Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ برابر با  ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲  برابر با ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۳
اعلامیۀ اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان در باره تحولات سوریه

 

 اعلامیۀ  اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان در باره تحولات سوریه

 

در محکومیت حمله نظامی آمریکا به سوریه !

در محکومیت رژیم اسد و سایر نیروهای ارتجاعی منطقه

 

 

ما حمله نظامی آمریکا ، فرانسه و محتملأ انگلستان را به سوریه شدیدآ  محکوم می نمائیم . حرکت این کشورهای امپریالیستی را اساسآ نه برای حقوق مردم سوریه و نه برای جلوگیری از استفاده ی بمب های شیمیائی بر علیه مردم سوریه ، بلکه فقط و فقط در جهت منافع اقتصادی و سیاسی این کشورهای امپریالیستی ارزیابی می نمائیم .  ما همچنین رژیم جنایتکاربشار اسد را که در دوسال گذشته باعث و مسبب اصلی کشتار صدهزار نفر از مردم سوریه گردیده ، نیز محکوم می نمائیم .

 

درحال حاضر امپریالیسم آمریکا مطرح می نما ید که این رژیم اسد بوده که با استفاده از بمب های شیمیایی باعث مرگ ششصد تا هزار و سیصد نفر مردم عادی گردید.  امپریالیست ها سپس ادعا می نمایند که رژیم اسد با حرکت خویش از خط قرمزی عبور نموده که حمله نظامی امپریالیستی به سوریه را قانونی می نماید.

 

دولت اوباما با مطرح نمودن خط قرمز درعمل شرایط آغاز جنگ و حمله نظامی علیه سوریه را فراهم نمود. لازم به گفتن است که بر مبنای چنین استدلالی، امپریالیسم آمریکا همچنین به رژیم جمهوری اسلامی هشدار میدهد که هر گونه اقدام دولت ایران در رابطه با ساختن بمب های هسته ای ، حمله آمریکا به ایران را بدنبال خواهد داشت . لذا خطرجنگ همواره مردمان بی دفاع این منطقه را تهدید می نماید . بدلیل اینکه چه امپریالیسم آمریکا و چه رژیم های ارتجاعی مثل سوریه و یا ایران ، هر لحظه میتوانند آغازگر جنگ تحمیلی بر توده های بیگناه ، چه در سوریه و چه در ایران باشند .

 

در رابطه با سوریه، پر واضح است که امپریالیسم آمریکا علیرغم ادعاها و اشک تمساح در جهت نجات و کمک به مردم ، در جلوگیری از کشتار صد هزار مردم سوریه ، فرار میلیون ها مردم عادی به خارج از مرزها و زندان و شکنجه صدها هزار مخالفان دولت توسط رژیم اسد ، هیچ اقدامی انجام نداده است .

 

حقیقت دردناک دیگر اینکه در میان شورشیان مخالف حکومت اسد ، علاوه بر مردم عادی و انقلابیون جان به لب رسیده ، تعداد زیادی از گروه های ارتجاعی و وابسته به بنیاد گرا یان القاعده ، به نام " جهادی های جبهه  نصرت" و سایر گروه های جهادی دیگر حضور دارند ، که کشتار هر غیر سنی را در دستور کار خویش قراد داده اند . اینان با اعمال و فجایع غیر انسانی خویش عملآ بخش عمده ای از سکنه غیر سنی سوریه ، مثل مسلمانان شیعه و اقلیت های دیگر را از نزدیکی به جریان های انقلابی ، برحذر نموده اند . در واقع ، مواضع این اقتدارگرایان شورشی ، نه در امتداد با مواضع بهار عرب ، دمکراسی ، عدالت اجتماعی ، نان و آزادی ، بلکه در خلاف جهت آن حرکت نموده است .

 

ما هر روزه شاهد هستیم که متحدین دولت ارتجاعی ایران یعنی حزب الله ، به حکومت اسد کمک نظامی می نماید و از سوی دیگردولت های ارتجاعی عربستان سعودی ، ترکیه و قطر به نیروهای ارتجاعی در درون شورشیان یعنی جهادی ها تسلیحات نظامی میفرستند و در نتیجه این کمک ها ، بخشی از ارتش آزادیخواه سوریه را به گروههائی تبدیل نموده اند که فقط به دنبال خواسته های گروهی و قومی خویش باشند .

 

ما علاوه بر مخالفت با دخالت نظامی امپریالیسم آمریکا و دخالت های نیروهای ارتجاعی منظقه از جمله رژیم های ایران و عربستان سعودی ، دفاع از انقلاب واقعی و دمکراتیک جنبش برپا خاسته سوریه را در دستور کار خویش قرار داده ایم . محکومیت حمله نظامی آمریکا از نظر ما بدین معنی نخواهد بود که از دولت جنایتکار اسد و یا اقتدارگرایان سنی مثل جهادی ها ، دفاع نمائیم .

 

در آمریکا نیروهائی به اصطلاح " ضد جنگ و ضد امپریالیسم " مانند " حزب جهانی کارگران " ( ان سور ) و سایر نیروهای ضد دولت آمریکا وجود دارند که نه تنها بر جنایات رژیم اسد چشم می بندند بلکه برخی از آنان، رژیم اسد را  بنام "ضد امپریالیست " خطاب می نمایند و تمامی مخالفت خویش را بر آمریکا متمرکز می نما یند. اینها نه تنها به خواستهای جنبش مردم سوریه  اعتقادی ندارند بلکه برای آنان هر آن کس که دشمن دولت آمریکا ست، دوست به حسا ب می آید.

 

بر خلاف چنین تفکراتی، دفاع ما تنها از جنبش واقعی کارگران ، جوانان ، زنان ، زحمتکشان و اقلیتهای ملی در سوریه و سایر مناطق جهان عرب خواهد بود . دفاع ازبی صدایان و هیچ بودگان بخشی از حرکت ما در جهت بدیل سوسیالیستی را تشکیل می دهد.

 

 

 

حمله امپریالیستها به سوریه محکوم است .

 

دست رژیم اسد و سایر نیروهای ارتجاعی در سوریه کوتاه باید گردد .

 

زنده باد انقلاب نیروهای آزادیخواه در سوریه .

 

 

اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

 

شهریور ۱۳۹۲ ـ   سپتامبر ۲۰۱۳

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©