Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۰۲ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۰۲ فوريه ۲۰۱۵
پیام هئیت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

پیام هئیت اجرائی  سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

به مناسبت

۲۶ بهمن  «روز کومه له»

 

۲۶ بهمن۱۳۵۷، روزاعلام موجودیت علنی کومه له می باشد. پایه گذاران کومه له بر آن بودند  که ستم ملی در پیوند گسست ناپذیر با رهائی از ستم طبقاتی است؛ آن ها فعالین کمونیستی بودند که خود را بخشی از جنبش سوسیالیستی سراسری ایران برای آزادی و سوسیالیسم  می دانستند. از همین رو بود که  کومه له در فضای توفنده انقلاب ایران به قطب چپ جامعه کردستان مبدل شد و توانست ما به ازاء  اجتماعی این سمت گیری سیاسی- طبقاتی را به سوی خود جلب کند.

 

شکست انقلاب ایران، فروپاشی سوسیالیسم قرن بیستم و همراه با آن تهاجم ایدئولوژیک سرمایه داری همه نیروهای چپ ایران را با آزمونی سرنوشت ساز مواجه ساخت. گریز از راه حل انقلابی، به زیرکشیدن پرچم سوسیالیسم به عنوان بدیل واقعی برای رهائی، فرصت طلبی، اصلاح طلبی، لیبرالیسم، ناسیونالیسم وسایر گرایشات شکست طلبانه مظاهر این تهاجم ایدئولوژیک سرمایه در صفوف نیروهای چپ بود. کومه له به نوبه خود دربرابر این تهاجم ایدئولوژیک که خود را به صورت رشد گرایشات ناسیونالیستی ظاهرمی کرد با جسارت مقاومت کرد و نشان داد که واقعاً ادامه دهنده سنت کمونیستی پایه گذاران کومه له می باشد.

 

درادامه این مسیر اکنون کومه له و حزب کمونیست ایران در بازسازی نیروهای چپ و کمونیست ایران برای خروج جنبش ما از پراکندگی ناشی از شکست ها و واقعیت بخشیدن به یک بدیل سوسیالیستی برای عملی ساختن رهائی واقعی همه مردم ایران نقش فعال خود را ایفاء می کنند. بدیلی که با از میان برداشتن مناسبات بهره کشانه، تعمیق دمکراسی و برقراری عدالت فراگیر بهترین فرصت را برای از میان برداشتن همه اشکال تبعیض ها و ستم ها و از جمله ستم ملی را فراهم خواهد آورد.

 

 واقعیت این است که با توجه به تنوع ملی درکشور ما و اهمیت مسئله ملی، پیوند عمیق و ناگسستنی میان پاسخ به مسئله ملی و دمکراسی درکشورما وجود دارد. لازم است که نیروهای کمونیست که همواره مدافع قاطع حق ملل ایران در تعیین سرنوشت خود و اتحاد داوطلبانه همه  ملیت های تحت ستم ایران بوده اند راه حل اصولی و راهگشا ارائه دهند تا با جامع ترین شکلِ از میان برداشتن ستم ملی، اتحاد اردوی کار و زحمت، صرفنظراز تعلقات ملی، و بر محور منافع طبقاتی هر چه مستحکم تر شود. از نظر ما این راه حل فدرالیسم منطقه ای است که بر مبنای انتخاب دمکراتیک و آگاهانه ساکنان هر منطقه ازمردم ایران برای تعلق به استان ها و یا  واحدهای فدرال، استوار خواهد بود زیرا در یک فدرالیسم دموکراتیک، تقسیم بندی های منطقه ای و نیز تعریف هویت های زبانی، قومی و فرهنگی نمی تواند از بالای سر مردم صورت بگیرد، بلکه این خودِ مردم هستند که تعلق شان را به این یا آن ایالت، زبان، فرهنگ یا قومیت تعیین می کنند. 

 

تحولات جاری منطقه به ویژه در سال گذشته مسئلۀ کرد را به یک عامل مهم در تحولات خاورمیانه مبدل کرده است. نقش پیشمرگان کرد در سد کردن تهاجمات داعش و به ویژه نقش قهرمانانه زنان و مردان "واحدهای حفاظت از خلق" در دفاع از کوبانی درشرایط محاصره کامل و در هم شکستن تهاجم و شکست داعش، ابعاد بین المللی بی همتائی به مسئله کرد و اهمیت آن بخشیده است. کوبانی تنها مظهر مقاومت نظامی تاپای جان علیه بربریت داعش نیست، بلکه نوید شکل گیری نوعی از پاسخ به مسئله ملی توسط نیروهای ضد سرمایه داری و کمونیست است  که وجوهی از تجربیات عملی مثبت آن می تواند الگوئی برای حل مسائل پیچیده تنوع ملی و رهائی مردم منطقه خاورمیانه ازاستبداد، تاریک اندیشی واستثمار قرار گیرد. تلاش کانتون های سه گانه کرد سوریه برای ایجاد برابری میان زنان با مردان در همه عرصه های زندگی اجتماعی، سیاسی و پیکارهای نظامی، ایجاد شرایط برای همزیستی دمکراتیک میان همه اقلیت های ملی، قومی ومذهبی دیگر، برقراری دمکراسی مستقیم از طریق شوراها و کمون های محلی و منطقه ای، تلاش برای برقراری نظم فراگیر تامین اجتماعی از جمله اقدامات الگووارکانتون های سه گانۀ روژاوا بوده است.این دست آوردها در مقایسه با جنایت هائی که داعش به طورروزمره مرتکب می شود و ترازنامه ورشکسته انواع استبدادهای دودمانی، ناسیونالیسم ارتجاعی، دیکتاتوری های خودفروخته وابسته به قدرت های سلطه گر جهانی و اشکال رنگارنگ اسلام سیاسی و از جمله جمهوری اسلامی ایران دو بدیل متضاد را با برجستگی تمام در برابر هم قرارمی دهد.

 

پشتیبانی کومه له از این تحول جدید که اعتبار نیروهای چپ و کمونیست را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داده است بی تردید نشان دهنده تعهد و مسئولیت انترناسیونالیستی کومه له و ادامه راه پایه گذاران اولیه می باشد.

 

رفقای گرامی!

 

  روز فرخنده کومه له را به شما رفقا، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، همه فعالان کومه له وبه همه دوستداران آزادی وسوسیالیسم درایران تبریک گفته و یاد فراموش نشدنی شهدای کومه له را، که برای رهائی ازستم ملی، استبداد تاریک اندیش و خونریز اسلامی و در راه سوسیالیسم  بخاک افتادند، گرامی می داریم.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۳۱ ژانويه ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©