Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ برابر با  ۲۰ فوريه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵  برابر با ۲۰ فوريه ۲۰۱۷
1-همسان سازی حقوق با شاغلین همتراز

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در حمایت از گردهم آئی سراسری بازنشستگان فرهنگی، پرستاران و پیراپزشکان

 

 

زندگی شایسته انسانی، حق بازنشستگان کشوراست!

 

بار دیگر بازنشستگان فرهنگی، پرستاران و پیراپزشکان برای احقاق حقوق خود در روز سوم اسفند، هم زمان با روز جهانی زبان مادری، در جلو مجلس تجمع خواهند کرد تا خواسته های خود را را بیان و اعتراض خود علیه بی توجهی ده ساله مقامات حکومتی به وضعیت اسفبارشان را ابراز دارند. این بار، نه تنها بازنشستگان تهرانی ، بلکه بخش بزرگی از بازنشستگان بسیاری از دیگر شهرهای کشور به تهران خواهند آمد تا در این حرکت اعتراضی شرکت کنند. واقعیت این است که حاکمیت اسلامی که اکنون در جریان بررسی بودجه سال ۹۶ در مجلس است، مدام به بهانه کمبود اعتبار از پاسخ به درخواست های بازنشستگان سر باز می زند. بازنشستگان برای :

۱- همسان سازی حقوق با شاغلان همتراز

۲- بیمه ی کارآمد  و جامع و چابک سازی بیمه درمانی و تکمیلی

۳ـ  پیگیری مطالبات و پرداخت پاداش پایان خدمت ۹۵

۴ - سایر خواسته های قانونی و به حق

بارها دست به تجمع زده اند و تا کنون هیچ گوش شنوائی برای خواست هایشان نیافته اند. بازنشستگانی که چندین دهه از زندگی خود را در مدارس، در بیمارستان ها و مراکز درمانی  و سایر ادارات صرف کار و زحمت کرده اند، بر این نظرند که از سال ۸۴ تاکنون بجز افزایش سنواتی، هیچگونه افزایش حقوقی نداشته اند وبا توجه به  گرانی سرسام آور و نرخ بالای تورم، می پرسند: چطور یک بازنشسته می تواند با حقوق یک میلیون و دویست هزارتومانی هم به معیشت وخورد وخوراک خانواده رسیدگی کند وهم شهریه دانشجو و سایر هزینه ها را پرداخت نماید!  آن هم در شرایطی که ، مرکز پژوهش‌های مجلس  شورای اسلامی، خط فقر را دو میلیون و سیصد هزار تومان اعلام کرده است؛

بازنشستگان فرهنگی بارها خواهان  یکنواخت شدن حقوق فرهنگیان بازنشسته با سایر بازنشستگان کشوری شده اند که  حتی اعتبار این طرح هم تعیین شده است، اما نه تنها به این طرح توجهی نشده است بلکه اعتبار در نظر گرفته شده نیز مابین دیگر بازنشستگان کشوری توزیع شده است.

واقعیت این است که نه تنها بازنشستگان از وضعیت بد اقتصادی خود در عذاب هستند؛ بلکه هم اکنون بیش از ۷۰ هزار معلم نیز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی خود از ‏«کمپین تحقق عدالت در فضای آموزشی» و «بودجه عادلانه» حمایت کرده اند. این وضعیت نشان می دهد که تمامی مقامات جمهوری اسلامی، با بیشرمی تمام، نسبت به وضعیت معیشتی بخش بزرگی از معلمان، پرستاران و بازنشستگان فرهنگی و درمانی بی اعتنا هستند. حاکمیتی که با دست باز بودجه های کلان در اختیار نهادهای مذهبی قرار می دهد؛ حاکمیتی که صندوق های بازنشستگی را غارت و سازمان تامین اجتماعی را چپاول کرده است؛ حاکمیتی که ساختن حلب از اولویت هایش هست؛ حاکمیتی که برای ساختن مقبره های طلا در عراق و سوریه میلیاردها تومان و صدها کیلو طلا هزینه می کند، حاکمیتی که حقوق های نجومی پرداخت می کند و املاک نجومی در اختیار وابستگانش قرار می دهد، ادعا می کند که برای افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی و درمانی و دیگر بخش های کشوری، اعتبار لازم در اختیار ندارد. چه کسی این دروغ بزرگ را باور می کند؟

 

سازمان ما ضمن حمایت کامل از خواست ها و اقدامات بازنشستگان کشور، بر این نظر است که امید به اصلاح حاکمیت اسلامی نمی تواند چاره ساز باشد. چشم دوختن به این جناح یا آن جناح حکومت نمی تواند آبی را گرم کند. تمامی این حاکمیت، قصد و عزمی برای رفع مشکلات اردوی کار، معلمان، پرستاران و دیگر کارکنان زحمت کشور و بازنشستگان بخش های گوناگون ندارد. برای به عقب نشینی واداشتن آنها، باید که همبستگی سراسری ایجاد کرد و بازنشستگان و شاغلان بخش های گوناگون، در کنار هم و بصورت همبسته عمل کنند و تلاش نمایند برای احقاق حقوق خود، تشکل های سراسری و مقاوم خود را ایجاد کنند. وقتی این نیروی عظیم که  چرخ های کشور را می چرخانند، بصورتی متحد، سازمانیافته و یک صدا وارد میدان شوند، آن وقت هیچ نیروئی یارای ایستادگی در برابرشان را نخواهد داشت. ما هم چنین از تمامی آزادیخواهان، عدالت طلبان و هموطنان مان تقاضا می کنیم از هر طریق که می توانند از گردهم آئی ها و اقدامات بازنشستگان و دیگر اقشار کار و زحمت، با تمام توان حمایت کنند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ برابر با ۲۰ فوريه ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©