Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ برابر با  ۱۸ اکتبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱  برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۱۲
اطلاعيه ی کانون نويسندگان ايران

اطلاعيه ی کانون نويسندگان ايران

در باره ی کمک به زلزله زدگان آذربايجان شرقی

 

بيش از دو ماه از لرزش زمين در آذربايجان شرقی می گذرد. خبرها حاکی است هيچ بهبود اساسی  در وضع مردم زلزله زده ايجاد نشده و آنها همچنان با مصايبی جانکاه دست به گريبانند. از تامين مسکن و بهداشت خبری نيست؛ بسياری در چادر زندگی می کنند و گاه حريق تتمه ی دارايی شان را می بلعد يا جان شان را می گيرد؛ بارش برف و باران نيز آوارهای زلزله را به باتلاقی از گل بدل کرده و همراه با کمبود سوخت و سرمای هوا مردم مصيبت زده و دغدار را به رنجی مضاعف دچار ساخته است؛ محصولات کشاورزی  آنها بر زمين مانده و احشام که وسيله ی معاش اين هستی باختگان است، بی هيچ جان پناهی در سرما و بيماری در حال تلف شدن يا به يغما رفتن به چنگ فرصت طلبان سودجوست، و دور نيست که در ادامه ی اين وضع حيوانات درنده نيز سهمی طلب کنند.

موج انسانی کمک ها که در روزهای نخست زمين لرزه به پا خاست، نويد می داد : «ايام غم نخواهد ماند». اما حاکميت، که گويا از زلزله ی بم درس های تازه ای گرفته بود، با دستگيری و بازداشت بسياری از داوطلبان و ايجاد فضای پليسی در منطقه پاسخ اين موج را داد و خود نيز به پراکندن وعده و وعيد پرداخت بی آ ن که کار درخور اعتنايی برای زلزله زدگان انجام دهد؛ حال آن که تامين فوری نيازهای مردم مصيبت ديده وظيفه ی دولت است و انجام آن را بی کم و کاست بايد خواست.

اگر طبيعت بر بستر بی عدالتی اجتماعی آغازگر بی خانمانی و افزايش رنج مردم آذربايجان شرقی شد، دنباله ی اين مصايب امری کاملا اجتماعی است. بايد بکوشيم دامنه ی فاجعه کوتاه تر شود. نگذاريم خاک شدن هستی مردم با نفس سرد پاييز و زمستان به مصيبت عظيم تری بيانجامد.

کانون نويسندگان ايران کمک به مردم آسيب ديده را وظيفه ی انسانی خود می داند. به همين منظور، پيش تر، در زلزله های رودبار، طبس، بم، سيل مازندران و . . . در کنار مردم قرار گرفت و به قدر توان خود کوشيد از آلام آنها بکاهد. اين بار نيز وظيفه ی خود دانست به حمايت از زلزله زدگان آذربايجان شرقی برخيزد. به همين منظور مبلغ 25500000 ريال (دو ميليون و پانصد و پنجاه هزار تومان) وجه نقد گردآوری کرد که آن را از مجاری مورد اعتماد خود به دست زلزله زدگان می  رساند. پرداخت اين مبلغ ناچيز صرفاً حرکتی نمادين و حاکی از همبستگی کانون با زلزله زدگان است. به اين طريق می خواهيم به آنها بگوييم : در کنارتان هستيم.

 

کانون نويسندگان ايران

۲۶ مهر ۱۳۹۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©