Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ برابر با  ۲۹ ژانويه ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴  برابر با ۲۹ ژانويه ۲۰۱۶
اطلاعیه مشترک

اطلاعیه مشترک

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

 

در ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۵ دو جلسه مشترک بین نمایندگان اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران (اتحاد بین المللی) و نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج از کشور (نهاد های همبستگی) برگزار شد. طی این دو جلسه و مکاتبات مربوط به آن برضرورت گسترش همبستگی بین المللی طبقاتی با جنبش کارگری ایران و مبارزه علیه رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی تاکید شد و جوانب گوناگون و عرصه های متنوع این فعالیت ها در سطح سراسری و کشوری مورد بررسی و بحث و گفتگو قرار گرفت.

رژیم جمهوری اسلامی از همان آغاز به روی کار آمدنش کمر به سرکوب جنبش کارگری بست؛ همزمان با سرکوب خونین کلیه سازمانها و احزاب چپ و کمونیستی، تمامی تشکل های مستقل کارگری اعم از شوراهای کارگری و سندیکاها سرکوب وهرگونه اعتراض و اعتصاب ممنوع اعلام شد. بسیاری از فعالین و رهبران کارگری را زندانی و شکنجه و اعدام کردند، تشکل های مزدور نظیر خانه کارگر، شوراهای اسلامی کار، انجمنهای اسلامی و سپس انجمن های صنفی و مجمع عالی نمایندگان کارگران را برای سرکوب وکنترل و به انحراف کشاندن مبارزات کارگری برپا ساختند، که وظیفه همه آنها جاسوسی بر علیه فعالین کارگری در محیطهای کار و همکاری با رژیم و کارفرمایان بوده است. این وضعیت هم چنان برقرار است و جمهوری اسلامی نه تنها هیچ تشکل مستقل کارگری را تحمل نمی کند بلکه هرگونه اعتصاب و اعتراض را با سرکوب، بگیر و ببند وایجاد رعب و وحشت پاسخ می دهد.  

با وجود این همه وحشیگری وسرکوب، اعتصابات و اعتراضات کارگری در سطح نسبتا وسیعی در ایران صورت گرفته و جمهوری اسلامی توان سرکوب کامل آن را نداشته است. اعتصاب دوهزار کارگر معدن کرمان که این روزها جریان دارد، اعتصابات در پتروشیمیها و پالایشگاهها و اعتصابات و تجمع های اعتراضی سراسری معلمان در سال جاری، و پیش تر اعتراضات کارگران شرکت واحد و کارگران نیشکر هفت تپه، تنها نمونه هایی بر جسته از صدها اعتصاب و اعتراضی هستند که هر سال در محیطهای کار صورت می گیرد.

به باور ما مجموعه این شرایط ، یعنی سرکوب گسترده ی حقوق پایه ای کارگران توسط رژیم، استثمار شدید و فقر تحمیل شده بر طبقه کارگر و در همان حال مبارزات گسترده بخش های مختلف طبقه کارگر علیه این شرایط ، وظیفه مهم و سنگینی را در برابر همه تشکل ها و فعالین کارگری قرار می دهد.

 در خارج از کشور، ما در نهادهای همبستگی و اتحاد بین المللی معتقدیم که همکاری های ما در زمینه های مشخص، توان ما را در پیشبرد وظیفه مان یعنی جلب همبستگی بین المللی با جنبش کارگری در ایران و رساندن صدای کارگران ایران به کارگران جهان، دو چندان می کند. از اینرو درنشست بین نمایندگان دو تشکل بطور مشخص توافق شد که با در نظر داشتن تجارب و توان هر دو تشکل و همکاری های پیشین در امر سازماندهی کارزارهای اعتراضی، در سال میلادی جاری بطور مشترک و با آمادگی بیشتر و تدارک  بهتر کمپین اعتراضی به شرکت هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان جهانی کار را سازمان دهیم.  به همین گونه افشای ماهیت ضد کارگری تشکل های به اصطلاح کارگری اما  وابسته به رژیم ، مانند خانه کارگر،  کانون عالی شوراهای اسلامی کار، کانون عالی انجمن های صنفی کارگران و مجمع عالی نمایندگان کارگران، بخش دیگری از هدف این کارزار خواهد بود. همچنین در نشست بین نمایندگان دو تشکل پیشنهاد شد تا زمان برگزاری آکسیون مشترک در ژنو، در صورت توافق موارد دیگر همکاری در دستور کار جلسات آتی قرار گیرد.

ما میدانیم که همکاری این  دو تشکل به معنای همگامی تمامی تشکلات وافراد مدافع طبقه کارگر در خارج ازکشور نیست، اما امیدواریم که هر درجه همکاری بین ما و دیگر سازمانها و نهادهای کارگری در داخل و خارج از کشور به سهم خود بتواند به اتحاد طبقاتی کارگران در ایران، مبارزه کارگران برای کسب حقوق پایه ای خویش و کارزارهای جهانی برای آزادی کارگران زندانی یاری رساند.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد سوسیالیسم

 بهمن ۱۳۹۴ -  ژانويه ۲۰۱۶

نهاد های همبستگی با جنبش کارگری در ایران -  خارج کشور

nhkommittehamahangi@gmail.com

 

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

info@workers-iran.org

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©