گلّه از آنروز مجبور است

از شب تا به صبح

از ڪتاب عبرت بزغاله روخوانی ڪنند !

 

وای اگر این گلّه

روزی رم ڪند از یڪ خروش !

صد هزاران گرگ را در عید قربانی ڪنند ...!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©