Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ برابر با  ۱۲ ژانويه ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰  برابر با ۱۲ ژانويه ۲۰۱۲
در آبهای گرم جنوب ایران چه نیرویی حرف اول را می زند؟

در آبهای گرم جنوب ایران چه نیرویی حرف اول را می زند؟


صادق افروز

در کمتر از 7 روز ، نیروی دریایی آمریکا ،  دوبار ملوانان ایرانی را که در خلیج فارس و دریای عرب  دچار مشکل شده بودند ، از خطر نجات دادند . بار اول یک کشتی که توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفته بود و بار دوم یک کشتی دیگر که دچار نقص فنی شده بود با کمک آمریکایی ها از خطر رهایی یافتند .

در ماجرای اول ، کشتی نیروی دریایی امریکا 13 ایرانی به گروگان گرفته شده توسط دزدان دریایی را آزاد کرد .به گفته مقامات نیروی دریایی امریکا ، نیروهای امریکایی پس از دریافت تقاضای کمک از کشتی ماهیگیری ایران وارد کشتی ایرانی شده ، 15 دزد دریایی را که از اهالی سومالی بودند دستگیر کرده و 13 گروگان ایرانی را آزاد کردند .این گزارش همچنین می افزاید که این کشتی در حدود یک ماه در اختیار دزدان بوده وآنها گروگان ها را وادار کرده بودند  تا در امر دزدی دریایی به آنان  کمک کنند . خبرگزاری ها ، عکس هایی را منتشر کردند که ملوانان فلک زده ایرانی از فرط خوشحالی آزاد کنندگان آمریکایی را در آغوش گرفته بودند .

 در ماجرای دوم سخنگوی پنتاگون گفته است که گارد های ساحلی امریکا در خلیج فارس ،  6 دریانورد ایرانی را در حدود 90 کیلومتری جنوب شرقی بندر ام قصر عراق که با مشکل فنی در موتور خانه روبرو شده بودند نجات داده و یکی از آنها را که دچار سوختگی شده بوده مداوا کردند .

در گرماگرم مبارزات مقدماتی  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، ران پال  که از کاندیدا های ریاست جمهوری  از حزب جمهوری خواه است ، ولی از سیاست های لیبرتارین (1) دفاع می کند و معتقد است که باید تمامی نیروهای نظامی امریکایی در سراسر جهان را به امریکا بازگرداند و هزینه نظامی را به حداقل رساند ،و مخارج دولتی رادر همه زمینه ها به حد اقل رساند ، در مورد حادثه  کمک به ملوانان ایرانی گفته است که ماجرای نجات قایق های ایرانی چیزی باید  باشد شبیه سیاست نیکسون در استفاده از بازی پینگ پنگ برای ذوب کردن یخ روابط بین چین و امریکا . در جدال مقدماتی با آدم خوارانی مثل ریک رامنی که آشکارا از سیاست حمله نظامی به ایران دفاع می کند و در حال حاضر شانس اول حزب جمهوری خواه است ، ران پال ، که در حال حاضر بیشترین آرا را پس از ریک رامنی به خود اختصاص داده ، ماجرای کمک به قایق های ایرانی را  برای بهبود روابط بین دو کشوربه فال نیک می گیرد .

اما به نظر می رسد کمک به دریانوردان فلک زده ایرانی که یک گروهشان اسیر دزدان دریایی سومالیایی شده و دسته دیگرشان اسیر یک قایق اوراقِ زنگ زده گشته است ، قبل از آنکه به بازی پینگ پنگ نیکسون با چینی ها شباهت داشته باشد ، یک تمسخر  و نیشخند به ادا و اطوار های سپاه و نیروی دریایی ایران است .گفته می شود که این اولین بار نبوده که در آبهای جنوبی ایران ، امریکایی ها به دریانوردان ایرانی کمک می کنند . ولی پس از هارت و پورت های سپاه در مورد بستن تنگه هرمز، و مانوور های  نظامی و شلیک چند موشک ،امریکا تصمیم گرفته که این نوع اقدامات را رسانه ای کند تا همه مردم جهان بدانند که سرور واقعی خلیج فارس و دریای عمان کیست . رژیم ایران که این همه در بوق و کرنا می کند که تنگه هرمز را در ظرف چند ساعت می بندد چگونه از سرنوشت کشتی ایرانی با 13 سرنشین آن در مدت یکماه بی اطلاع بوده است ؟ چگونه نمی تواند خود را به کشتی ماهیگیری آسب دیده برساند؟

واقعیت این است که کنترل آب های جنوبی ایران در دست آمریکایی هاست .هواپیماهای ایرانی به محض گذر از مرز خاکی ایران و پرواز بر فراز آبهای جنوبی باید به کشتی های جنگی امریکایی مستقر در خلیج فارس و دریای عمان مشخصات خود را ارائه دهند  و گرنه همان بلایی سرشان می آید که بر سر هواپیمای مسافر بری ایران در سال 1367 آمد (2).بنابر این  در حال حاضر نیروی برتر در آب های جنوبی ایران کیست؟آیا در بوق و کرنا کردن این اقدامات به اصطلاح انسان دوستانه پیش از آنکه سیاست نیکسونی پینگ پنگ را بیاد آورد ،  بیان این پیام نیست که سرور واقعی خلیج فارس و دریای عمان آمریکایی ها هستند ؟آیا مانور های تبلیغاتی جمهوری اسلامی در بستن تنگه هرمز بیشتر به مسخره نمی ماند؟

صادق افروز

دهم ژانویه 2012

(1) بر اساس سیاست های لیبرتارینی ، نقش دولت در اقتصاد باید به حد اقل برسد .بیمه های درمانی برای کم درآمد ها و مسن ها قطع می شود .هزینه های دولتی باید حتی المقدور کاهش یابد .تولید در داخل باید افزایش یابد و از فرستادن تولید به خارج باید جلوگیری کرد تا کارخانه ها در داخل دوباره رونق بگیرند .لیبرتارین ها خواهان اجرای قوانین بسیار سخت علیه مهاجرین هستند .آنها همچنین با جنگ های توسعه طلبانه امپریالیستی مخالفند .ران پال در مورد دو جنگ عراق و افغانستان می گوید :" جوانان را بیهوده به کشتن دادند و پول ها را تلف کردند " در رابطه با ایران  ، ران پال خواهان سیاست گفتگو و صلح است .در رابطه با مسئله جنگ ، ران پال حتی در سمت چپ دمکرات ها قرار می گیرد .ولی در رابطه با اقدامات رفاهی و مهاجرین ، از راست ترین کاندیدا های جمهوری خواه هم راست تر است.

(1) . در 12 تیر 1367 ناو وینسنس با شلیک یک موشک ،هواپیمای ایر باس ایرانی را که از مقصد بنرعباس به سمت دوبی در حرکت بود ،  مورد هدف قرار داد .در این حادثه تمامی 290 سرنشین هواپیما کشته شدند .اگر گزارشی را که در این مورد در ویکی پدیا هست مطالعه کنید متوجه می شوید که همه خلبان های ایرانی در موقع پرواز بر فراز خلیح فارس و دریای عمان باید خود را به کشتی های جنگی آمریکایی معرفی کنند .در این گزارش علت حمله به کشتی ایرانی بی توجهی خلبان ایرباس به اخطار های فرستاده شده از ناو وینسنس قلمداد شده است.برای مطالعه گزارش سقوط ایرباس ایرانی شماره655 به ویکی پدیا ی فارسی مراجعه کنید .

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©