Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ برابر با  ۰۴ سپتامبر ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵  برابر با ۰۴ سپتامبر ۲۰۱۶
اطلاعیه‌ی کانون نویسندگان ایران

 

 

اطلاعیه‌ی کانون نویسندگان ایران

به مناسبت درگذشت

حمید یزدان‌پناه

 

حمید یزدان‌پناه (۱۳۹۵ -۱۳۲۸) شاعر، مترجم و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران روز پنج‌شنبه یازدهم شهریور در منزل خود درگذشت.

او یکی از اعضای متعهد کانون بود و در جلسه‌های هیئت دبیران و نیز جمع مشورتی کانون حضور موثر داشت. در تعهد او به آرمان آزادی همین بس که پس از امضای متن "ما نویسنده ایم"، مشهور به "متن134نویسنده"، در محل کار خود تحت شدیدترین فشارها قرار گرفت تا امضای خود را پس بگیرد و حتی رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اداری او را تنزل دادند اما او هرگز قدمی وا پس ننشست.

یزدان¬پناه مترجمی فعال و پرکار بود و آثار بسیاری از نویسندگان برجسته¬ی جهان را به فارسی درآورد، از آن جمله است "باد سهمگین" از میگوئل آنخل آستوریاس "یادداشت‌های سال بد" از جی.ام.کوتسی، "جانورها" ازجویس کرول اوتس، "دیوانگی" از هاجین و ... حمید یزدان‌پناه دو مجموعه‌‌ از شعرهای خود را نیز با عنوان‌های "ماه در کوچه" و "خاتون خیابان شصت‌ وشش" منتشر کرده بود.

کانون نویسندگان ایران با دریغ و درد درگذشت حمید یزدان‌پناه، شاعر و مترجم آزادی‌خواه و سانسورستیز را، به خانواده، دوستان و دوست‌داران او و نیز به جامعه‌ی فرهنگی مستقل کشور تسلیت می‌گوید و در مراسم خاک‌سپاری و بزرگ¬داشت او در کنار خانواده‌اش خواهد بود.

یادش گرامی و راهش پایدار باد.

کانون نویسندگان ایران

جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©