Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ برابر با  ۰۹ ژانويه ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰  برابر با ۰۹ ژانويه ۲۰۲۲

پیام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

به مناسبت جانباختن بکتاش آبتین

هر شب

ستاره‌ای به زمین می‌کشند

 و باز

این آسمان غم‌زده

  غرق ستاره‌هاست

 

همانطور که کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه خود آورده‌است «حکومت آزادی‌ستیزان، گُردی از دلاوران آزادی‌خواه ‌را از ما گرفت» و بکتاش آبتین به خاطر قوانین قرون وسطایی حاکم بر زندان‌ها کشته شد.

 

بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو  برجسته‌ی کانون نویسندگان ایران به خاطر دفاع از آزادی بیان و مبارزه با سانسور به بند کشیده‌شد با وجود بیماری زمینه‌ای از دادن مرخصی به وی امتناع کردند و هنگامی که به کرونا  مبتلا گردید از دریافت درمان و خدمات پزشکی محرومش کردند و تنها زمانی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد که بیماری تمام وجودش را گرفته بود و سرانجام به واسطه کرونا اما به دست حاکمان ظالم جان باخت.

 

بکتاش آبتین در حالی قربانی سیاست‌های سرکوب و ارعاب شد که شورای هماهنگی بارها نسبت به در خطر بودن جان  زندانیان از جمله زندانیان سیاسی و معلمان دربند به حاکمیت هشدار داده‌بود اما حاکمیت بدون توجه به قوانین حقوق بشر عمل نموده حقوق زندانیان را نادیده می‌گیرد و به زندانیان سیاسی و عقیدتی ظلم و ستم مضاعف تحمیل می‌کند ما همواره به عنوان نماینده جمع کثیری از فرهنگیان ایران به این اعمال غیرانسانی اعتراض نموده خواهان توقف زندان تمام آزادی‌خواهان از جمله همرزمان بکتاش آبتین و معلمان دربند هستیم.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی معلمان ایران این رنج بزرگ را به خانواده‌ی آبتین، اعضای کانون نویسندگان ایران، زندانیان سیاسی به ویژه معلمان دربند و همه‌ی مردم آزادیخواه ایران تسلیت می‌گوید و مسبب مرگ این شاعر گرانقدر را حکومت می‌داند و نسبت به تامین سلامت و امنیت سایر زندانیان به ویژه معلمان زندانی هشدار می‌دهد.

 

بنابر اطلاعیه کانون نویسندگان با فشار نیروهای امنیتی تشییع پیکر #بکتاش_آبتین از دوشنبه به امروز منتقل شده‌است.

 

شورای هماهنگی از مردم شریف و فرهنگیان ایران درخواست می‌کند با حضور در مراسم تشییع پیکر این شاعر آزادی‌خواه در روز #یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۵ واقع در امام‌زاده عبدالله شهرری ،با خانواده #بکتاش_آبتین و کانون نویسندگان ایران اعلام همبستگی نمایند.

 

ما باور داریم مرگ #بکتاش_آبتین روح تازه‌ای در کالبد آزادی‌خواهی و مبارزه با استبداد خواهد دمید و جنبش آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبانه مردم ایران هرگز متوقف نخواهد شد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 ۱۴۰۰    نوزدهم دی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©