Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ برابر با  ۰۷ اکتبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴  برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۱۵


اطلاعیه شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نیروهای چپ و کمونیست

 

در حمایت از حرکت سراسری و مطالبات معلمان 
و آزادی بی قید و شرط معلمان زندانی!

 

 درپی بی اعتنائی جمهوری اسلامی به خواست و اعتراضات معلمان کشور یکبار دیگر آموزگاران در شکلی سراسری به میدان می آیند. 16 مهرماه یکبار دیگر در سراسر کشور شاهد فریاد دادخواهی آنها خواهیم بود. اعتراضاتی که سالها به اشکال مختلف در جریان بوده و بیش از یک سال است که ابعادی سراسری بخود گرفته است . تعرض دولت سرمایه داری اسلامی به معیشت کارگران و زحمتکشان ایران بی وقفه ادامه دارد و این گروه اجتماعی کار و زحمت را به زیر خط فقر و فلاکت اقتصادی کشانده است . تعرض به حقوق اجتماعی و حق اعتراض و اعتصاب منجر به پر شدن زندانها از کسانیست که کمترین اعتراض را به بی حقوقی خود و هم سرنوشتانشان کرده باشند . ده ها آموزگار و کارگر به جرم تلاش برای ایجاد تشکل و اعتراض علیه ستم های حکومتی در زندانهای مخوف و نا امن جمهوری اسلامی بسر میبرند. جائی که زندانیان امنیت جانی ندارند و به طرق مختلف و مرموز تا کنون ده ها نفراز آنها به قتل رسیده اند . این سوای قتل عام ها و اعدام های بیشمار روزمره است. آموزگاران زن همچون همه زنان ایران به مراتب در تنگناها و محدودیت و تبعیض بیشتر قرار دارند. بازنشستگان دست در گریبان فقر رها شده اند .  نظاره سطح پایین آموزش و فقر دامنگیر دانش آموزان ، خصوصی سازی آموزش و شرایط غیر قابل تحمل مدارس و محیط آموزشی نا مناسب ، نمک برزخم این انسان های زحمتکش و شریف است . در مقابل دلسوزی و احساس مسولیت آموزگاران برای نسل های آینده، رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی  و مسولین فریبکارش با امنیتی کردن فضا و دستگیری فعالان  وسازمانگران اعتراضات هرگونه اعتراضی را سرکوب میکنند.

کارگران وزحمتکشان

در تاریخ مبارزات مردم ایران برای آزادی و دگرگونی، در شرایط ظالمانه اجتماعی، آموزگاران نقش ویژه ای داشته و دارند . کمک و پشتیبانی و شرکت در مبارزات آن ها برای تحقق مطالباتشان اقدامی ضروری و عاجل است .

شورای نمایندگان احزاب ، سازمان ها و نیروهای چپ و کمونیست با اعلام حمایت از مبارزات و مطالبات معلمان سراسر کشور به مثابه نیروی کار و زحمت، ازهمه بخش های طبقه کارگر و همه مردم آزادی خواه ایران می خواهد که به هر طریق ممکن و موثر از حرکات اعتراضی معلمان و مطالبات برحق آن ها پشتیبانی نمایند. و نگذارند جناح های مختلف رژیم و طبقه حاکم آنرا مصادره و به بیراهه بکشند. ما همچنین خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط معلمان زندانی، رسول بداقی، علیرضا قنبری،  سید محمود باقری، علیرضا هاشمی، محمود بهشتی لنگرودی و نیز کلیه فعالان جنبش کارگری در بند که اخیراً دستگیر شده اند  و لغو حکم  زندان برای محمود صالحی ، بهنام ابراهیم زاده و  رسول بداقی و همه کارگران زندانی وزندانیان سیاسی هستیم.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

 

اسامی امضا کنندگان :

۱ –  اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

۲-  اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

۳ –  حزب کمونیست ایران

۴ –  سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

۵ –  سازمان راه کارگر

۶ –  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۷ –  شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

۸ –  شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه- هامبورگ

۹ –  کانون اندیشه کپنهاگ - دانمارک

۱۰ –  کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

۱۱–    کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

 ۱۲  –  کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

۱۳ –  کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

۱۴ –  کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه٦٠در ایران - مونترال، کانادا

۱۵ –  نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان

۱۶-  هسته اقلیت

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©