Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ برابر با  ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳  برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴
بیانیه زندانیان سیاسی کرد اورمیه پس از۳۳ روز اعتصاب‌غذا

بیانیه زندانیان سیاسی کرد اورمیه پس از۳۳ روز اعتصاب‌غذا

 

اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی اورمیه، پس از ۳۳ روز مقاومت این زندانیان، به دنبال اطلاعیه‌ای از سوی آن‌ها خاتمه یافت. این زندانیان بنا به فراخوان «جامعه دموکراتیک و آزاد شرق کردستان, کودار» به اعتصاب خود پایان دادند.

 

۲۸ زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه(دریا)، که دراعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک زندانیان، سیاست‌های خصمانه رژیم ایران درقبال زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها، از روز۲۹ آبان‌ماه، تا اول دی‌ماه ۱۳۹۳، دست به اعتصاب غذا زدند.

 

این زندانیان پس از 33 روز مقاومت بنا به فراخوان «کودار» به اعتصاب غذای خود پایان داده و مقاومت خود را پیروزمندانه عنوان کردند.

 

متن بیانیه زندانیان اعتصاب‌کننده زندان اورمیه:

 

«ما زندانیان سیاسی در زندان اورمیه، مدت ۳۳ روز برای پایان دادن به خشونت و فشار جمهوری اسلامی با مطالبات مشخص دست به اعتصاب غذا زدیم. درنتیجه این اعتراض، مسوولان جمهوری اسلامی ایران با ما گفت‌وگو کرده و برای عمل به مطالبات‌مان، نزدیک به ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرسیاسی به بندهای دیگر منتقل شده و۱۳ نفر از زندانیان سیاسی که از بند سیاسی به سایر بندها انتقال داده شده بودند، به بند ۱۲ بازگردانده شدند و هم‌زمان مسئولان زندان‌ جمهوری اسلامی اعلام کرده که درصورت پایان دادن به اعتصاب غذا، سایر مطالبات ما عملی خواهد شد.

 

بنابراین ما تصمیم گرفتیم که اعتصاب غذای‌مان را خاتمه داده و دعوت کودار(جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان) را پاسخ مثبت بدهیم. ما زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی اورمیه، مراتب قدردانی و سپاس خود را تقدیم تمامی خلق‌مان که دراین مرحله با فعالیت‌های گوناگون ازما حمایت و پشتیبانی به عمل آورده‌ و ما را تنها نگذاشتند اعلام می‌داریم.

 

«زندانیان سیاسی در زندان اورمیه»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از : فرات  نیوز

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©