Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۱۴ اگوست ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱  برابر با ۱۴ اگوست ۲۰۱۲
بيانيه کانون نويسندگان ايران درباره زمين لرزه آذربايجان شرقی

بيانيه کانون نويسندگان ايران درباره زمين لرزه آذربايجان شرقی!

 

عصر روز شنبه بيست و يکم مرداد دو زمين لرزه آذربايجان شرقی را لرزاند. حاصل آن تاکنون صدها کشته و هزاران زخمي، مصدوم و بی خانمان بوده است. ويرانی صد در صدي بعضی روستاها و خرابی گسترده ای که در منطقه به بار آمده گوشه ی ديگری از اين فاجعه است. کانون نويسندگان ايران به بازماندگان اين رويداد تلخ عميقا تسليت می گويد و خود را در اندوه مردم آذربايجان شرقی شريک می داند

.

نخستين بار نيست که با لرزش زمين هزاران نفر از هستی ساقط می شوند و تا ساليان دراز بار پيامد های فجيع آن را به دوش می-کشند. اما لرزش زمين بيش از آن که دليلی بر ويرانی باشد، گواه سستي بناهايی است که در اغلب موارد انسان های زحمتکش را در خود جای داده اند. در چنين شرايطی کودکان و مردان و زنان جان می سپارند نه از آن رو که طبيعت زمين زير پايشان را به لرزه در می آورد بلکه از آن رو که سقف بالای سرشان از مقاومت و استحکام لازم برخوردار نيست، سقفی که نشان شرايط غيرانسانی اقتصادی و اجتماعی و بی توجهی درازمدت حکومت نسبت به مردم زحمتکش است. مردم زلزله زده ی آذربايجان، همچون مردم بسياری مناطق ديگر، قربانی اين شرايط و اين بی توجهی  هستند و گرنه زمين لرزه هايی به مراتب قوی تر نيز نمی تواند آسيب جدی به کسی بزند.

 

همه به ياری زلزله زدگان بشتابيم و آن ها را در راه دشواری که دارند ياری دهيم. نگذاريم که با درد و رنج خود تنها بمانند. باشد که محبت ما مردم مرهمی باشد بر زخم های آنان.

 

کانون نويسندگان ايران

۲۳ مرداد ۱۳۹۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©