Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۶ جولای ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱  برابر با ۲۶ جولای ۲۰۲۲
تداوم جنبش دادخواهی مادران دادخواه در زندان

 

  تداوم جنبش دادخواهی مادران دادخواه در زندان

آنک قصابانند
بر گذرگاه‌ها مستقر
با کُنده و ساتوری خون‌آلود
روزگارِ غریبی‌ست، نازنین

                      شاملو

 

یاشار جاوید

 

از غریبی روزگار همین نکته بس که حکومت اسلامی ستمگر بیش از دو هفته است مادران دادخواه آبان ۹۸ را به جرم مادری و دادخواهی زندانی کرده است. محبوبه رمضانی مادر شهید پژمان قلی پور، ناهید شیرپیشه مادر شهید پویا بختیاری و رحیمه یوسف زاده مادر شهید نوید بهبودی اکنون در زندان، راه فرزندان دلیرشان که در قیام خونین آبان ۹۸ شهید شدند را ادامه می دهند. مقامات حکومت اسلامی دلیل بازداشت و اتهامات این مادران دادخواه را تاکنون به طور رسمی اعلام نکرده است. اما خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه در خبری با عنوان «بازداشت تعدادی از عناصر مدعی دادخواهی توسط سربازان گمنام امام زمان» به نقل از «یک مقام آگاه» نوشت: «افراد بازداشت شده با پوشش دادخواهی به یک عنصر متصل با سرویس جاسوسی بیگانه ارتباط گرفته بودند و از یک رابط مالی خارجی پول دریافت می کردند تا اغتشاش و ناامنی در کشور ایجاد نمایند.» طرفه آنکه محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور را به سرعت به۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. پیمان قلی‌پور، برادر شهید پژمان قلی پور، در استوری اینستاگرام با تایید خبر حکم ۱۰۰ ضربه شلاق برای مادرش نوشته است: «جرم مادرم تنها دادخواهی است. بیشترین دلیلی که باعث می‌شود اینها از او بترسند این است که حقیقت را فریاد می‌زند. از او می‌ترسند چون عکس پژمان را یک دقیقه زمین نمی‌گذاردمحبوبه رمضانی همان مادر دادخواهی است که خطاب به مقامات حکومتی گفته بود: « شما خودتان هم می دانید که با آبان نابود شدید. و این آبان ادامه دارد». آری، شقاوت پیشگان خوب می‌دانند که خون جوشان شهدائی چون پژمان، پویا و نوید که بر سنگفرش خیابان جاری شد اکنون در مقاومت و ایستادگی مادران داغدارشان حتی در زندان نیز ادامه دارد. و همۀ ترس و واهمه حکومتیان از سراسری شدن این مقاومت و پایداری هاست.

 

بی تردید بازداشت مادران دادخواه ادامه سیاست سرکوب عریان و سیستماتیک حکومت استبدادی دینی است که برای بقای خود در آبان ۹۸ جوی خون راه انداخت. و پیش از آن نیز کارنامه ننگین و سیاهی در کشتار و اعدام و سرکوب دارد که همه از آن‌ها آگاهند. و تردیدی نیست که حکومت اسلامی جبار این ظرفیت را دارد که برای ادامه بقای خود، در دریای خون پارو بزند. اما همین حکومت خونریز هرگز نمی‌تواند دادخواهی را با شکنجه و زندان متوقف کند. مگر حکومت اسلامی با هزار و یک ترفند رذیلانه توانست گوهر عشقی، مادر شهید ستار بهشتی، را خاموش کند؟ مادر سالمند و دردمندی که یک تنه اپوزیسیون قدرتمند علیه همین نظام خونریز و خلیفه جنایتکارش است. مگر حکومت اسلامی توانست طی چهار دهه سرکوب، دادخواهی مادران و خانواده های خاوران را از بین ببرد؟ این حاکمان جنایتکار مگر توانستند صدای مادران داغداری چون اکرم نقابی، شهناز اکملی و... را خاموش کنند؟ حال بی تردید از زندان و شکنجه مادران دادخواه آبان نیز طرفی نخواهند بست. این حقیقت مسلّم و اثبات شده است. شعلۀ سوزان داغ فرزند بر دل مادر داغدار هرگز خاموشی نمی‌گیرد مگر تا روز دادخواهی.

 

در خاتمه شاید شایسته آن باشد که سخن پایانی را از یک زن شجاع و مبارز زندانی، نرگس محمدی، عاریه بگیرم و این مطلب را به پایان ببرم. نرگس از زندان در اعتراض به بازداشت مادران دادخواه نوشته است: «صدای گلوی مادران دادخواه فریادی سکوت‌ناپذیر و اشک چشمان آنان سیلی است طغیان‌گر و بنیان‌افکن و آه قلب آنان آتشی است سوزان که با زندان، شکنجه و حتی مرگ مادران از بین نخواهد رفت. دادخواهی مادران سیری تاریخی، وسعتی سرزمینی و حمایتی مردمی دارد که شماره سریال آن، فرد نیست، بلکه قطره خون است. خونی که به ناحق بر زمین ریخته شده و جاری و توقف‌ناپذیر است.
دادخواهی حق مردم ایران است و مردم تا زنده هستند، جنبش دادخواهی زنده خواهد بود.»

تا چنین مادران دادخواه و تا چنین زنان رزمنده و شجاعی در سرزمین مصیبت و بلا زده ما وجود دارند حاکمان جبار حکومت اسلامی خوابشان همیشه پریشان و آشفته است!

 

یاشار جاوید

يكشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ برابر با  ۲۴ جولای ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©