Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ برابر با  ۰۶ دسامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰  برابر با ۰۶ دسامبر ۲۰۲۱
بیانیه 19نهاد چپ و دمکراتیک بمناسبت ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر

بیانیه ۱۹نهاد چپ و دمکراتیک

به مناسبت ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر

 

مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی را گسترش دهیم!

 

جمهوری اسلامی ایران در مجموعه ایی از  بحران ساختاری، از جمله بحران  اقتصادی و اجتماعی، بحران زیست محیطی و بی آبی ، بحران مسکن و درمان  و مهم تر از همه  دربحران مشروعیت خویش گرفتارآمده که ماحصل آن فقر و فلاکت اکثریت مردم ، بیکاری، گرانی، افزایش کودک همسری و قتل های ناموسی و...دیگر مشکلات اجتماعی میباشد.  سفره نان کارگران و زحمتکشان هر روزه کوچکتر و کارگران ، بازنشستگان، معلمان و پرستاران ، کشاورزان ، دانشجویان، زنان، نویسندگان ، وکلا و خبرنگاران، فعالین معترض به وضع موجود زندانی و مبارزه برای حق تشکل مستقل  جرم انگاشته می شود. نویسندگان بجرم مبارزه با سانسور و دفاع ‌از آزادیهای دمکراتیک مردم در زندانند. زنان بسیاری بجرم مبارزه علیه حجاب اجباری و تبعیض های جنسی جنسیتی در زندان بسر می برند. خشونت سیاسی علیه زندانیان سیاسی خصوصا  زنان زندانی که بیش از یک دهه در زندانند  شدت یافته است. وکلای دستگیرشدگان دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بازداشت و در کنار زندانیان سیاسی بدون برخورداری ازهر گونه حقوقی ، زندانی شده اند. از ۱۰ دسامبر سال گذشته تا امروز بیش از ۲۶۶ نفر در ایران اعدام شده اند که هنوز آمار واقعی این جنایت دولتی نیست.

در تجمعات گسترده اخیر کشاورزان اصفهان که با همبستگی مردم چهارمحال بختیاری در اعتراض به خشکانیدن رودخانه زاینده رود علیه مافیای آب جریان دارد، حداقل ۲۱۴ نفر از جمله ۱۳ کودک مجروح و بازداشت شده اند . از هم اکنون خبر از دستگیری ۶۷ نفر از «رهبران و محرکین اصلی» سخن گفته میشود و سناریوی سیاه پرونده سازی کلید خورده است. ۱۹ نفر از مصدومان دچار آسیب چشمی شده که در بیمارستان بستری اند و ۲ نفر نیز حال عمومی مناسبی ندارند.

از سوئی محاکمه  حمید نوری یکی از جانیان و دستیاران رئیسی در قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در سوئد در جریان است که اظهارات شاهدان عینی آن کشتار بزرگ در مقابل دادگاه موجب آشنائی جهانیان با این جنایت شده و هم می تواند به رشد و تقویت   جنبش دادخواهی در ایران  یاری برساند. با وجود همه این معضلات سیاسی اجتماعی و علیرغم سرکوب شدید،  مبارزه و مقاومت در ایران نسبت به تمام کشورهای منطقه ازکمیت و کیفیت بالائی برخوردار است که اعتصابات و اعتراضات روزمره مردم ایران شاهد این مدعاست. 

بیائیم همدل و همصدا در روز جهانی حقوق بشر برای آزادی همه زندانیان سیاسی – عقیدتی، برای تحقق شعار نان، کار، آزادی، علیه افزایش خشونت سیاسی و جنسیتی علیه زنان در ایران و جهان بویژه در دوران کرونا ، در دفاع از پناهجویان گرفتاردر مرزهای اروپا در سراسر جهان تلاش کنیم. بی شک  تاکید بر پیوند جنبش های اجتماعی در ایران مهمترین راه رهایی مردم از سلطه جانیان اسلامی خواهد بود. به این مناسبت ما در شهرهای بروکسل، برلین، زوریخ، فرانکفورت، هانوفر و تجمعات همزمان برگزار میکنیم در برخی از کشورها به علت بحرانی شدن پاندمی کرونا، برگزاری تجمعات ممنوع است.

 

زندانی سیاسی ازاد باید گردد!

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی، دمکراسی وبرابری !

 

5 دسامبر 2021 برابر با 14 آذر 1400

اسامی نهادهای امضاکننده به ترتیب حروف الفبا:

- اتحاد نیروهای دمکراتیک ایرانی- سوئیس

- انجمن دفاع از زندانیان سیاسی- عقیدتی- پاریس

- انجمن‌ پناهندگان ایرانی _ گوتنبرگ

- جمعی از فعالان اجتماعی- سیاسی و پناهندگان - گوتنبرگ- سوئد

- شورای همبستگی با مبارزات مردم ایران – لندن

- شورای هماهنگی علیه کشتار جمهوری اسلامی ( فریاد خاوران)

- شورای همبستگی ایرانیان با روژاوا در استکهلم

- فدراسیون اروپرس – بلژیک

- کارزار آزادی فوری زندانیان سیاسی ایران

- کارگروه ارتباطات – کانون کنشگران دمکرات و سوسیالیست هانوفر- آلمان

- کانون پناهندگان سیاسی ایران- برلین

- کانون پشتیبانی از مبارزات مردم ایران- وین

- کانون همبستگی با کارگران ایران  گوتنبرگ

- کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین

- کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- سوئیس

- کمیته همبستگی با مبارزات مردم ایران- فرانکفورت

- نهادهمبستگی با جنبش کارگری در ایران(غرب آلمان )

- همبستگی با مبارزات مردم ایران- سوئیس

- همبستگی برای حقوق بشر در ایران- کلگری

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©