Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ برابر با  ۱۸ ژانويه ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰  برابر با ۱۸ ژانويه ۲۰۱۲
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

انحلال خانه سینما،

نشانه ی هراس رژیم اسلامی و نشانه ی شکست ارزش های دین دولتی

 

سینمای مستقل و غیروابسته ی ایران، اکنون با دریافت جایزه منتقدان در گلدن گلوپ برای بهترین فیلم خارجی، نشان داد که چه افتخاراتی می تواند بیافریند. اما این تنها افتخاری نیست که در این سال ها نصیب سینمای مستقل و غیروابسته ی  ایران شده است. بسیاری از فیلم ها، کارگردانان و هنرپیشه های ایران جوایز متعددی را به مردم و به جامعه ی هنری و سینمائی کشور تقدیم کرده اند. آوازه ی هنرمندان، کارگردانان و فیلم های ایرانی اکنون به چهارگوشه ی جهان رسیده است. این سینما در داخل کشور نیز توانسته است میلیون ها ایرانی را به سالن های سینما بکشاند و زندگی روزمره و بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی اجتماعی را از دریچه سینما به تصویر کشد. ارتباط خلاق سینما با مردم به گسترش این هنر کمک کرده است. تاثیرپذیری از مردم و ارتباط خلاق با آنها،  برای دین دولتی بعنوان ارزش های تحمیل شده ی حکومتی و برای دولت دینی غیرقابل تحمل شده  است. جوهر کینه و خشم دینداران دولتمدار از سینمای غیروابسته و به اصطلاح خودشان غیرارزشی از همین جاست. دشمنی و خشمی که اکنون در تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلور یافته و فرمان انحلال خانه سینما را صادر کرده است.

 

انحلال خانه سینما، که خانه پنج هزار نفر از  دست اندرکاران هنر سینمائی کشوراست، نه تنها تلاشی است برای به زانو درآوردن و وابسته کردن همه هنرمندان، کارگردانان، فیلم سازان، هنرپیشه ها و دیگر اهالی سینما، بلکه نشانه ی به صفر رسیدن آستانه ی تحمل حکومت اسلامی نیز هست. از یاد نبریم که بسیاری از سینماگران وابسته و همسو با حاکمیت نیز در این خانه حضور دارند.  بحران درونی حاکمیت، فشار بین المللی و بویژه تحریم های گسترده، بحران اقتصادی و ناتوانی دولت در پاسخ گوئی به مشکلات مردم، زمین زیر پای حاکمان اسلامی را به لرزه درآورده است. کابوس سرنگونی در نتیجه ی شورش های بزرگ توده ای، خواب آرام از چشمان حاکمان اسلامی ربوده است. در چنین شرایطی وجود تشکل فراگیر و صنفی سینماگران، یا دیگر تشکل های مستقل صنفی بر نگرانی حکومتیان می افزاید. واقعیت این است که وجود تشکل های مردمی که در شرایط طوفانی می توانند به محلی برای تجمع و متشکل شدن مردم  ناراضی تبدیل شوند، برای حکومت اسلامی غیرقابل تحمل شده است. انحلال بسیاری از تشکل های مستقل و غیروابسته  و صنفی در سال های اخیر نشانه ی هراس حکومت اسلامی است.

 

سازمان ما با محکوم کردن انحلال خانه سینما و ضمن تبریک به سینما گران ایرانی در افتخارآفرینی هایشان، از حق سینماگران وفادار به مردم و مستقل برای داشتن تشکل صنفی خود دفاع می کند. دنیای هنر، دنیائی است که باید  مستقل و غیروابسته به دولت و حاکمان باشد.  دنیای هنر در صورتی می تواند دنیای خلاقیت ها و شکوفائی آرزوهای مردمی باشد که مستقل از حکومت ها و صاحبان زر و زور باشد.  این استقلال را نباید در هم شکست. از این رو اقدام حکومت اسلامی برای درهم شکستن تشکل صنفی سینماگران کشور و تلاش برای وابسته کردن همه ی  آن ها به سیاست های دیکته شده ی حکومتی را بشدت محکوم کرده و خواهان سازمان دادن اعتراض هر چه گسترده تر به این اقدامات سرکوبگرانه هستیم. همچنین از همه آنهائی که برای آزادی تشکل های مردمی مبارزه می کنند می خواهیم که از حق تشکل صنفی سینماگران نیز قاطعانه دفاع کنند و آنها را در برابر هیولای تاریک اندیشی تنها نگذارند.  تردید نداریم که در شرایط کنونی کشور که ارزش های دین دولتی یکی پس از دیگری از سوی مردم پس زده می شود، هنر سینما نیز می تواند بر ارزش های انسانی و مردمی خود پای فشارد و به شکست قطعی رساندن ارزش های دیکته شده دین دولتی نقش موثر خود را ایفا نماید.

 

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۲۸ دی ماه ۱۳۹۰ـ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©