Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۲۱ ژانويه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۲۱ ژانويه ۲۰۱۵

فراخوان  

تغییر برای یونان، تغییر برای اروپا، تغییر برای همه !

در سراسر اروپا،ما از حق مردم یونان برای تصمیم گیری آزاد حمایت دفاع می کنیم؛ برای گُسستن از ریاضت اقتصادی؛ برای گفتن نه به بحران انسانی ئی که کشور را به نابودی کشانده است؛ برای هموار کردن راهِ یک آلترناتیو واقعی برای یونان- برای یک سمت گیری اجتماعی و دمکراتیک.

بسیاری ازنیروهای یونان دربرابرترویکا سرخم کرده اند ولی "آلکسی سیپراس" و "سی ریزا" تصمیم گرفته اند که خلاف آن را انجام دهند. آن ها در همکاری تنگاتنگ با جنبش های اجتماعی ائتلافی وسیع تشکیل داده اند که خودپوئی آن می تواند اکثریت را از آن خود سازد."سی ریزا" و متحدینش پیشنهاد می کنند که با بحران انسانی به جنگ برخیزند، قراردادهای دسته جمعی و حقوق کار را از نو بازسازی کنند، یک نظام مالیاتی عادلانه برپا سازند و نظام سیاسی را دمکراتیزه کنند.حکومت "سی ریزا"، یونان را به یک بازیگر معتبر مبدل خواهد کرد؛ حکومتی که بقاء کشور و مردم برای آن یک پیش شرط در آغاز هر نوع مذاکره خواهد بود.

حکومت "سی ریزا" با مردود شمردن فساد و پارتی بازی کشور را در مسیر جدیدی قرار خواهد داد.  نوع جدیدی از توسعه که در خدمت همگان باشد.یکی از پیشنهادات، برگزاری یک کنفراس اروپائی برای بدهی ها خواهد بود تا بخشی از بدهی ها الغاء شود.اشکال باز پرداخت بقیه  بدهی ها نیز باید به گونه ای باشد که بهبود اوضاع اقتصادی از طریق برنامه سرمایه گذاری های وسیع در بخش عمومی را تسهیل کند - بودجه این سرمایه گذاری نباید شامل مقررات "پیمان تثبیت و رشد" باشد (1) - وپاسخی باشد به نیازهای فوری اجتماعی.درسطح اروپائی،حکومت" یک نیودیل اروپائی"(2) برای توسعه انسانی و دگرگونی زیست محیطی را پیشنهاد خواهد کرد.درسراسر اروپا،ما نیاز داریم تا با منطقی که دست آوردهای اجتماعی جمعی اروپا را نابود ساخته و به عروج ناسیونالیسم و پوپولیسم راستگرا یاری می رساند، گُسست ایجاد کنیم. ما نیاز به یک پروژه جدید داریم، که بر توسعه فراگیر، همکاری و دمکراسی استوار باشد

ما فکر می کنیم که در سراسر اروپا چنین دگرگونی ئی فقط بر روی سرنوشت آینده مردم یونان تاثیر نخواهد گذاشت. پیروزی "سی ریزا" نه تنها اجازه خواهد داد که یونان از وضعیت فاجعه بار جاری رهائی یابد بلکه نقطه آغازی خواهد بود برای دگرگونی اروپا.گسستن از سیاست های ریاضت اقتصادی علامت و منبع امیدی برای آن هائی خواهد بود که قصد دارند دربرابر این سیاست ها با استواری مقاومت کنند. در همان حال، اگر "سی ریزا" از طریق انتخابات به قدرت برسد نیازمند حمایت توده ای از سوی مردم دیگر نقاط اروپا برای مقابله با فشارهای بازارهای مالی و آن نیروهای سیاسی خواهد بود که از هر نوع گُسست با چارچوب منسوخ جهانی سازی سرمایه داری در هراسند.

ما فعالین سیاسی و اجتماعی، از سراسر جامعه ، از بسیاری از سازمان ها و از همه سنین نمی توانیم فشاری را که برای ممانعت از انتخاب آزادانه مردم یونان اعمال می شود، بپذیریم. کسانی که این فشارها را وارد می کنند مسئول تداوم "شوک تراپی"زیان بار به هر قیمت هستند.

در سراسر اروپا ما مسئولیت هایمان را به عهده می گیریم، از کسانی که درگیر مبارزه هستند حمایت می کنیم، برای تغییر تعادل قوا تلاش می کنیم، وارد جنگ نظری می شویم و همه کسانی را که- که همراه مردم یونان - خواهان بنای یک اروپای اجتماعی، زیست محیطی و دمکراتیک هستند، متحد خواهیم کرد. ما درکنار مردم یونان ایستاده ایم زیرا پیکار آن ها پیکار ما نیز می باشد.

امضاهای اولیه! در میان بیش از سیصد امضاء  از امضاهای اولیه از مناطق مختلف جهان از جمله نام های زیر دیده می شود: طارق علی، المار آلتفاتر، کوپال بالاکریشنان، اتین بالیبار، نوام چامسکی، فرانک دپه، سوزان گئورگ، مایکل هاردت، مارتا هارنکر، دیوید هاروی، باب ژزوب، گرگور کردیتیس، جیمز.ک. گالبرایت، رازمیک کوچیان، مایکل لبویتز، میشل لوی، آلکسیس پاساداکیس، محمود مسکوب، آنتویو نگری، اریک توسن، هیلاری ون رایت، امانوئل والراشتاین، ریچارد ولف، کریم زاهدی، ژان زیگلر،اسلاوج ژیژک .

ترجمه: آزاده ارفع

**************************

(1)- europäischen Stabilitäts- und Wachstumspakt  پیمان مربوط به کشورهای منطقه پیمان پولی یورو که ناظر بر ایجاد انضباط مالی میان کشورهای عضو بوده و حداکثر کسری بودجه نسبت به تولید ناخالص داخلی را سه درصد تعیین کرده است.

(2)- New Deal اشاره به برنامه اقتصادی فرانکلین روزولت برای خروج از بحران سال 29 که از جمله شامل دخالت دولت برای سرمایه گذاری های گسترده برای پایان دادن رکود بود.

فهرست کامل امضاها:

http://www.with-the-greeks.eu/initial-signers/

منبع: برای جمع آوری امضاها

http://www.with-the-greeks.eu/

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©