Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ برابر با  ۱۶ می ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰  برابر با ۱۶ می ۲۰۱۱
حمایت از آزادی های سندیکایی در ایران

حمایت از آزادی های سندیکایی در ایران

 

پنج سندیکای فرانسوی به مناسبت برگزاری کنفرانس سازمان جهانی کاردر ۹ ژوئن، تظاهرات ایستاده ای را درحمایت از کارگران ایران درمقابل دفتراین سازمان فرا خوانده اند ...

 

«کلکتیو سندیکائی حمایت از کارگران مغرب و خاورمیانه» که متشکل از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه است، فراخوانی برای روز ۹ ژوئن برای حمایت از آزادی های سندیکایی در ایران، منتشر کرده است. این کلکتیو شامل سندیکاهای فرانسوی "س.اف.د.ت"،" س.ژ.ت"، "اف.اس.او"، همبستگی "سود" و "اونسا" می باشد.

به گزارش فعالان "همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – پاریس" و "اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – پاریس" متن فراخوان کلکتیو سندیکایی حمایت از کارگران مغرب و خاورمیانه به شرح زیراست:

 

حمایت از آزادی های سندیکایی در ایران

ما سندیکاهای فرانسوی در حمایت از سندیکالیست های زندانی در ایران، در روز ٩ ژوئن همه را به شرکت در یک تظاهرات ایستاده در برابر دفتر سازمان جهانی کار در ژنو فرا میخوانیم.

اقدامات سرکوب گرایانه علیه مبارزین سندیکایی در اول ماه مه امسال در ایران و دستگیری سندیکالیست ها در کردستان، عدم رعایت و لگدمال کردن آشکار حقوق اولیه است.

ما سندیکالیست های فرانسوی، همراه با جنبش بین المللی سندیکائی، همبستگی خود را نسبت به این مبارزان ایرانی اعلام می داریم، زنان و مردان مبارزی که علیرغم تمام خطراتی که فعالیتهای سندیکایی در ایران به همراه دارد، درگیر مبارزه برای دفاع از کارگران ایران شده اند.

ما به کلیه مبارزین زندانی که در طی ماهها و سالهای گذشته، به جرم مبارزه برای احقاق حقوق ابتدائی سندیکایی زندانی شده اند، می اندیشیم. مبارزه آنان بسیار تحسین آمیز و موجب افتخار آنان و خانواده های شان که حمایتشان می کنند، است.

زمان آن فرا رسیده که مچ آن کشورهایی که مقاوله نامه های سازمان جهانی کار را امضا می کنند ولیکن در عمل آنها را زیرپا میگذارند، گرفته شود. در این رابطه حکومت ایران یک مورد بارز است.

از جمله تعهدات و وظایف تشکلات سندیکایی در سراسر دنیا است که همبستگی خود را نسبت به کارگران در ایران اعلام کرده و تمام قوا و امکانات خود را برای پایان دادن به سرکوب و اختناق کسانی که خواستار ایجاد تشکلات سندیکایی مستقل خود هستند، به کار گیرند.

به دلایل فوق است که ما به مناسبت برگزاری کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار، تظاهرات ایستادهای را در ٩ ژوئن در مقابل دفتر سازمان مزبور در ژنو فرا میخوانیم.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©