Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ برابر با  ۰۵ اکتبر ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶  برابر با ۰۵ اکتبر ۲۰۱۷
پیام تسلیت هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

پیام تسلیت هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

به مناسبت مرگ محمد جراحی فعال کارگری

 

سیاست رذیلانه  "مرگ خاموش" ، بازهم قربانی گرفت

 

یاد بعضی نفرات روشنم می دارد

قوتم می بخشد

ره می اندازد

واجاق کهن سرد سرایم

گرم می آید از گرمی عالی دم شان

نام بعضی نفرات

جراتم می بخشد

(نیما یوشیج)

 

امروز پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶  محمد جراحی؛ فعال کارگري، زندانيِ سابق، همرزم و هم پرونده ی شاهرخ زمانی، پس از سه دهه مبارزۀ سیاسی و سندیکائی  به دليل بيماري سرطان درگذشت. زمانی که این  فعال کارگری در زندان بود، پس از اختلالات جسمانی او ، پزشکان زندان  سرطان تیروئید  او را  تشخیص دادند که با دستبند و پابند راهی بیمارستان شد. طبق قانون باید به او مرخصی استعلاجی می دادند، اما دادستان حکم داد  که مجرم امنیتی‌ست و از حق مرخصی استعلاجی برخوردار نیست. محمد جراحی با وجود مشکلات جسمی فراوان، پنج سال حبس را بدون یک روز مرخصی در زندان تبریز گذراند . زمانی که سال پیش،  پس از پایان دوران محکومیتش ، آزاد شد و برای مداوا اقدام کرد، دیگر دیر شده بود و صبح امروز در اثر ابتلاء به سرطان پیشرفته در بیمارستان شهدای تجریش تهران دیده بر جهان فروبست.

 

 محمد جراحی،  فعال کارگری و  از کارکنان سابق عسلویه که تجربۀ  سه دهه فعالیت مبارزات کارگری را با خود داشت، در سال ۱۳۹۰ به دلیل فعالیت های سندیکایی و کارگری با اتهامات "تشکیل گروه غیرقانونی مخالف نظام"، "مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "مشارکت در اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت" و نیز "توهین به رهبری" در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز توسط «قاضی حملبر» جمعا به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

مرگ این فعال کارگری را باید در زمره "مرگ های خاموشی" دانست که مقامات امنیتی و قضائی  رژیم اسلامی برای فعالان سیاسی، کارگری و مدنی در پیش گرفته اند. مرگ شاهرخ زمانی و هدی صابر و ده ها نمونۀ دیگر،  از سری این قتل های زنجیره ای است. سرنوشت غم انگیز علیرضا رجائی را نیز که توانست با از دست دادن یک چشم و یک طرف صورتش جان سالم به در برد را نیز باید در این زمره مرگ های خاموش تدارک شده به شمار آورد. و اکنون آنها برای "مرگ خاموش" رضا شهابی تدارک دیده اند. بنا بر نظر و تأیید صریح پزشک متخصص، پزشکی قانونی، و همچنین روال منطقی پس از پایان اعتصاب غذای طولانی، رضا شهابی باید بلافاصله پس از پایان اعتصاب به بیمارستان منتقل می شد تاعلاوه بر عکسبرداری MRI و پیگیری درد و بی حسی نیمه چپ بدن و کمر و پا،‌ صدمات ناشی از اعتصاب بر روی اعضای گوارشی (کلیه، معده و...) نیز دقیقاً بررسی و روند درمانش شروع شود، اما مقامات قضائی و امنیتی مانع این روند درمان شده اند و تلاش دارند تا رضا شهابی را نیز با "مرگ خاموش" از میان بردارند.

 

سازمان ما مرگ محمد جراحی را به خانواده ، عزیزان ، رفقا و جنبش کارگری ایران  تسلیت می گوید. ما اطمینان داریم که صدها و صدها هزار مبارز دیگر، راه او را که   سه دهه از عمرش را وقف مبارزه  در راه سعادت ، رفاه و زندگی شایسته انسانی هم طبقه ای های خود و دیگر زحمتکشان کرد، با قدرت ادامه  خواهند داد. مرگ او در روزی که ده ها هزار معلم زحمتکش در سراسر ایران برای احقاق حقوق خود با مشت های گره کرده فریاد حق طلبی سرداده اند، نشان از تداوم راه محمد جراحی دارد. ما تردید نداریم که یاد او و مبارزات او در خاطرۀ جنبش کارگری کشورمان پایدار خواهد ماند.

 

مراسم تشییع پیکر رفیق مبارز  محمد جراحی روز جمعه ۱۴ مهرماه، ساعت ۱۱، در وادی رحمت تبریز قطعهٔ ۵۴، ردیف ۱۰، شماره ۳۱ برگزار خواهد شد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی؛ زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ برابر با ۰۵ اکتبر ۲۰۱۷

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©