Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ برابر با  ۱۹ می ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱  برابر با ۱۹ می ۲۰۱۲
پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به

چهارمین اجلاس «اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» در تورنتو

به چند دهه از دست رفته پایان دهیم!

 

رفقای گرامی اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور، رفقای گرامی شرکت کننده در اجلاس تورنتو!

«اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» از اجلاس شیکاگو به این سو گام های موثر و موفقیت آمیزی در شکل دادن به اتحاد چپ  برداشته است. برنامه هفتگی تلویزیونی چشم انداز که از کانال پربیننده اندیشه پخش می شود، توانسته است «اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» را، به ویژه در ایران در میان فعالین چپ و نیروهای هوادار سوسیالیسم مطرح سازد. برنامه های تلویزیونی چشم انداز، واقعیت پلورالیسم وتنوع، ودرعین حال، فرقه گرائی شایع و پراکندگی درد آور نیروهای طیف چپ را، بازتاب داده و در متن بحث ها و گفتگوها،  ضرورت پروژه اتحاد نیروهای هوادار سوسیالیسم را ترویج کرده است.

«اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» همچنین در این دوره توانسته است دو کارزار در همکاری با فعالین، تشکل ها و نیروهای چپ دیگر سازمان دهد.واقعیت این است  که این نوع همکاری ها در میان نیروهای چپ در سالیان گذشته بی سابقه بوده است و از همین رو بسیاری از این نیروهای چپ، که باید قاعدتا" در این کارزارها شرکت می کردند، نتواسته اند خود را با منطق این نوع کارزارهای مشترک و عمومی چپ همراه سازند. به نظر ما، ادامه این کارزارها، می تواند به نزدیکی و همبستگی نیروهای چپ یاری رسانده و سوسیالیست های ایران را با هویت خود به عنوان یک نیروی مستقل و بدیل وارد صحنه مبارزات سیاسی جاری جامعه مان سازد.

گسترش و رشد «اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» خود نشان دهنده منطق درست این نوع از اتحاد است که می تواند در چهارچوب خود سه بخش پراکنده از نیروهای چپ یعنی فعالین مستقل، اعضای سازمان های چپ و فعالین چپ عضو سازمان های غیرحزبی را بر پایه برابر، یک فرد یک رای، متحد ساخته و به پراکندگی و جدائی اجزاء تشکیل دهنده چپ خاتمه دهد. تجربیات اخیر پیروزی های این نوع تشکل ها در فرانسه، یونان و سایر کشورهای اروپائی نیز نشان دهنده صحت این پروژه برای تجدید آرایش و بازسازی چپ است.

 

رفقای گرامی، سازمان ما قویا" حمایت خود را از «اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور» به عنوان یک پروژه ثمربخش، برای اتحاد نیروهای چپ، اعلام کرده و از سایر نیروهای چپ که در طی دهه های گذشته به  پروژه اتحاد بی توجه مانده اند می خواهد که با بازاندیشی در باره چند دهه از دست رفته ، به فرصت سوزی ها پایان دهند. اکنون که جامعه ما در آستانه تحولات بسیار مهم قرار دارد بستن دفتر فرقه گرائی مسئولیتی است که بی توجه ماندن به آن می تواند عواقب جبران ناپذیری برای احیاء و بازسازی چپ در ایران داشته باشد.

رفقای گرامی! شما قدم های درستی در راه اتحاد برادشته اید که می تواند برای تلاشهای جدی در راستای اتحاد چپ الهامبخش و الگو باشد. از همین رو از صمیم قلب امیدواریم که اجلاس تورنتو مانند اجلاس های شیکاگو، واشنگتن، مونترال به نوبه خود نقطه عطف جدیدی را برای  گسترش و شکوفائی «اتحاد چپ ایرانیان خارج از کشور»رقم بزند.

 

برای اتحاد نیروهای چپ ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ برابر با ۱۸ می ۲۰۱۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©