Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۰۹ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۰۹ نوامبر ۲۰۱۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

به مناسبت شهادت مظلومانه ی ستار بهشتی در زیر شکنجۀ جنایت کاران اسلامی

 

نگذاریم چنین جنایت دهشتناکی فراموش بشود

 

ستار بهشتی، کارگر جوان وبلاگ نویس را "سربازان گمنام امام زمان" در فضای مجازی نشان کردند؛ تهدید به مرگش کردند تا دست از نوشتن در وبلاگش بردارد؛ چون نتوانستند با تهدید، به سکوتش وادارند؛  در روز نهم آبان ماه به خانه اش در رباط کریم هجوم بردند و با ضرب و شتم و دستبند، دستگیرش کردند و در پاسخ به مادرش که پرسیده بود به کجا می بریدش، با خشونت گفتند: «به تهران و بعدً خبر می دهیم» و ۷ روز بعد، پس از  شکنجه های وحشیانه، به خانواده اش اطلاع دادند که : «قبر بخرید و برای تحویل جسد به کهریزک مراجعه کنید». به همین سادگی!

 

 پس از تحویل جنازه، خانواده اش را تهدید کردند که: «حق ندارید در مراسم غسل و تدفین او شرکت کنید». ستار بهشتی کارگر جوان وبلاگ نویس که تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته بود در شکایت نامه ی خود به مسئولین زندان نوشته بود:« اینجانب ستار بهشتی درتاریخ ۹۱/۸/۹ از طرف پلیس فتا در منزل بدون حکم بازداشت شدم و اینجانب در مدت دو روز بازجویی مورد انواع تهدید و ضرب و شتم قرار گرفتم از فحش های ناموسی که به مادر بنده می گفتند و به خودم ….. و بسیار توهین های دیگر و انواع ضرب و شتم با مشت و لگد و بستن به میز و لگد زدن به سر بنده و اکنون در تاریخ ۹۱/۸/۱۱ بنده را پلیس فتا باز احضار کرده و با خود می برد و بنده عواقب هر اتفاقی که برایم پیش آید مقصر (را) پلیس فتا می دانم و همینطور اگر اعترافی از بنده گرفته شود تحت شکنجه بوده در مدت ۱۲ ساعت ماندن در بند ۳۵۰ اتاق دو، اعضاء اتاق شاهد آثار ضرب و شتم روی بدن بنده بوده اند. و ۲ بار به پزشک مراجعه کردم در نهایت گزارش خود را تقدیم به شما می کنم و خواستار پیگیری این امر هستم».

 

پیش از این هم نمونه های بسیاری از چنین جنایت هائی  در زندان های جمهوری اسلامی، در شکنجه گاه ها و بازداشتگاه هائی همچون کهریزک دیده ایم. حکومت اسلامی که در بن بستی سخت گرفتار آمده و نتایج سیاست های ویرانگرش، نارضائی و خشم مردم را به حد انفجار رسانده ، اکنون از سایۀ خود نیز هراسان است. حالا دیگر حتی وبلاگ نویسان و کاربران فیسبوک نیز برای حاکمان جمهوری اسلامی و نیروهای مزدورش وحشت آفرین شده اند. از این روست که برای ایجاد رعب و وحشت، به خشونتی ددمنشانه روی آورده است. دستگیری چهار دختر جوان در رفسنجان به اتهام گذاشتن عکس های بدون حجاب در فیسبوک و یا آزار و تعرض جنسی به زندانیان زن به گمان داشتن تلفن همراه در بند زنان زندان  اوین، نمونه هائی از این اقدامات سرکوبگرانۀ ناشی از ترس بی حد و حصر است.

 

جنایتی که در حق ستار بهشتی انجام گرفته ، به راستی جنایتی بی مانند است. جوانی را به جرم نوشتن نظراتش در وبلاگ شخصی اش تهدید، دستگیر و در زیر شکنجه به قتل می رسانند. به یاد داشته باشیم  که او نه باصطلاح "محارب" بوده نه "مفسد فی الارض" که طبق قوانین جنایت کارانۀ حاکمان اسلامی محکوم به مرگ باشد، او تنها نظرش را نوشته بود، آن هم در وبلاگ شخصی خودش. اما در جمهوری جنایت کاران اسلامی، مجازات چنین کاری مرگ است.  اوج وقاحت و توحش این حکومت زمانی مشخص تر می شود که آن ها، حتی اجازۀ حضور خانواده در مراسم تدفین فرزند شهیدشان را  نمی دهند؛ تلفن های خانواده  را قطع می کنند تا مردم نتوانند با آن ها اعلام همدردی کنند. تلاش مزدوران رژیم اسلامی این است که  بر چنین جنایت بی مانندی پردۀ سکوت بکشند.

 

اما در برابر چنین جنایت ددمنشانه ای نباید سکوت کرد؛ نباید خانوادۀ این شهید مظلوم را تنها گذاشت؛ نباید اجازه داد خاطرۀ ستار بهشتی، این کارگر جوان، که خونش این گونه بیشرمانه و ددمنشانه بر زمین ریخته، به فراموشی سپرده شود. باید که فریاد اعتراض را در چهارگوشه ی کشور و جهان بلند کرد. باید که خبر این جنایت بی مانند را به سراسر جهان رسانید. نباید اجازه داد فاشیست های حاکم بر کشور که ادعای مدیریت جهانی دارند، در سکوت، فرزندان مردم را سر به نیست کنند و فضای گورستانی بر کشور حاکم سازند.  باید که در مراسم یادبود او در کنار خانواده و عزیزانش به شکل گسترده ای شرکت کرد. می توان در جلو ادارات دولتی و شکنجه گاه های حکومتی به گردهم آئی دست زد و خواهان معرفی جنایت کارانی شد که در این قتل وحشیانه و زیر شکنجه دست داشته اند. باید که دستور دهندگان این اقدام جنایت کارانه را به همگان معرفی کرد. ایرانیانی که در کشورهای مختلف جهان حضور دارند، می توانند با برپائی گردهم آئی های اعتراضی، فریاد اعتراض شان را به گوش جهانیان برسانند.  باید که سازمان های مدافع حقوق بشر، اتحادیه های کارگری، احزاب مترقی و مردم آزاده ی کشورهای گوناگون را به اعتراض به این جنایت هولناک ترغیب کرد. نباید در برابر این جنایت سکوت کرد. سکوت در چنین شرایطی می تواند دست جنایت کاران را در ادامه ی چنین وحشی گری های ددمنشانه ای باز بگذارد.

 

سازمان ما این جنایت وحشیانۀ جمهوری اسلامی را محکوم می کند. ما  در برابر شجاعت ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویسی که از شرافت انسانی خود دفاع کرده و جان بر سر اعتقاد و آرمانش گذاشته است، سر تعظیم فرود می آوریم و خود را شریک غم و اندوه  مادر، خواهر و دیگر عزیزان داغدارش می دانیم. او نشانگر قامت استوار نسل جوان، نسل امید این کشور است. نسلی که برای یک زندگی آزاد و شایستۀ  انسانی به پا می خیزد. او شهید همۀ ماست! پرچم او را با افتخار بر دوش بکشیم!

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی،  زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۱۸ آبان ماه ۱۳۹۱ـ ۸ نوامبر ۲۰۱۲

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©