Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ برابر با  ۱۷ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰  برابر با ۱۷ می ۲۰۱۱
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

در محکومیت  اعدام بیشرمانه محمد و عبدالله فتحی

 

ماشین کشتار جمهوری اسلامی را از کار بیاندازیم

 

 

محمد و عبدالله ۲۷ و ۲۸ ساله دو برادر و دو فرزند بیژن و مهوش فتحی از فرهنگیان و زحمتکشان اصفهان که در شرایطی جنگی در آبادان متولد شده بودند،  امروزسه شنبه۲۷ اردیبهشت۱۳۹۰ـ ( ۱۷ ماه مه ۲۰۱۱ ) در زندان اصفهان در میان اعتراض خانواده ها و مردم که  در برابر زندان تجمع کرده بودند، اعدام شدند. پیش از این بیژن فتحی پدر این دو شهید در مصاحبه ای با رسانه ها اعلام کرده بود كه فرزندانش٬ با شكنجه و تهدید به تجاوز٬ مجبور به اقرار علیه خود شده و با پرونده سازی محکوم به اعدام شده اند. کارشناسان حقوقی نیز اشکالات حقوقی زیادی بر این پرونده وارد کرده بودند که هیچکدام از این ابهامات مورد توجه قاضی پرونده قرار نگرفته و او حکم اعدام را به اتهام سرقت مسلحانه برای این دو برادر صادر کرد.

 

اعدام محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان، تنها اعدام های روزهای اخیر نیست. «تنها در چند روز گذشته دو نفر در قزوین، چهار نفر در یزد، چهار نفر در کرمان، سه‌ نفر در میاندوآب، و پنج نفر در ارومیه اعدام شده اند. سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود تاکید کرده است که در سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از ۵۰۰ نفر در ایران اعدام شدند. در ژانویه سال میلادی جاری احکام اعدام بیش از ۸۰ زندانی در ایران به اجرا درامد، و موج اعدام‌ها از آنزمان به این سؤ همچنان ادامه داشته است». در خبر ها نیز آمده است که حکم اعدام حبیب الله لطیفی در دیوان عالی رژیم تایید شده و خطر آن می رود که این جوان کرد نیز به چوبه دار سپرده شود.

 

موج اعدام های بیشرمانه روزها و هفته های اخیر، که عمومأ بدون اطلاع قبلی به وکلا و خانواده هایشان، انجام می گیرد، تلاشی است تا فضای رعب و وحشت را بر کشور حاکم کند. هم زمان با گسترش موج اعدام ها، فشار سنگین بر زندانیان، گسترش شکنجه و بدتر کردن وضعیت عمومی زندان ها و راه اندازی کهریزکی جدید در زندان قرچک ورامین نیز جزئی از سیاست گسترش سرکوب برای جلوگیری از گسترش و عمق یابی حرکت های مردمی است. حاکمیت اسلامی که بحران در میان رهبرانش هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و در چنبره ی  بحران اقتصادی فلج کننده ای گرفتار آمده و خشم و نفرت گسترش یابنده مردم را می بیند، به تنها راه چاره ی خود یعنی گسترش موج اعدام ها پناه برده است. حکومتی که نافرمانی مدنی مردم در عدم پرداخت قبض های گاز و آب و برق و یا گسترش اعتصابات و اعتراضات کارگری را دیده است، نگران حفظ تعادل خود شده است. آن ها هم چنین نگران تاثیرات موج شورانگیز انقلاب عرب بر مردم ایران هستند و از این رو شمشیر را از رو بسته اند.

 

در شرایطی که حاکمیت اسلامی با گسترش موج سرکوب قصد دارد مانع رشد و گسترش اعتراضات توده ای شود، باید با گسترش مبارزات توده ای این سیاست جنایت کارانه را در هم شکست.  برای این که رژیم نتواند چنین بی مهابا جان جوانان این کشور را بگیرد، می توان و باید با دریافت هر خبری در مورد اعدام جوانان، آن را به گسترده ترین شکل ممکن پخش کرد و در شهرهای اجرای این احکام جنایت کارانه ، مردم را به حضور در جلو زندان ها دعوت کرد و حمایت از خانواده های قربانیان را به گسترده ترین شکل انجام داد. هم چنین رساندن اخبار به رسانه های گروهی و درگیر کردن نهادهای حقوق بشری در جهان می تواند موج فشار را افزایش دهد. چنین اقداماتی می تواند هزینه جنایت برای حاکمان اسلامی را به شدت بالا ببرد و اجازه ندهد که تاکتیک جنایت در سکوت پیش رود.

 

سازمان ما ضمن تسلیت به خانواده فتحی و خانواده های دیگر جان باخته گان  روزها و هفته های اخیر، از همه آزادیخواهان و برابری طلبان، از احزاب و سازمان ها مترقی و نهادهای مدافع حقوق انسانی می خواهد که در برابر سیاست جنایت در سکوت جمهوری اسلامی اعتراض کنند و اجازه ندهند که حاکمیت اسلامی چنین بی مهابا دست به جنایت بزند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ـ ۱۷ ماه مه ۲۰۱۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©