Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ برابر با  ۲۰ فوريه ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹  برابر با ۲۰ فوريه ۲۰۱۱
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه  هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به مناسبت مقاومت درخشان مردم در اول اسفند

اول اسفند گامی درخشان در گسترش خیز نوین جنبش  ضد استبدادی مردم ایران

 

مردم ایران بار دیگر در اول اسفند با حضور گسترده و پرشکوه اعتراضی خود حماسه ای جدید آفریدند. مردم با دست خالی در برابر دسته های رنگارنگ حکومتی مقاومت کردند و با شعار مرگ بر دیکتاتور، و مرگ بر خامنه ای، بر عزم خود بر ادامه مبارزه تا سرنگونی فرعون حاکم بر ایران و راهی کردن او به دنبال بن علی و مبارک تاکید کردند. مردم دستگیر شدند، زخمی شدند و بار دیگر شهید دادند، اما عقب نشینی نکردند. اگر چه  حاکمیت در اول اسفند ۱۳۸۹ پس از ضربه ی بیست و پنج بهمن ۸۹ با همه نیرو و غرق در سلاح به میدان آمده و مزدورانش به سوی مردم آتش گشوده اند، اما مردم هم نشان دادند که قصد عقب نشینی ندارند؛ زیرا دیگر جایی برای عقب نشینی ندارند. نظام جمهوری اسلامی در اول اسفند چهره کریه مشتی قاتل منزوی و وحشت زده را که تنها پناهش سرکوب وحشیانه است، بی نقاب در برابر مردم به نمایش گذاشته است. آنها در اول اسفند با همه وزن سرکوب به میدان آمدند اما دریای مردم هنوز تازه شروع به جوشش کرده است و جوشش این دریاست که سرنوشت محتوم جنایتکاران حاکم را رقم  خواهد زد.

 

 اگر بیست و پنج بهمن نقطه آغاز دور نوین خیزش ضد استبدادی مردم بود، اول اسفند گامی درخشان در گسترش آن است، اگر حاکمیت را یارای آن نیست که همه موجودیت سرکوب را دائما در حالت آماده باش در همه جا و هر کجا به کار بگیرد و تحمیل این وضعیت به آن سبب می شود که زره سرکوب دیر یا زود شکاف بر دارد و با شکاف های لاعلاج سیاسی درون این نظام ترکیب می شود، مردم را یارای آن هست که موجاموج و روز از پس روزی دیگر و سنگر به سنگر تا آزادی در گستره ای به وسعت همه ایران به میدان رزم بیایند. اگر برای حاکمیت هر اول اسفند نبردی تا پای جان برای حفظ کنترل بر جامعه است برای مردم تنها قدمی در مسیر حرکت به سوی رهایی از شر استبداد دینی است. ذره ای تردید نباید کرد که سرانجام  پیروزی با مردم است. زیرا حاکمیت در شرایطی به سرکوب وحشیانه پناه برده است که سرکوب دیگر بازدارنده نیست. گسترش شعله های جنبش ضد دیکتاتوری در شهرستان ها و وسعت دامنه حضور مردم در شهرهای اصفهان، رشت، کرمان، شیراز، مشهد، زاهدان، تبریز، و بسیاری از شهرهای کردستان در کنار تهران نشانگر ظرفیت عظیم پویش جنبش ضد استبدادی مردم است؛ پویشی که از این پس با ریختن خون هر آزادیخواهی و توسل به هر جنایت و وحشیگری تازه ای از سوی حاکمیت وسیع تر می شود. مردم از این پس برای بیان نفرت و اعتراض خویش به دیکتاتوری، برای اعلام همبستگی با جانباختگان، و در حمایت و پشتیبانی از اسرای شان در شکنجه گاه های حکومت نیازمند فرصت های داخلی نظام نیستند. در مرحله ای که آغاز شده است هر کوی و میدان، هر جای ایران، هر روز، صحنه اعتراض است. با اول اسفند اعتراضات توده ای بیش از پیش به سمت رویارویی های نامتمرکز و پراکنده  و فلج کردن دستگاه سرکوب چرخیده است؛ چرخشی که گسترش دامنه رویکرد به آن دیر یا زود ابتکار عمل نیروهای سرکوب را در مقابله با مردم از دست آنان می گیرد، میدان وسیعی برای خلاقیت توده ای در جنبش ضد دیکتاتوری در رویارویی های پراکنده فراهم می کند و به وسعت اعتراضات کمک می رساند.

 

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) که از حرکت انقلابی مردم در اول اسفند و فراخوان اعتصاب در کردستان حمایت کرده است با توجه به حضور حماسه آفرین مردم در این روز، در شرایط حساس کنونی بر لزوم تداوم اعتراضات تا پیروزی بر دیکتاتوری، درس آموزی از شیوه مبارزه مردم و ترکیب روش های خلاقانه اعتراض، اهمیت حیاتی گسترش هر چه بیشتر دامنه جنبش ضد دیکتاتوری تاکید می کند. ما به عنوان قطره ای از دریای مردم با درد و رنج خانواده های جانباختگان و اسرای این مردم درد می کشیم و با فروتنی در برابر مردم بر تعهد خود پا می فشاریم که به سهم خود از هیچ تلاشی برای حمایت و پشتیبانی و حضور در کنار مردم و همراه مردم در این رزم دشوار و خون سرشت علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم دریغ نکنیم.

 

بگذار چون مصر و تونس در سراسر ایران نیز شعله ارغوانی انقلاب، بدرخشد

بگذاررنگ ها و پرچم ها، جنبش ها و مطالبات توده های اعماق در سراسر این خاک طوطیا شده زیر نعلین ها وچکمه های خونین بیش از سه دهه استبداد سیاه مذهبی،  به اهتزار درآید

بگذار همبستگی مردم ستم دیده، سرانجام کاخ بیداد ولایت جنون و جنایت را واژگون کند

مردم اگر بخواهند؛ اگر به میدان بیایند، اگر اراده کنند هیچ اهریمنی را، حتی به کراهت و سفاهت فرعون جماران هم باشد یارای ایستادگی نخواهد ماند.

در این رزم دشوار، پیروزی از آن مردم است.

مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اول اسفند ۱۳۸۹ـ ۲۰ فوریه ۲۰۱۰

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©