Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ برابر با  ۲۸ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳  برابر با ۲۸ فوريه ۲۰۱۵
پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

 

پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

 

به  مراسم یادمان

 رفیق هوشنگ عیسی بیگلو

 

 رفقا، دوستان و یاران ، اعضاء خانواده محترم رفیق هوشنگ !

 

امروز در مراسم گرامیداشت رفیقی شرکت کرده ایم که بی تردید یکی از برجسته ترین چهره های مبارزاتی جنبش چپ ایران بود. جنبش انقلابی اواخر دهه چهل علیه رژیم سلطنتی، فصل نوین و پرافتخاری در تاریخ پیکار نیروهای چپ ایران برای آزادی و عدالت اجتماعی گشود. با این موج مبارزاتی، فعالان پرشماری پا به صحنه پیکار نهادند که مالامال از شور و شوق انقلابی برای درهم ریختن دستگاه استبدادی نظام سلطنتی و ساختن آینده ای نویدبخش برای اردوی کار و زحمت کشورمان  بودند. آن ها بر آن بودند که ناامیدی های ناشی از شکست های دهه های گذشته را به گذشته به سپارند و با نقطه پایان نهادن بر سکون تحمیلی دیکتاتوری شاه، راهپیمائی پرغرور رهائی را آغاز کنند.

 

 هوشنگ نیز درشمار آن زنان و مردانی بود که مصمم بودند هر بهائی، هر چند سنگین، برای از میان برداشتن موانع به ثمر نشستن تلاش برای ساختن دنیائی دیگر را به پردازند. اگرالزامات مبارزه اقتضاء می کرد، هوشنگ با جان و دل و بدون هیچ  درنگ و تردیدی به موقعیت های اجتماعی، که در یک جامعه مبتنی بر بهره کشی انسان از انسان پرارج است، پشت پا زده و به عنوان یک کارگر برای انجام وظیفه انقلابی به سوی اعماق می رفت. در اطاق شکنجه، شلاق را شکست می داد و رازهای یاران را بدون کم و کاست در سینه حفظ می کرد. در زندان، با شخصیت صمیمی، مهربان، حساس و پرصلابت خود یکی از ستون های مقاومت زندان در برابر زندانبانان بود. برای هوشنگ انسان هدف بود و هدف او برگرداندن ارج دوباره به انسانی بود که در زیر چرخ دنده های جامعه ای معاصر له شده و از کرامت انسانی اش محروم شده است.

 

همین اعتقاد از هوشنگ، انسانی می ساخت، خستگی ناپذیر، بی تکلف، خوشبین به آینده و مصمم برای ادامه راه، ادامه مبارزه در تمامی درازنای شبی که سلطه سرمایه بر بشر کنونی تحمیل کرده است. مرگ ناگهانی و نابهنگام او برای ما همچنان باورنکردنی است؛ همچنان به سختی می توان خود را با این واقعیت، با واقعیت بدون هم رزمی چون او بودن، بدون رفیق راهی چون او زیستن، خوکرد. هوشنگ بی تردید سهم والائی در نسلی از انقلابیون چپ، که خود از برجسته ترین آن ها می باشد، داشته که مسلماً فراموش نشدنی است. او دیگر با ما نیست اما اعتقاد شگرف او به تحمل همه سختی ها تا رسیدن به بلندای پیروزی، شوریدگی او برای رفتن و رفتن و هرگز باز نایستادن ،  قطعاً منبع  الهام برای ما و برای نسل های آینده انقلابیون کمونیست کشورمان خواهد بود.

یاد او یاد باد!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ برابر با ۲۸ فوريه ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©