Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ برابر با  ۲۸ می ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳  برابر با ۲۸ می ۲۰۱۴
اطلاعیه ی کانون نویسندگان ایران

اطلاعیه ی کانون نویسندگان ایران

به مناسبت در گذشت مجید امین مؤید

مجید امین مؤید(۱۳۰۹- ۱۳۹۳)، نویسنده، مترجم، فعال سیاسی و عضو دیرین کانون نویسندگان ایران درگذشت. امین مؤید که نزد دوستان و دوستداران اش به “مجید آقا” شهره بود، فرزند سربلند، رنج کشیده و خود ساخته ی مردم آذربایجان بود و بیش از هفده سال از عمرعزیز خود را در زندان ها و زندان- تبعیدگاه های رژیم گذشته گذراند. در طی سال های دراز زندان آثار گران قدری از نویسندگان بزرگ جهان، از سیمون دوبووار و برتولت برشت تا آرنولد هاوزر را به فارسی در آورد و در دسترس جامعه ی ادبی ایران نهاد؛ کتابی نیز در نقد و بررسی وشرح آثار برشت نوشت. “مجید آقا” تا زنده بود و تا بیماری جانکاه توان اش را نگرفته بود، در همه ی جلسه های مجمع عمومی و جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران فعالانه شرکت داشت و حتی در جریان انتخابات مکاتبه ای سال ۱۳۸۷ بارها مورد بازجویی مقام های امنیتی قرار گرفت. از آخرین فعالیت های امین مؤید انتقال کمک های کانون به زلزله زدگان زلزله ی اخیر آذربایجان بود. امین مؤید تعهدی پایدار به انسان و آزادی داشت.

کانون نویسندگان ایران درگذشت این یار دیرینه ی خود را به خانواده ی محترم امین مؤید، دوستداران او و جامعه ی فرهنگی مستقل کشور تسلیت می گوید و در مراسم بزرگداشت اش در کنار خانواده و دوستان اش حضور خواهد یافت.

 

کانون نویسندگان ایران

۶/۳/۱۳۹۳

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©