Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۱
فراخوان عمومی در اعتراض به دستگیری سینماگران ایران

فراخوان عمومی در اعتراض به دستگیری سینماگران ایران

 

دستگیری سینماگران ایرانی واکنش های وسیعی در میان محافل بین المللی داشته است. از جمله رسانه های فرانسه و اروپا، لوموند، لیبراسیون، سینه انترناسیونال، گاردین، دفتر فستیوال بین المللی مستندسازان آمستردام، انجمن اروپایی مستندسازان ... و وزارت امور خارجه فرانسه نیز با ارسال نامه ای به مقامات دولتی ایران نسبت به دستگیری سینماگران ایرانی اعتراض کرده اند.

در همین رابطه بسیاری از انجمنهای سینماگران و محافل فرهنگی فرانسه در تدارک آکسیونهای متعدد اعتراضی هستند.

طی دو روز گذشته وزیر اطلاعات و وزیر فرهنگ حکومت ایران طی کنفرانس های مطبوعاتی اتهامات واهی و دروغین به سینماگران ایرانی نسبت دادند.

لازم به یادآوریست که در روزهای  شنبه و یکشنبه (۱۷ ، ۱٨ و 20 سپتامبر) ماموران اطلاعاتی رژیم تعدادی از سینماگران سرشناس ایرانی از جمله مجتبی میرتهماسب (کارگردان)، ناصر صفاریان (کارگردان)، هادی آفریده (کارگردان)، محسن شهرنازدار (کارگردان و روزنامه نگار)، شهنام بازدار (کارگردان)، مهرداد زاهدیان (کارگردان)، کتایون شهابی (تهیه کننده و پخش کننده) و مهران زینت بخش (کارگردان) را در منازل و محل کار خود دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

هم چنین سایتهای وابسته به حکومت ایران اسامی تعداد دیگری از مستندسازان ایرانی به نامهای سام کلانتری، یاسمین ملک پور،علی عطار، مهرناز اسدی، رخساره قائم مقامی، محمد رضا کاظمی، فرید حائری نژاد، ابراهیم اصغری، فریده کاکاوند و الیکا هدایت را به عنوان همکاران بی بی سی اعلام کرده اند که به نظر میرسد طرح دیگری برای دستگیری سایر فیلمسازان ایرانی باشد.

در همین ارتباط از تمامی هنرمندان و سینماگران در سراسر جهان میخواهیم که به هر شکل ممکن نسبت به دستگیری سینماگران ایران اعتراض کنند.

 

اخبار مربوط به حرکتهای اعتراضی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

کمیته تدارک برای حمایت از سینماگران زندانی در ایران

پاریس - ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱

ترجمه و پخش: فرهنگسرای پویا - پاریس - ۲۳ سپتامبر۲۰۱۱

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©