Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ برابر با  ۰۷ ژوئن ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰  برابر با ۰۷ ژوئن ۲۰۲۱
با اعتراض، نمایش ریاست جمهوری را رسواتر کنیم

با اعتراض، نمایش ریاست جمهوری را رسواتر کنیم.

 

بیش از چهل و دو سال از حکمرانی رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی می‌گذارد. نظام اسلامی برآمده از یک جنبش توده‌ای، زیر فشار مطالبات و خواست‌های مردم تن به شکل جمهوری داد، اما از همان ابتدا به مخالفت با مجلس موسسان و استحاله‌ی آن به خبرگان در جهت بی محتوا کردن رای مردم حرکت کرد. در دستگاه مفهومی اسلام سیاسی شکل مسخ شده‌ای از انتخابات وجود دارد، در نتیجه اراده‌ی مردم در آن نقش تزیینی دارد. چرا که انتخابات دموکراتیک بدون فضای دموکراتیک، آزادی احزاب، رسانه‌های آزاد، نهادهای مدنی چون تشکل‌های مستقل زنان، تشکلهای طبقاتی کارگران، نهادهای فرهنگی، زیستی محیطی، دانشجویی و... ناممکن است و انتخاب مردم در آن به امری میان تهی بدل می‌شود.

رژیم اسلامی با برپایی نهاد شورای نگهبان صلاحیت کاندیدی را که باب طبع “بیت رهبری“ نباشد به آسانی رد میکند. وانگهی کاندیدایی که ضرورتا از جناح اصولگرایان نباشد و از فیلتر این نهاد رد شود صرفا می‌تواند در تکمیل بازی انتخابات ایفای نقش کند. فراتر از آن اگر در شرایط خاصی انتخاب شود چیزی جز در قامت تدارکات چی نظام نمیتواند جلوه‌گر شود. وظیفه‌ای که اصلاح‌طلبان جمهوری اسلامی در تمام دوران پس از انقلاب به خوبی آن را به‌عهده گرفته‌اند. به این اعتبار «انتخابات» در ایران برخلاف تصور پاره‌ای مفسران سیاسی دست‌راستی نشانه‌ی نیمه دموکراتیک بودن نظامی سیاسی مستقر در ایران نیست، بلکه زینت‌بخش چهره‌ی پلشت رژیم اسلامی به‌شمار می‌رود.  

ما اکنون در شرایطی در آستانه «انتخابات» جمهوری اسلامی قرار گرفته‌ایم که بنا به اعتراف پایوران رژیم اسلامی فضای استقبال از سوی مردم سرد و خاموش است. واکنش‌ها در قبال این نمایش به شدت بی‌تفاوت و حتا از طرف بخش‌هایی از کسانی که منافع آنها در گروی حفظ این نظام است با سرخوردگی همراه است. شکاف مردم با حاکمیت چنان است که شعار اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمام ماجرا، صرفا از زبان دانشجویان پیشگام سر داده نمی‌شود، بلکه این شعار مورد پذیرش بخش‌های قابل توجهی از مردم قرار دارد. به‌علاوه رژیم اسلامی با ایجاد نهادهای موازی آنچنان جا پای خود را در هرم قدرت سفت کرده  که در این «انتخابات» چندان دغدغه‌ی مشارکت مردم را در سر نمی‌پروارند، بلکه بیشتر آتیه این نظام را پس از مرگ خامنه‌ای در نظر دارد. تدابیری که خود خاستگاه شکاف‌ها و تضادهای جدیدی است که نشانه‌ی آن را در همین نمایش «انتخابات» به آسانی می‌توان مشاهده کرد. 

کشور ما، بر اثر سیاست‌های ارتجاعی رژیم اسلامی در قلمروهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ژئوپولیتیک و بین‌المللی، در آستانه‌ی دوره‌ی سرنوشت‌سازی قرار گرفته است. عبور از این گردنه هم برای مردم ایران و هم رژیم اسلامی امر آسانی نیست. سیاست‌های ارتجاعی تاکنون موجود، عجز آشکار او  را در حل مشکلات جامعه از جمله تورم، بیکاری فزاینده، تخریب محیط زیست، نابرابری ملی، تبعیض های  جنسی و جنسیتی، و بر فراز همه شکاف عمیق طبقاتی نابهنگامی آن را هر دم تشدید کرده و ابعاد هولناک خرابی باورنکردنی را بر سر مردمان کشورمان آوار کرده است. آخرین نمونه ازاین دست بی‌توجهی رژیم به خواست و نیاز مردم در عدم توجه به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در قبال واکسیناسیون رایگان مردم و بی توجهی به  سلامت آن‌ها را هر روزه  مشاهده میکنیم . و متاسفانه بسیاری از شهروندان کشورمان قربانی این سیاست شده‌اند.

برای مقابله با جمهوری اسلامی گام مقدم تحریم فعال این انتخابات است، ما همراه مردم کشورمان البته به تحریم انتخابات بسنده نمی‌کنیم، و آن را هم‌ چون وسیله‌ای برای محاصره سیاسی رژیم اسلامی تلقی می‌کنیم. برای اینکه حلقه محاصره به گرد رژیم در ابعادی وسیع تنگ‌تر گردد راهی به جز سازمانیابی در اشکال بی‌نهایت متنوع پیشا‌روی‌مان قرار ندارد. جمهوری اسلامی باید سرنگون شود، نه به وسیله نیروهای سیاسی که فرق چندانی با آن ندارند(نظیر سلطنت‌طلبان و مجاهدین)، بلکه به دست توانای مردم متشکل با پرچم آزادی، دموکراسی و برابری همه‌ی شهروندان این امر می‌تواند محقق شود. با الهام از مبارزات درخشان کارگران هفت تپه، با اتکا به روش مبارزاتی بازنشستگان که ندا سر می‌دهند فقط کف خیابان به دست می‌آید حق‌مان، با پیروی از مقاومت پایا‌ن‌ناپذیر زنان از آغاز حیات جمهوری اسلامی، با مدد گرفتن از مقاومت و مبارزه شکوهمند ملیت‌های ساکن ایران در این راه کوشید و برای سرنگونی این نظام ضدانسانی، مشارکت و همبستگی همه نیروهای مدافع آزادی و برابری در میدان نبرد امری ضروری به‌شمار می‌رود. 

علیه نمایش "انتخابات" جمهوری اسلامی، و در دفاع از حقوق پایه‌ای شهروندان و با پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در اکسیون شنبه 12 Juni ساعت  12 در Küchengarten شرکت می‌کنیم. در ادامه‌ی این حرکت، ما دوشادوش دوستان کانون پناهندگان سیاسی و کانون دفاع از زندانیان سیاسی در 18 Juni ساعت 15 در اکسیون مقابل مرکز تروریستی جمهوری اسلامی در برلین نیز شرکت خواهیم کرد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی و برابری

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©