Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ برابر با  ۰۹ ژوئن ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰  برابر با ۰۹ ژوئن ۲۰۱۱
همگام با طبقه کارگر جهانی از حقوق پايمال شده خود دفاع کنيم

 

همگام با طبقه کارگر جهانی از حقوق پايمال شده خود دفاع کنيم

 

حمایت جمعی از کارگران ایران خودرو ازفراخوان سندیکاهای کارگری فرانسه برای تظاهرات نهم ژوئن در حمایت از کارگران درایران

 

دوستان و همکاران گرامی

 

چهار سندیکای کارگری فرانسه، شامل "س.ژ.ت"، "اف.اس.او"، "همبستگی سود" و "اونسا"، در اقدامی مشترک اعلام کرده اند که در حمایت از فعالین کارگری زندانی در ایران و در اعتراض به نقض حقوق پایه ای کارگران ایران، در ۹ ژوئن ۲۰۱۱ هم زمان با صدمین کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار، در برابر مرکز این سازمان در ژنو دست به تظاهرات خواهند زد.

هر ساله در کنفرانس سازمان جهانی کار، هیئت های نمایندگی از ۱۸۳ کشور عضو این سازمان، متشکل از نمایندگان دولت ها، کارفرماها و کارگران گرد هم می آیند و از جمله در مورد رعایت مقررات و موازین کار بر اساس میثاق های این سازمان بحث و تصمیم گیری می کنند هیئت نمایندگی دولت ضد کارگری ایران یکی از این شرکت کنندگان است. در حالیکه کارگران ایران از داشتن هر گونه تشکل کارگری محروم هستند ونمایندگان کارگران وفعالین آنها در زندانها ویا اخراج واز کار بیکار شده اند .عده ای به اصطلاح به عنوان نمایندگان کارگران ایران هر سال در این کنفرانس ها حضور می یابند که تمام اعضای این هیئت را نوکران جمهوری اسلامی وابسته به نهاد هایی مانند خانه کارگر و شوراهای اسلامی وانجمن های صنفی که مشروعیت قانونی در میان کارگران ایران ندارند تشکیل می دهند این به اصطلاح نمایندگان که در سرکوب فعالین و مبارزات کارگری وتصویب دستمزدها وقوانین ضد کارگری در ایران نقش مستقیم داشته اند که فقط برای رفع اتهام وتوجیه کارهای ضدکارگری ودفاع از دولت دیکتاتور در این کنفرانس حضور می یابند ، .

با توجه به اینکه در سالهای اخیر شکایت هایی در کنفرانس سازمان جهانی کار علیه جمهوری اسلامی طرح شده است،از جمله شکایت ما کارگران ایران خودرو دولت ایران با دروغ پردازی های آشکار، ارائه تصاویر وارونه از وضیعت کارگری در ایران و وعده های پوچ و بی پایه تلاش می ورزد که ماهیت ضد کارگری و سرکوب گرانه خود را پرده پوشانی کند و با استفاده از تناقضات نهادینه شده واستفاده از همین هئیت های نمایندگان به اصطلاح کارگری در این سازمان از تداوم عضویت خویش، همچون بسیاری از دولتهای سرکوبگر، جهت اهداف سرمایه دارانه خود بهره برداری نماید

 

دوستان کارگر

برای آزادی زندانیان سیاسی وفعالین کارگری ،برای پایان دادن به سرکو ب ها واختناق برای لغو جو پلیسی ودیکتاتوری برای بازگشت کارگران اخراجی به سرکار برای بازگشت به كار همه دستگيرشدگانى كه از زندان آزاد مي شوند و پرداخت غرامت به همه کارگرانزندانی ،برای آزادی تشکل های کارگری ، برای لغو قرار دادهای موقت: انحلال شرکتهای پيمانکاری وکارهای پکيجي: پرداخت حقوق مساوی در مقابل کار مساوی با کارگران استخدامی :عدم اخراج کارگران به بهانه های واهی و افزايش دستمزدها همگام با تمام کارگران آزاده بر علیه سیاستهای دولت ایران اعتراض می کنیم

ما جمعی از کارگران شرکت ایران خودرو ضمن حمايت از فراخوان سندیکاهای کارگری فرانسوی در حمایت از حقوق کارگران و فعالین کارگری وکارگران زندانی در ایران با اعلام جرم علیه دولت جمهوری اسلامی خواستار اخراج جمهوری اسلامی وهئیت های نمایندگان آن از نهاد های جهانی کارو برای همبستگی با طبقه کارگر جهانی برای حمايت از خواستهای کارگران برای بدست آوردن خواستهای خود از همه دوستان کارگرو همکاران گرامی دعوت ميکند با حمايت از اين فراخوان و به هر شکل ممکن از حقوق پايمال شده خود دفاع نمايند.

زنده باد همبستگی کارگری

جمعی از کارگران ايران خودرو 1390/03/16

 

 

اعلام حمایت کمیته هماهنگی از تجمع اعتراضی کارگران در ژنو

 

 

در پی اعمال فشارهای گسترده ی دولت ایران بر کارگران و فعالین کارگری و اعضای تشکل های مستقل جنبش کارگری در ایران،چند سندیکای کارگری در فرانسه با حمایت و مشارکت چند نهاد کارگری دیگر،از کارگران دعوت به برپایی تجمع اعتراضی در روز ۹ ژوئن و در محل برپایی یکصدمین اجلاس سازمان جهانی کار در شهر ژنو کرده اند.

