Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ برابر با  ۰۲ اکتبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴  برابر با ۰۲ اکتبر ۲۰۱۵
اعلام همبستگی سندیکای س ژ ت، با مبارزان سندیکائی ایران

اعلام همبستگی سندیکای س ژ ت، با مبارزان سندیکائی ایران

 

ماه سپتامبر، ماهی سیاه برای جنبش کارگری ایران است. روز 13 سپتامبر، شاهرخ زمانی یکی از پایه گذاران سندیکای نقاشان که از 11 ژوئن 2011 در زندان به سر می برد، در سلول خود جان سپرد.

15 سپتامبر، علی نجاتی سندیکالیست فعال  نیشکرهفت تپه  واقع در جنوب غربی ایران، دستگیر و زندانی شد. این فعال کلرگری از بیماری قلب رنج می برد و باید مرتبا تحت مراقبت پزشکی باشد.

در همان هفته، محمد رضا نیک نژاد، مهدی بهلولی، محمد بهشتی لاگرودی، علیرضا هاشمی، علی اکبر باغانی که همگی معلم هستند، دستگیر و زندانی شدند. پیش از آن، اسماعیل عبدی دبیر «کانون معلمان» دستگیر شده بود.

قرار بود رسول بداغی که او هم معلم است، پس از شش سال زندان آزاد شود. او را دوباره به 3 سال زندان اضافی محکوم کرده اند.

محمود صالحی، فعال کارگری که در پنجاهمین کنگره س ژ ت از مبارزات سندیکائی در کشورش سخن گفته بود، برای چندمین بار دستگیر شده و به 9 سال زندان محکوم شده است. این حبس جان محمود را به خطر می اندازد، زیرا او بیمار است  و در اثر رفتارهای نامناسب در دوره های قبلی زندانش به معالجه  و مراقبت دائمی پزشکی نیاز دارد.

فهرست قربانیان سرکوب های ضدسندیکائی دولت ایران بسیار طولانی است. رهبران و فعالان س ژ ت از تعهد مبارزاتی سندیکالیست های ایران تجلیل کرده و با آن ها اعلام همبستگی می کند. س ژ ت خواهان آزادی فوری زندانیان سندیکالیست ایران و لغو محکومیت های آنان است.

س ژ ت از رئیس جمهور فرانسه می خواهد که در ملاقات با رئیس جمهور روحانی هنگام بازدید وی از فرانسه در ماه نوامبر امسال، مسئله سلامتی و امنیت سندیکالیست های زندانی ایران و نیز تشدید سرکوب سندیکاها  را با او در میان بگذارد.

ساختمان مرکزی س ژ ت ، مونتروی [حومه پاریس]

30 سپتامبر 2015

ترجمه و تکثیر:

اتحاد بین الملل در حمایت از کارگران ایران – پاریس

همبستگی سوسیالیستی با کارگان ایران - فرانسه

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©