Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ برابر با  ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶  برابر با ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷

رفیق امیر حسن پور، پژوهشگر انقلابی و کمونیست درگذشت!

صبح روز شنبه ۲۴ ژوئن ( سوم تیرماه ۱۳۹۶) رفیق امیر حسن پور پس از نبردی سخت با بیماری سرطان در بیمارستانی در شهر تورنتو کانادا در گذشت.

رفیق امیر حسن پور در سال 1322 در مهاباد چشم به جهان شود. اولین تحصلات دانشگاهی خود را  با دریافت لیسانس و سپس فوق لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران به پایان برد. در آمریکا در دانشگاه ایلینوی در رشته ارتباطات مشغول به تحصیل شد اما در جریان وقوع انقلاب ایران تحصیلات خود را نیمه تمام نهاده و به ایران بازگشت.

پس از گسترش سرکوب ها همراه با رفیق شهرزاد مجاب و فرزندش به آمریکا رفت و دکترای خود را در رشته زبان شناسی دریافت کرد. رفیق امیر حسن پور در رشته زبان شناسی به کار پژوهشی پرداخت.از جمله آثار پژوهشی او می توان به  کتاب ملی گرایی و زبان در کردستان (۱۹۱۸-۱۹۸۵) نام برد.رفیق امیرحسن پور منتقد ناسیونالیسم بود واز تز لنین دررویکرد به مسئله ملی دفاع می کرد.

 رفیق حسن پور در سالهای پایانی زندگی اش پروژه تحقیقاتی- تاریخی مفصلی را درباره جامعه دهقانی و جنبش های دهقانی کُردستان ایران در دهه های بیست و سی شمسی پی گیری می کرد که مبتنی بر مطالعه دراز مدت و گسترده آرشیوها و اسناد مختلف در کنار مصاحبه های طولانی و عمیق با مردم محلی و تعدادی از بازماندگان آن دوره تاریخی است.متاسفانه مرگ به او مجال نداد تا ثمره زحمات چندین ساله اش را خود به چاپ برساند.

رفیق امیر حسن پوراز کادرهای سرشناس اتحادیه کمونیست های ایران (سربداران) بود. سازمان ما ، سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) فقدان  امیر حسن پور را به رفیق شهرزاد مجاب، صلاح و همه هم فکران  رفیق درگذشته تسلیت می گوید.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©