Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲ برابر با  ۲۹ اگوست ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۲  برابر با ۲۹ اگوست ۲۰۱۳
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم

به مناسبت ده شهریور، سالروز قتل عام زندانیان سیاسی

 

دهم شهريور روز نمادين ياد هزاران جان هاي شيفته اي است كه به فتواي خميني بر دار شدند و خاك  سرزمين استبداد زده مان را گلگون كردند. بيست و پنج سال پيش، در تابستان خونين ۶۷ هزاران زنداني سياسي كه بسياري از آنها دوران محكوميت خود را نيز گذرانده بودند، اعدام  شدند  تا در اوج شقاوت و قساوت يك رژيم خونريز، شكوه مقاومت و پايداري نسلي از عاشقان شرزه در تاريخ به ثبت برسد.

 

نظام جمهوری اسلامی كه سراسر حيات خونبارش با سرکوب و جنایت عجین بوده و در تاریخچه سیاهش کشتارهای دهه ۶۰ از توحشي بي نظير برخوردار است، در تابستان خونين ۶۷ به فتواي امام  خود در سكوت و خفا دست به اسير كشي زد تا به زعم خود به ايستادگي اسطوره اي نسلي مقاوم  پايان دهد و مسئله زندان و زندانيان را براي خود حل كند. جنايتي عظيم و هولناك  كه در  سكوت شرم آور قدرت ها و مجامع بين الملي صورت گرفت.  تنها به همت خانواده هاي داغدار اين عزيزان آرميده در گورهاي دسته جمعي بود كه راز اين جنايت ضد بشري برملا شد و ديوارهاي بلند سانسور و سكوت را شكست و رسانه اي شد. از آن پس گلزار خاوران نماد شكوه مقاومت اين نسل آرمانخواه شد و روز دهم شهريور روز نمادين ياد عطرآگين اين جانفشانان سربدار.

 

 امروز ۲۵ سال از آن نسل كشي مي گذرد. گرچه اسناد و مدارك زيادي در مورد اين جنايت ضد بشري منتشر شده اما هنوز ابعاد هولناك اين فاجعه عظيم روشن نشده و اين زخم عميق بر پيكر اجتماع همچنان باز و خون چكان است.  گرچه تا كنون مقامات رژيم اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدال گرا در مورد اين نسل كشي دگرانديشان مهر سكوت بر لب زده اند و این سکوت را خط قرمز نظام تلقي مي كنند و حتي به عبث كوشيده اند تا با تخريب خاوران به زعم خود اسناد جنايت را پاك كنند، اما نه دست هاي خونين جنايتي چنين هولناك را مي توان شست و نه مي توان همواره آن را پنهان و كتمان كرد. شكوه و مقاومتي چنين افسانه اي اين اسوه هاي مقاومت هرگز از حافظه تاريخي مردم رنجديده ايران زدوده نخواهد شد. داد خواهان اين بيداد بزرگ نه آن را مي بخشند و نه فراموش مي كنند!

 

سازمان ما در بيست و پنجمين سالگرد ياد جانباختگان تابستان خونين ۱۳۶۷  و همه اعدام شدگان دهه خونين شصت ، با اداي احترام به خاطره تابناك شهداي راه آزادي و سوسياليسم و همۀ شهیدانی که بر اعتقادات خود ایستادند، پايداري و مقاومت ستودني خانواده هاي داغدار اين جانفشانان را كه بيش از سه دهه بار سنگين يك مسئوليت عظيم اجتماعي را به تنهائي بدوش كشيدند و نگذاشتند اين جنايت درسكون و سكوت به فراموشي سپرده شود را بيش از پيش ارج مي نهد. سازمان ما بار ديگر با تاكيد بر آرمانخواهي اين نسل از خود گذشته در مقابله با استبداد و امپرياليسم، معتقد است كه بايد جنبش مستقل دادخواهي خانواده ها را با ديگر جنبش هاي عدالت خواهانه مردم ايران پيوند زد و مستحكم تر كرد تا با جنبشي وسيع و فراگير توده اي، به همت تواناي خود مردم ، رژيم جمهوري اسلامي كه جز زندان و شکنجه و اعدام پاسخي برای مطالبات حق طلبانه مردم  نداشته و ندارد را از اريكه قدرت به زير كشيد و آمران و عاملان جنايت هاي سي و چهار ساله رژيم را به پاي ميز محاكمه اي علني و عادلانه كشاند. باشد كه با كشف حقايق اين جنايت و افشای گسترده ی آن درمیان افکار عمومی مردم ایران و جهان مانع از تكرار آن شد.

 

 حال درهنگامه اي كه دولتهاي غربي  درائتلاف منفي با رژيم جمهوري اسلامي، با تحريم هاي اقتصادي  كمرشكن خود خون مردم ایران را به شيشه كرده اند، نه دفاع شان ازحقوق بشر كذائي محلي از اعراب دارد و نه سكوت شرم آورشان در هنگام وقوع جنايت بدست رژيم  فراموش شدنی است. اكنون كه رژيم جمهوري اسلامي و دولتهاي غربي در نوعی ائتلاف منفی  بار ديگر مردم را به مسلخ مي كشانند ، تنها   توده هاي مردم ایران با اتكاء به نيروي خود مي توانند سرنوشت شان را رقم بزنند. بايد نيروي لايزال خود را باور كنيم  و به سازماندهي خود همت گماريم. جهاني ديگر ممكن است! راه را شهداي جانفشان مان نشان داده اند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۷ شهريور ۱۳۹۲ (۲۹ اوت ۲۰۱۳ )

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©