Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱
اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر

اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر

 را به جلوه ای مهم از همبستگی با مبارزات کارگری تبدیل کنیم!

 

 

کارگران مجتمع پتروشیمی بندرماهشهر در حرکتی بزرگ و بی سابقه در اعتراض به عدم اجرای توافقات حاصله در دور پیشین اعتراضات شان با کارفرمایان و مدیران این مجتمع، بار دیگر دست به اعتصاب و تجمع زده اند. شمار کارگران اعتصابی که برابر گزارش ها از همبستگی و حضور فعالانه کارگران پتروشیمی های اروند، امیرکبیر و تندگویان برخوردارند شش هزار نفر و از جمله خواست های محوری آنان لغو شرکت های پیمان کاری است.  کارگران پتروشیمی ماهشهر پیش از این در اواخر فرودین ماه نیز با خواست هایی نظیر لغو اخراج ها، پرداخت کامل دستمزدهای معوقه، بیمه بیکاری، امکانات ورزشی و مهم تر از همه رسمی کردن قراردادهای پیمانی و رسمی کردن کارگران قراردادی دست به اعتصاب زدند. اما مدیریت با وعده و وعید و خرید زمان سعی کرد بدون تحقق خواست های کارگران مانع ادامه حرکت آنان شود. اعتصابی که از روز گذشته شروع شده در ادامه اعتراضات کارگران پتروشیمی ماهشهر و در جهت پیگیری همان خواست هاست.

 

در شرایطی که برچیدن یارانه ها، افزایش قیمت ها، شتابگیری روند فروپاشی صنایع و سقوط دستمزدها، موقعیت دشوار و تحمل ناپذیری را به طبقه کارگر تحمیل کرده و دولت با طرح اصلاح قانون کار، افزایش بهره کشی و استثمار به نام ارتقای بهره وری کار را هم در دستور گذاشته، اعتصاب گسترده کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر جلوه ای درخشان و نمونه ای بی نظیر از مقاومت طبقه کارگر در برابر فشارهای بیرحمانه دولت و سرمایه داران است. دولت بر اساس مصوبه هیات وزیران خود در سال 1384 حذف شرکت های پیمانکاری را تصویب کرده است اما از آنجا که شرکت های پیمانکاری در واقع رانت خواران حکومتی و ایادی وابسته به رژیم هستند که زالو وار خون کارگران و زحمتکشان را با دستمزدهای ناچیز می مکند و از پرداخت حقوق کارگران خودداری می کنند، این مصوبه را تاکنون اجرا نکرده و به جای آن در اصلاحیه اش بر قانون کار در چهارچوب ایجاد شکاف در میان کارگران به موجودیت این شرکت ها رسمیت داده است.

 

خواست برچیدن شرکت های پیمانکاری و پایان  دادن به قراردادهای اسارت آور موقت و سفیدامضا از مطالبات مهم طبقه کارگر ایران است. بخش بزرگی از اعتراضاتی که در سال های اخیر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه صورت گرفته، ریشه در موجودیت انگلی شرکت های غارتگر پیمانی و نابودی امنیت شغلی کارگران دارد. اهمیت اعتصاب کارگران پتروشیمی ماهشهر در این است که، این اعتصاب اگر پیروز شود می تواند گامی مهم در ارتقا مبارزه کارگران کشور برای مقابله با بدتر شدن شرایط کار و لغو شرکت های پیمانی باشد. خواست کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر یکی از خواست های کلیدی طبقه کارگر ایران در موقعیت دشوار کنونی است و به همین دلیل شایسته برخورداری از حمایت همه بخش های طبقه کارگر است.

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ضمن حمایت از خواست های کارگران اعتصابی، همه فعالین کارگری، سازمان ها، تشکل ها و نهادهای حامی مبارزات کارگری را در داخل و خارج از کشور فرا می خواند که به هر شیوه که در توان دارند  حمایت خود را از کارگران اعتصابی پتروشیمی بندر ماهشهر دریغ نکنند. اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر را به جلوه ای مهم از همبستگی با مبارزات کارگری تبدیل کنیم.

 

زنده باد آزادی

زنده باد سوسیالیسم

هیات اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

4 مهر 1390

26 سپتامبر 2011

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©