Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۰۶ ژوئن ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹  برابر با ۰۶ ژوئن ۲۰۲۰
وقاحت و رذالت خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی

 

وقاحت و رذالت خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی

 

 

یاشار جاوید

 

ابلها مردا

عدوی تو نیستم من،

انکار توأم !

احمد شاملو

 

در شبکه‌های اجتماعی واکنش گسترده ای به سخنان سیدعلی خامنه ای که افاضه فرمود «مردم را می‌کشند و زبانشان هم دراز است» صورت گرفته است. ماجرا از این قرار است که حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای، خلیفه و رهبر مادام العمر حکومت اسلامی، روز سیزده خرداد در مورد کشته شدن جورج فلوید در آمریکا گفت : "مردم را می‌کشند و زبانشان هم دراز است. بعد از حقوق بشر دم می‌زنند. آن مرد سیاهی که کشته شد حقوق بشر نداشت؟" و در بخش دیگری از سخنانش افزود: " آنچه امروز در شهرهای آمریکا رخ می‌دهد بروز واقعیت‌هایی است که نشان داده نمی‌شد و چیز جدیدی نیست. این همان لجن‌های ته حوض است که بالا آمده است". خامنه ای پیش از چنین افاضاتی بهتر بود که در آینه به چهره خود نگاه می کرد.

 

پرواضح است که خامنه ای به خاطر آنچه که در آمریکا می‌گذرد اکنون با دمش گردو بشکند. ولی افاضات فوق الذکر ایشان در واقع جابجا کردن رکوردی تازه در وقاحت و رذالت است. حضرت آقا خود را به الدنگی زده‌اند تا به روی مبارکشان که به سنگ پای قزوین طعنه زده است نیاورند که همین آبان۹۸ صدها نوجوان و جوان دختر و پسر را غرق خون کردند که هنوز هم آمارشان را اعلام نکرده اند. پویا بختیاری، نیکتا اسفندانی، حمزه بریهی، برهان منصورنیا، آمنه شهبازی فرد، رضا نیسی، شبنم دیانی، نوید بهبودی، محسن کرمی نیا، آزاده ضربی، محسن محمدپور، آذر میرزاپور، حمید شیخانی، مهناز مهدیزاده و... تنها نام چند تن از آن صدها عزیزی است که در آبان ۹۸ شهید شدند.

 

آنچه که در آمریکا رخ داده و ادامه دارد نه «لجن‌های ته حوض است که بالا آمده است» بلکه شورش مقدسی است علیه نژادپرستی و تبعیض و بی عدالتی. خشم و عصیان توده های مردم است علیه طبقه حاکم امریکای جهانخوار. طغیان علیه نظام همان دولتی است که حکومت اسلامی به زعامت شما و به اذن شما پشت پرده برای بقا حکومت تان با نمایندگانش مذاکره کرده‌اید و می کنید. و در عین حال همدیگر را هم در یک ائتلاف منفی تقویت می کنید.

 

«مقام معظم رهبری» بهتر است در خصوص شقاوت شنیع شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراین و قتل  ۱۷۶ انسان بیگناه پاسخگو باشند. جنایتی که سه روز تمام کتمان کردند و هنوز هم که هنوز است جعبه سیاه آن را تحویل نداده اند. «رهبر الدنگ ما» (بقول معترضان آبان۹۸ که شعار می دادند: مایه ننگ ما / رهبرالدنگ ما) در خصوص اعتراضات دی ماه ۹۶ پاسخگو باشند که غرق خون کردند. همچنین از سرکوب خونین اعتراضات ۸۸ و جنایات کهریزک بگویند. از سرکوب حرکت اعتراضی دانشجویان سال۷۸ بگویند که اکنون سردار چماقدار متخصص «لوله کردن» دانشجویان رئیس مجلس شورای اسلامی شده است. خامنه ای بفرمایند که در حکومت تحت رهبری ایشان سعید زینالی، دانشجوئی که بیست سال است سر به نیست شده، کجاست؟ حضرت آقا، از قتل های سیاسی زنجیره ای سال ۷۷ بگویند. از قتل هولناک و فجیع کارون۹ ساله در کنار پدرش حمید حاجی زاده؛ از کارد آجین کردن شنیع داریوش و پروانه فروهر سخن بگویند. از قتلعام زندانیان سیاسی دردهه شصت و تابستان خونین۶۷ بگویند که رئیس جمهور کشور بودند. از خاوران و گورهای بی نام و نشان بگویند. از اعدام بهائیان در حکومت اسلامی شان بگویند. از دراویش و اقلیت‌های مذهبی... بگویند. آیا آن‌ها حقوق بشر نداشتند؟ سیاهه جنایات حکومت اسلامی چنان طولانی است که تنها اشاره تیتر وار به آن‌ها بقول معروف مثنوی هفتاد من کاغذ شود.

 

البته یقین مسلم است که رهبر حکومت اسلامی که در دریای خون نه تنها شهروندان ایران بلکه شهروندان سوریه، عراق، یمن و افغانستان پارو می‌زند، تف خود را نخواهد لیسید و از جنایاتش سخن نخواهد گفت. این انتظار عبث و بیهوده ای از دیکتاتور است. اما بی تردید چنین افاضاتی از«رهبر فرزانه»- که در بالا به آن اشاره رفت - به یقین موجب ریزش بیشتر در بین نیروهای ساندیس خورش می شود. و در عین حال مردم را به این آگاهی می‌رساند که باید مانع از برقراری سیستم حکومتی بشوند که کسی را مادام العمر به اریکه قدرت برساند؛ کسی را که در مقابل هیچکس پاسخگو نباشد. پاسخگو بودن مسئولین حکومت و عزل آن‌ها در صورت پاسخگو نبودنشان اکنون دیگر یک خواست بدیهی عمومی است؛ همانند جدائی دین از دولت.

جمعه ۱۶ خرداد۱۳۹۹ برابر با۰۵ ژوئن ۲۰۲۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©