Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ برابر با  ۲۵ فوريه ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱  برابر با ۲۵ فوريه ۲۰۱۳
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

سناریوی نخ نما شده اعتراف گیری تلویزیونی از فعالین مطبوعاتی را محکوم می کنیم!

 

 

 

وزارت جهنمی اطلاعات جمهوری اسلامی که با وجود انتشار سه بیانیه سراپا دروغ و پرونده سازی در پی یورش به روزنامه نگاران و بازداشت و شکنجه آنها جز بی اعتمادی و رسوایی بیشتر در میان افکار عمومی دستاوردی نداشته، بار دیگر سناریوی نخ نما شده اعتراف گیری تلویزیونی از قربانیان شکنجه را براه انداخته است تا از این طریق به خیال خود یورش به فعالان مطبوعاتی را توجیه کند و توجه افکار عمومی از اموری چون لجام گسیختگی تورم و شلاق بیرحمانه قیمت ها و مشاجره باندهای مافیایی حاکمیت بر سر تصرف مالیه سازمان تامین اجتماعی و فساد نهادینه در قدرت  را، منحرف سازد. آنچه اما بناست از زبان قربانیانی که در یک ماه اخیر زیر شکنجه بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشته اند بیان شود هیچ کس را فریب نمی دهد. همه آنها که با سابقه وزارت اطلاعات و سناریونویسان آن در پرونده سازی و تواب پروری برای قربانیان شکنجه و سرکوب آشنا هستند می دانند که آنچه از زبان قربانیان این سناریوها در شوهای مشمئزکننده تلویزیونی بیان می شود  القائات تهوع آور دستگاه های امنیتی و توهمات آنهاست و ربطی به واقعیت ندارد.

 

 واقعیت این است که بازداشت فعالان مطبوعاتی فقط مایه رسوایی بیشتر سرکوبگران و شکنجه گران است. طراحان این سناریو اگر خیال می کنند که با این اقدام از فعالان مطبوعاتی زهر چشم می گیرند قطعا دچار اشتباه محاسبه شده اند. در شرایط گسترش شکاف های درونی جناح های رژیم که همواره از مجاری مهم درز اطلاعات بوده اند؛ در حالی که هر شهروند بالقوه می تواند از طریق شبکه های اجتماعی یک خبرنگار باشد و صدها شبکه ماهواره ای نیز که خارج از تیررس دستگاه سانسور و سرکوب قرار دارند، روزانه اقدام به خبررسانی می کنند، تصور ایجاد سکوت گورستانی در انتخابات آینده از طریق یورش به خبرنگاران رسانه ها فقط ذهنیت سیاه و بیمار رژیمی درمانده را می رساند که حالا حتی از سایه خود هم وحشت دارد. اتفاقا سناریوسازی رژیم و راه اندازی بساط ارعاب فعالان مطبوعاتی به خوبی نشان می دهد که حوزه خبررسانی نقطه ضعف مفرط آن است؛ و از همین رو اشتیاق به تمرکز در زمینه اطلاع رسانی آزاد را بالا می برد و حق هم این است که چنین شود. بدنامی و رسوایی دستگاه امنیتی رژیم در کنار سرنوشت سناریوسازی های تاکنونی آن نیز عملا دایره استقبال از رسانه های خارجی را که سرکوب فعالان مطبوعاتی با آنها مرتبط دانسته شده، در میان افکار عمومی بالا می برد و نیروهای اطلاعاتی را به خدمتگزار بی جیره و مواجب تقویت نفوذ این رسانه ها و گسترش دایره بینندگان و شنوندگان آنها تبدیل می کند.

 

 

 

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) که همواره از آزادی بی قید و شرط اندیشه و بیان و آزادی مطبوعات و رسانه ها دفاع کرده، توطئه های دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی رژیم علیه فعالان مطبوعاتی بازداشت شده را صرفنظر از تعلقات فکری و گرایش سیاسی بازداشت شده گان بشدت محکوم می کند و نمایش تلویزیونی قربانیان شکنجه و آزار ماموران اطلاعاتی را یکی از مظاهر خشن نقض فاحش حقوق بشر می داند. ما از همه مدافعین حقوق بشر می خواهیم که صدای اعتراض خود را به این سرکوب ها بلندتر کنند. ما همه زحمتکشان عرصه مطبوعات و رسانه ها را فرا می خوانیم که با گسترش خلاقانه دایره اطلاع رسانی، نقشه های نهادهای تبهکار امنیتی حاکم را هر چه وسیع تر به شکست بکشانند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

 

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

 

هیات اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

دوشنبه ۷ اسفند ۱٣۹۱ - ۲۵ فوريه ۲۰۱٣

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©