Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۲۲ می ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۱  برابر با ۲۲ می ۲۰۱۲
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در اعتراض به زندانی شدن فریبرز رئیس دانا

 

جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد!

 

دکتر فریبرز رییس‌دانا، عضو کانون نویسندگان ایران، استاد دانشگاه و اقتصاددان منتقد سیاست‌های نئولیبرال دولت، صبح روز دوشنبه‌ (یکم خرداد) جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت شد.

بازداشت او یک سال پس از صدور محکومیت او در خردادماه ۱۳۹۰ صورت گرفت. یک سال پیش شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه  ( ناصریان ـ جلاد قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷)، فریبرز رئیس دانا را به اتهام «عضویت در کانون نویسندگان ایران، صدور بیانیه علیه سانسور، مصاحبه با رسانه های بی بی سی و صدای آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. دکتر رئیس دانا در نیمه شب ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ توسط هشت مامور امنیتی در منزلش بازداشت شده بود. این بازداشت بدان علت صورت گرفته بود که او در مصاحبه با بی بی سی به نقد اجرای سیاست حذف یارانه ها پرداخته بود.

 

محکوم کردن فریبرز رئیس دانا و انتقال او به  زندان اوین، تنها بدان علت صورت گرفته است که جمهوری اسلامی تاب تحمل افشاگری های این اقتصاد دان طرفدار حقوق کارگران و زحمتکشان را نداشته و ندارد. برای جمهوری اسلامی که اقتصاد کشور را به ویرانی کشانده، نان را از سفره مردم زحتمکش ربوده و فقر و فلاکت مصیبت بار را به فرودستان جامعه تحمیل کرده است، هر نوع زبان به انتقاد گشودن، می تواند خطرساز باشد. حکومتی که کشور را به مرز ورشکستگی کشانده، قدرت خرید مردم را نابود کرده و با سیاست های ماجراجویانه ی خود زمینه تحریم گسترده ی اقتصادی کشور را فراهم آورده، تاب تحمل هیچ صدای مخالفی را ندارد. دولتی که بر متن  تحریم های اقتصادی جنایت کارانه ای که گلوی کارگران و زحمتکشان کشور را در چنگال خود می فشارد، بر اجرای بی چون چرای سیاست حذف یارانه ها تاکید می کند، تاب  شنیدن هیچ صدای مخالفی را ندارد حتی اگر این صدا، انتقاد یک استاد دانشگاه و اقتصاددان صاحب نظر کشور باشد. بی جهت نیست که بسیاری از فعالان کارگری و رهبران سندیکاهای مستقل کارگری و فعالان سیاسی، دانشجوئی و مدنی نیز به زندان افکنده شده اند. از این روست که حکومت اسلامی از ترس شورش گرسنه گان و پاپرهنه گان، به شمشیر عریان روی آورده تا هر صدای مخالفی را در گلو خفه کند.

 

سازمان ما ضمن حمایت از آزادی بیان فریبرز رئیس دانا و  همه مخالفان سیاست های ویرانگر جمهوری اسلامی، دستگیری و به زندان افکندن او را بشدت محکوم کرده  و خواهان آزادی فوری او و همه فعالان کارگری  و همه زندانیان سیاسی می باشد.  ما همچنین از همه نهادها و مدافعان حقوق بشر می خواهیم صدای اعتراض خود را از هر طریق ممکن بلند کرده و برای آزادی آنها تلاش کنند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اول خرداد ماه ۱۳۹۱ـ ۲۱ مه ۲۰۱۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©