Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ برابر با  ۰۹ فوريه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹  برابر با ۰۹ فوريه ۲۰۲۱
اطلاعیه کمیته دفاع از زندانیان سیاس در ایران – برلین

اطلاعیه کمیته دفاع از زندانیان سیاس در ایران – برلین

 

سرکوب فعالین مدنی واجتماعی درکردستان، بلوچستان وخوزستان را محکوم می کنیم!

 

سرکوب فعالین مدنی و اجتماعی درمناطق حاشیه بطور گسترده ای افزایش یافته است. دستگیری بیش از ۱۰۰ شهروند کرد اعم از دانشجو، خبرنگار، فعالین فرهنگی، فعالین محیط زیست و ... این در شرایطی است که  فضای اعتراضات در ایران و دراین مناطق نسبت به گذشته افزایش هم نیافته است. زینب جلالیان قدیمی ترین زندان سیاسی زن که ۱۵ سال بدون حتی یک روز مرخصی در بند است کماکان تحت شکنجه های روحی و جسمی قرردارد  تا به اعترافات اجباری مجبور شود.

 

در بلوچستان هم ابعاد دستگیری و اعدام زندانیان سیاسی که تحت شدیدترین شکنجه ها قرار دارند، شدت یافته است.  فقط در ماه گذشته ۱۷ زندانی سیاسی بلوچ اعدام شده‌اند. اخبار، حاکی از خطر اعدام ۵ زندانی بلوچ است که  که نام چهار تن از آنان به این قرار است: حامدریگی و مهراننارویی، محمد امین بلوچزهی و عبدالرحیم کوهی.

 

چندی پیش نیزخبر اعتصاب غذای پنج زندانی سیاسی درزندان شیبان اهوازبنام های های حسین سیلاوی، علی خسرجی، علی مطیری، علی مجدی و جاسم حیدری را در رسانه ها شنیدیم و متاسفانه چند روز بعد از آن خبراعدام علی مطیری با لبان دوخته انتشار یافت. این زندانیان در در اعتراض به شرایط زندان و نداشتن اجازه ملاقات با خانواده هایشان و تهدید مداوم به اعدام ، دست به اعتصاب غذا زده و لبان خویش را دوخته بودند. سه جوان اهل شوش نیز بنام های رعد حمدانى ، قصی خسرجی و سجاد دبات  به اتهام شرکت دراعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه انقلاب دزفول به ۴۰ سال زندان محکوم شده اند. وضعیت پیگرد و دستگیری فعالین سیاسی، مدنی و اجتماعی عرب و بویژه در اهواز بسیارنگران کننده است.

 

سرکوب روزمره حاکم در در کردستان و خوزستان با تجربه به سرکوب های خونین رژیم از ابتدای بقدرت رسیدنش در این مناطق تا به امروز،  نگرانی ما را از وضعیت زندانیان سیاسی، مدنی و اجتماعی اقلیت های قومی افزایش داه است. بگزارش سازمان عفو بین‌الملل ۸ زندانی سیاسی و فعال مدنی  بلوچ و عرب اهوازی در ایران در معرض خطر اعدام هستند. اما علیرغم سرکوب های گسترده متاسفانه شاهدیم که دفاع از این زندانیان، در دستور کارهمه مدافعین حقوق بشر قرارنگرفته و توجهات بیشتربرزندانیان مرکز و شهرهای بزرگ متمرکزشده است.

 

در اینجا با ابراز نگرانی از جان همه زندانیان سیاسی بر این باوریم که برای جلب افکار عمومی برای دفاع از زندانیان سیاسی باید باهم و همصداعلیه سرکوب، زندان وشکنجه، تبعیض و نابرابری در ایران اعتراض کنیم  و اجازه ندهیم که رژیم با سرکوب و پرونده سازی  برای نابودی فعالین سیاسی – اجتماعی بازهم جنایت بیافریند.

زندانی سیاسی آزاد باید گرد!

زندان، شکنجه اعدام ملغی باید گردد!

نه به جمهوری اسلامی!

کمیته دفاع از زندانیان سیاس در ایران – برلین

برلین ٢۰ بهمن ۱۳٩٩ برابر با ۸ فوریه ٢۰٢۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©