اعلام دعوت توسط ۵ سندیکای فرانسوی،"س.ژ.ت"، "اف.اس.او"، " همبستگی سود"، "اونسا" و "س.اف.د.ت" انجام گرفته و این اقدام از جمله توسط "اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران" و "همبستگی سوسیالیستی در حمایت از کارگران در ایران-پاریس" و نیز سندیکاهای سوئیسی "اونیا" و "س.ج.آ.اس" و... و دیگر نهادها ، افراد و فعالین مورد حمایت قرار گرفته است.

کارگران در ایران حتا به خاطر برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و هرگونه اقدامی جهت برپایی یا تقویت تشکل های خود ساخته ، مستقل و طبقاتی خویش، به شدت تحت فشار و پیگرد های امنیتی و قضایی قرار میگیرند،از کار اخراج شده و یا به زندان افکنده می شوند. تنها در یکی ــ دو ماهه پیش رو ، ۱۶ مورد جلسه ی دادگاهی برای اعضای این کمیته در شهر سنندج برگزار خواهد شد. هم اکنون برخی دیگر ازاعضای این کمیته ، هر یک به بهانه و ترفندی از جانب برخی نهاد های امنیتی و قضایی تحت پیگرد قرار دارند. در آستانه ی روز جهانی کارگر در شهرهای سنندج و سقزچند تن از اعضای این کمیته را بازداشت و تحت فشار و بازجویی قرار داده و یا با قرار وثیقه آزاد کرده اند.محمود صالحی،یدالله قطبی،افشین ندیمی،وفا قادری،خالد حسینی،صدیق سبحانی،غالب حسینی، یدالله صمدی، کیومرث قادری، حبیب الله کلهکانی، عرفان نادری‏،‏ کاوه بهرامی‏، جمال گویلی، واحد خانی، فایق سبحانی، کیوان سبحانی و ظهیر رضوی تنها بخشی از فعالین و اعضای این کمیته هستند که در ماه های جاری تحت پیگرد ها و فشارهای امنیتی و قضایی قرار گرفته و بعضاً به زندان افکنده شده اند. برخی از اعضای دیگر تشکل های کارگری همچون رضا شهابی،   علی نجاتی، منصور اسالو، ابراهیم مددی ، غلامرضا غلامحسینی ، بهنام ابراهیم زاده و همین طور برخی از کارگران متشکل در نهادهای صنفی معلمان ، همچون هاشم خواستار، رسول بداغی و... و بسیاری دیگر از فعالین کارگری هر کدام به نحوی و البته به بهانه ای یا به زندان افتاده ، یا از کار اخراج شده و یا در آستانه ی دادگاهی شدن قرار دارند .

تشکل های فراخوان دهنده برای تجمع اعتراضی به دولت ایران و دیگر نهاد ها و تشکل ها و افرادی که از این دعوت اعلام حمایت کرده اند از کارگران خواسته اند تا با پیوستن به این اقدام، به اعمال فشارهای دولت ایران بر فعالین کارگری اعتراض کنند و همچنین پیام همبستگی بین المللی کارگران را به هم طبقه ای های خود در ایران برسانند.

سازمان جهانی کار بنا بر ماهیت و ساختار سه جانبه ی خود (دولت ها – کارفرماها- نمایندگان کارگری) بازتاب دهنده و مجری منافع سرمایه داران است؛دولت ایران و نمایندگان فرمایشی و تحمیلی و دروغین کارگری ( از سوی خانه ی کارگر و کانون عالی شوراهای اسلامی کار) نیز سالانه ضمن شرکت در اجلاس این سازمان ، نهایت تلاش خود را به کار می برند تا به طبقه ی جهانی کارگر و به افکار عمومی اینگونه وانمود کنند که در ایران هیچ کارگری بابت فعالیت ها کارگری و اقدام برای تشکل یابی مستقل کارگران ، تحت فشار و سرکوب نبوده و نیست . در حالی که مطابق موارد مطرح شده که تنها بخش کوچکی از موارد واقعی از اعمال فشار بر کارگران و فعالین است این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد.

"کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری"، ضمن استقبال از اقدام تشکل های پنج گانه فوق الذکر و دیگر تشکل ها و نهاد ها و افراد حامی این اقدام،قویا از کارگرانی که برای اعلام همبستگی با کارگران در ایران در این اقدام اعتراضی مشارکت میکنند تشکر و قدردانی کرده و خود را در این حرکت اعتراضی سهیم می بیند . ما امیدواریم که این اقدام سرآغاز قدم های استوارتری در همبستگی کارگری و اقدامات اعتراضی عملی ، در مقابله با سرکوب و فشار سرمایه و دولت ایران نسبت به کارگران باشد. ما انتظار داریم که بدنه ی کارگری این تشکل ها بیش از اینها می توانند برای تقویت اتحاد و همبستگی بین الملی کارگران دست به کار شوند.

ما ضمن تشکر وحمایت مجدد از کارگران، فعالین و تشکل های شرکت کننده در اقدام اعتراضی ۹ ژوئن ، در شهر ژنو، تنها چاره ی رهایی واقعی طبقه ی جهانی کارگر را در تقویت اتحاد و همبستگی طبقاتی میان کارگران و ایجاد تشکل های مستقل و خودساخته ی کارگری از جانب آنان و در عین حال عبور از نسخه پیچی ها و روش های سازشکارانه و آشتی طلبانه جریان ها و نهاد های سازشکار در عرصه ی جهانی می دانیم .

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

ایران – ۴ ژوئن ۲۰۱۱ – ۱۴ خرداد ۱٣۹۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©