Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ برابر با  ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵  برابر با ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶
اطلاعیه

 

اطلاعیه

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

 

احضار، صدور احکام دادگاه فعالان کارگری، دانشجویی و مدنی را قویا محکوم نموده

و ازمبارزات و اعتراضات کارگران حمایت می نماییم.

 

از يك سو فضاي رسانه ها از اخبار احضار و دادگاهی نمودن فعالان کارگری و مدني، ونيز تشديد جو امنیتی در هنگام اعتراضات خیابانی معلمان بازنشسته و فرهنگیان آكنده است. و از سوي ديگر حوادث حین کارکارگران که میزان آن از حد متعارف فرا تر رفته است،  نگران کننده شده است. در همين راستا گزارشات سرگردانی و تجمعات بسياري از کارگران و كاركنان، از جمله کارگران شرکت پالیز پژوهش پارس در اهواز ، تعطیلی دست کم ۵۵ واحد کوره پزخانه در پاکدشت ، تجمع کارگران معترض نیشکر هفت تپه، اخراج ۵۰۰ کارگر کارخانه فرو آلیاژ ازنا - تجمع اعتراضی کارگران شرکت سپنتا مقابل فرمانداری اهواز، ادامه بلاتکلیفی شغلی کارگران اخراجی شهرداری یاسوج دررابطه با حقوق های معوقه،  قانونی کردن عدم استخدام معلمان زن و مرد قد کوتاه  مندرج مي شود.

به موازات اين اخبار، خانم نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. محمود بهشتی لنگرودی معلم شناخته شده ، در حالیکه به همراه همسرش به مشهد سفر کرده بود، باردیگر به زندان اوین احضار شده است. اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان که پیش از این به مدت ۱۱ ماه در بازداشت به سر می برد ، مجددا حکم شش سال زندان ایشان تایید شده است. غلامحسین کلبی زندانی ساکن زندان شیبان (اهواز) بیش از ۱۵ سال است که حتی برای یک ساعت ازحق مرخصی استفاده نکرده است. از نمونه هائی دیگرازاجحافات حکومتی مي توان از:هشتمین سال زندان ضیاء نبوی ،آذر دخت طاهری شش سال در انفرادی زندان اوین،  امیرامیر قلی، آرش صادقی ، وحید صیادی نصیری سه زندانی بند هشت زندان اوین، بهنام موسیوند که به تازگی از بند هشت اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید گردید و گلرخ ایرانی ، زینب جلالیان و بیشمارانی دیگرنام برد.

  در همين راستا بهنام ابراهیم زاده بار دیگر به زندان می کشانند . جعفرعظیم زاده و شاپور احسانی راد را روز ۱۴ مهر ۹۵ به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» با مصادیق تشکیل و مدیریت « اتحادیه آزاد کارگران ایران» و نوشتن مقاله ها و انجام مصاحبه های پیرامون مسائل صنفی در شعبه یک دادگاه انقلاب ساوه محاکمه كردند.   این در حالی است که پيش از اين جعفرعظیم زاده با حکم شش سال زندان ، طولانی ترین اعتصاب غذا را طی  سال جاري پشت سر گذاشته بود.

دستگاه قضائی، فعالین و چهره های شناخته شده کارگران، معلمان، بازنشستگان و کلیه مزدبگیران و بیکاران معترض را به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم و تبلیغ علیه نظام» محکوم به زندان و شلاق و پرداخت جزای نقدی می کند، در حالی که  اختلاس گران و چپاولگران ثروتها و اموال عمومی جامعه را آزاد گذاشته است.

فعالان نهاد های همبستگی برآنند،  روی دیگر سکه  اين اختلاس ها و فساد های مالی،  بیکاری و فقر میلیونی، فحشا، اعتیاد، گسترش كميت کودکان کار، زباله گردي، چند میلیون حلبی نشین،  میلیون ها حاشیه نشین کلان شهر تهران و مراکر استان های کشور و بیش از چند میلیون گرسنه در سراسر ایران را شاهد می باشیم

نهاد های همبستگی ضمن حمایت نمودن از اعتراضات خیابانی بازنشستگان، محکومیت نمودن  بازداشت ها و احضار فعالين معلمان و معلمان بازنشسته ، ازتحرکات کارگران، دانشجویان و پرستاران و از هماهنگی و اتحاد بزرگ طبقاتی همه هم سرنوشتان و خانواده بزرگ اردوی کار قاطعانه حمایت می کنند.

پشتیبانی ما، نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور، ازمبارزات تشکلات کارگری درون کشور، دربرگیرنده هم حمایت ازخواست مبارزاتی  رزمندگان کارگری وهم تاكيد بر ضرورت همکاریها وهمگامی های مشترک برای احقاق حقوق کارگران وبه ويژه  ایجاد تشکلات مستقل کارگری  است.

ما نه تنها ضرورت همکاری وهمگامی مدافعین طبقه کارگر را خاطر نشان مي سازيم، بلکه  همواره برگستردگی همکاری وهمگامی نیروها و مدافعين طبقه کارگردرخارج ازکشورنیزپافشاری می کنیم  و همگان را به همگامیهای وسیع تر فرا می خوانیم.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیسم

 

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران ـ خارج کشور

پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ برابر با ۱۳ اکتبر ۲۰۱۶

nhkommittehamahangi@gmail.com

http://nahadha.blogspot.com/

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©