Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ برابر با  ۱۵ اگوست ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲  برابر با ۱۵ اگوست ۲۰۱۳
بیانیه سوسیالیست های انقلابی، درباره وقایع خونین امروز در مصر:

بیانیه سوسیالیست های انقلابی، درباره وقایع خونین امروز در مصر:

 

سرنگون باد حکومت نظامی! مرگ بر السیسی، رهبر ضدّ انقلاب!

 

ترجمه : پریسا نصرآبادی

 

متفرّق ساختن خونین متحصّنین در میدان النهضه و میدان رابعه العدویه، چیزی جز قتل عامی از پیش تدارک دیده شده نیست. هدف این کشتار، برچیدن بساط اخوان المسلمین است. اما هم زمان بخشی از یک برنامه وسیع تر برای در هم پیچیدن تومار انقلاب مصر و بازگرداندن دولت پلیسی-نظامی رژیم مبارک نیز هست.

 

سوسیالیست های انقلابی حتی یک روز هم از رژیم محمد مرسی و اخوان المسلمین دفاع نکرده اند. ما همیشه در خط مقدّم مخالفان این رژیم جنایتکار و نا به کار بوده ایم که به اهداف و آرمان های انقلاب مصر خیانت نمود. این حکومت حتی ارکان رژیم مبارک و سازوبرگ امنیتی، نیروهای مسلّح و سوداگران فاسدش را به تمامی حفظ نمود. ما قویّاً در موج انقلابی سی اُم ژوئن شرکت نمودیم؛ و حتی یک روز هم از متحصّنین حامی اخوان المسلمین و تلاش هایشان در جهت بازگرداندن مُرسی به قدرت دفاع نکردیم.

 

اما باید حوادث امروز (چهاردهم آگوست) را در پس زمینه آن قرار دهیم، که همانا استفاده از قدرت نظامیان برای تار و مار کردن اعتصابات کارگری است. ضمن این که ما [امروز] ملاقات و انتصاب استانداران جدید را نیز ملاحظه کرده ایم که عمدتاً از میان صفوف بقایای رژیم سابق، نیروهای پلیس و ژنرال های نظامی انتخاب شده اند. لذا این از جمله سیاست های حکومت ژنرال عبدالفتاح السیسی است. این حکومت نقشه راهی را اتّخاذ کرده است که به وضوح در موضعی خصمانه نسبت به اهداف و خواست های انقلاب مصر، یعنی آزادی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، قرار دارد.

 

این، پس زمینه ای برای کشتار وحشیانه ایست که ارتش و پلیس مرتکب می شوند. این تمرین نمایشی خونین برای نابود کردن انقلاب مصر است. این کشتار هدفی ندارد جز این که با استقرار دولت ترور و وحشت، اراده انقلابی تمام مردم مصر، شامل کارگران، فقرا و جوانان انقلابی، که حقوق شان را مطالبه می کنند را، در هم بشکند.

 

هرچند، واکنش اخوان المسلمین و سلفیست ها با حمله به مسیحیان و کلیساها نیز، یک جنایت فرقه ایست که تنها به نیروهای ضدّ انقلاب خدمت می کند. تلاش پلشت و رذیلانه برای ایجاد جنگ داخلی، که مسیحیان مصر را به ورطه قربانی شدن به دست اخوان المسلمین سوق می دهد نیز، مورد دیگریست که دولت مبارک و السیسی هردو در آن دست دارند و آنان هرگز یک روز هم از قبطی ها و کلیساهایشان صیانت نکردند.

 

ما محکم و استوار در برابر کشتار السیسی و در مقابل تلاش موحش او برای سقط کردن انقلاب مصر ایستاده ایم. قتل عام امروز گام نخست از مسیر استقرار ضدّ انقلاب است. ما به همین استواری در برابر تمام انواع تعرّضات و تهاجمات به مسیحیان مصر و اقسام لشکرکشی های فرقه ای از این دست، که تنها به منافع السیسی و پروژه خونین اش خدمت می کند، ایستاده ایم

 

بسیاری از آنان که خود را به مثابه لیبرال و چپ تعریف می کنند، عملاً با شرکت و حضور در حکومت السیسی به انقلاب مردم مصر خیانت کرده اند. آنان برای ماستمالی جنایت های ارتش و ضد انقلاب، خون شهدای مصر را فروخته اند. دست های اینان خونین است.

 

ما، سوسیالیست های انقلابی، هرگز حتی برای یک لحظه نیز از مسیر انقلاب مصر منحرف نگشته ایم. ما هرگز بر سر حقوق شهدای انقلابی و خون پاک شان مصالحه نخواهیم کرد: آنان که در مواجهه با رژیم مبارک به خاک افتادند، آنان که در مقابله با شورای نظامیان به خاک افتادند، آنان که در نبرد علیه رژیم مُرسی به خاک افتادند، و آنان که اکنون، در رویارویی با السیسی و سگ های زنجیری اش به خاک می افتند.

سرنگون باد حکومت نظامی!

نه به بازگشت رژیم سابق!

نه به بازگشت اخوان المسلمین!

تمام قدرت به دست مردم!

 

سوسیالیست های انقلابی

14 آگوست 2013

متن انگلیسی بیانیه: 

http://socialistworker.co.uk/art/34141/x

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©