Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ برابر با  ۱۶ فوريه ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶  برابر با ۱۶ فوريه ۲۰۱۸
تاثر از درگذشت ناگهانی عاصمه جهانگیر

 

تاثر از درگذشت ناگهانی عاصمه جهانگیر

 گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران

 

با تالم و شوک بسیاربا خبر شدیم که عاصمه جهانگیر وکیل مبارز و گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران در گذشته است. مرگی ایشان در شهر لاهور پاکستان و براثر سکته قلبی بوده است. عاصمه جهانگیر که تمام عمر خود را علیه سرکوب و دیکتاتوری صرف کرد یکی از وکلای سرشناس بین المللی ، از پایه گذاران کمسیون حقوق بشر واولین زنی بود که به عنوان رئیس کانون وکلا در پاکستان انتخاب شد. در دوره حکومت ضیاء الحق زندانی شد و در سال ۲۰۰۷ به حصر خانگی محکوم شد. ایشان ماموریت های مختلفی در سطح بین المللی در رابطه با احترام به حقوق بشر به عهده داشت عاصمه جهانگیر در طی سالهای طولانی برای دفاع از حقوق زنان و اقلیت های مذهبی فعال بود. در سپتامبر سال ۲۰۱۶ به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد ایران جانشین احمد شهید شد. در همین سمت در روزهای ۱۷ تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۷ به دعوت ال.او و سندیکای کارگران ترانسپورت به سوئد دعوت شد. ما همکاری های مشترکی را علیه نقض حقوق پایه ای بشر در ایران بویژه در مورد حق ایجاد سندیکاهای مستقل و آزاد با ارجاع به پاراگراف ۲٣ بیانیه حقوق بشر آغاز کردیم.

 

مرگ ناگهانی ایشان خلاء بزرگی را در مبارزه علیه نقض حقوق بشر در ایران بوجود آورده است. او سالهای زیادی از عمر خویش را صرف مبارزه علیه دیکتاتوری و اختناق در پاکستان کرده و بهای آن را نیز با محروم شدن از حقوق فردی و زندان پرداخت.

 

بدین وسیله ما همدردی عمیق خود را با اعضای خانواده، دوستان و همکاران ایشان ابراز کرده و امیدواریم راه ایشان برای احترام به حقوق بشر در جهان ادامه یابد.

 

پلاتفرم های سندیکا های کارگری سوئد- ایران

سازمان سراسری کارگران سوئد، ال.او

سندیکای کارگران ترانسپورت سوئد

سندیکای کمونال سوئد

۱٣ فوریه ۲۰۱٨

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©