Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ برابر با  ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴  برابر با ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۵
گزار شآموزش بین الملل جهت اطلاع و درج در وب سایت ها

 

گزارش آموزش بین الملل (EI)

 

مترجم: بهزاد قوامی

نشر توسط: حقوق معلم و کارگر

 

ایران : مواجه معلمان با دور جدیدی از برخوردها ( ۱۰ سپتامبر، ۲۰۱۵)

 

سال تحصیلی جدید در ایران با افزایش تهدید، دستگیری و پیگرد معلمان و فعالان صنفی همراه شد، کسانی که به جرأت می توان گفت فعالیت آنها منحصرأ برای بهبود کیفیت آموزش همگانی است.

 

رأی نمایندگان در کنگره به قطعنامه فوری در مورد ایران :

 

صبح روز 6 سپتامبر ،2015، آقای محمود بهشتی لنگرودی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد. کانون گزارش داد که روز قبل از بازداشت لنگرودی، یک جلسه بین کانون صنفی معلمان و آقای نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران آقای روحانی، به بحث پیرامون مشکلات معلمان در ایران اختصاص یافته بود.

 

کانون صنفی معلمان نیز ضمن تأیید بازداشت اخیر معلمان و فعالان صنفی، تنها جرم این افراد را دفاع از حقوق معلمان بعنوان کارگران آموزشی، تقاضا برای بهبود آموزش کیفی و حمایت از حقوق دانش آموزان برای آموزش عمومی رایگان عنوان کرد.

 

آخرین وضعیت معلمان زندانی به شرح زیر است :

 

آقایان اسماعیل عبدی، علی اکبر باغانی ، رسول بداقی، علیرضا هاشمی، همچنان در زندان به سر می برند. آقای محمود باقری ، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان در تاریخ 17 اوت سال 2015 پس از تحمل44 ماه حبس، از زندان آزاد شد. در تاریخ 22 اوت ، آقای میلاد درویش، یک فعال کارگری و فعال حقوق کودکان و عضو افتخاری کانون معلمان ایران در کانون صنفی، توسط نیروهای اطلاعاتی در خانه اش دستگیر شد.

 

آقای عبدی ، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، از تاریخ 27 ژوئن، 2015 زندانی، بدون حضور وکیل محاکمه و زندانی شده است. با توجه به گزارشات منتشر شده در ایران، جرم ایشان تبلیغ علیه نظام اسلامی و توطئه برای اخلال در امنیت ملی کشور عنوان شده است.

 

جمهوری اسلامی ایران موج جدید دستگیری و اذیت معلمان و فعالان آموزشی را با وجود فشارهای ملی و بین المللی آغاز کرده است. از سرگیری اذیت و آزار معلمان با هدف ایجاد یک فضای ترس، وحشت و ارعاب از اواخر ماه سپتامبر و قبل از باز شدن مدارس در ایران آغاز شده است.

 

واکنش های بین المللی :

 

در ماه ژوئیه گذشته، آموزش بین الملل (EI) در کنگره جهانی اتاوا، دو قطعنامه فوری در حمایت از حقوق معلم و در همبستگی با اتحادیه های معلمان ایران، به تصویب رساند. در این قطعنامه مشکلات فعالان از جمله عبدی، که هنگام درخواست ویزا برای حضور در هفتمین کنگره جهانی، ممنوع الخروج و بازداشت شده بود، برجسته شده است.

 

علاوه بر اتخاذ قطعنامه فوق، کنگره جهانی طی یک درخواست محکم به رهبری EI، دستور شروع یک سازماندهی یک مرحله ای به ایران را داد. فشار برای آزادی معلمان زندانی و فعالان کارگری ادامه دارد.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©