Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ برابر با  ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰  برابر با ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱

 

" نام بحران سرمایه داری است"

آکسیون 29 اکتبر

 

رادیو راه کارگر

 

روز شنبه 29 اکتبر باز هم روز جهانی دیگری برای جنبش اشغال است و در آلمان تظاهراتی تحت عنوان " نام بحران سرمایه داری است" فرا خوانده شده است. فراخوان دهندگان شامل ائتلافی متشکل از سی گروه می باشند که سازمان های گوناگون ، اتحادیه ها  و احزاب چپ در شمار آنها قرار دارند. همچنین اقداماتی در شهرهای مختلف جهان نظیر واشنگتن، مونترال، لاوگاس، سیدنی، گلاسکو، ادین بورو، لیورپول و.... برلین پیش بینی شده است.

 

شعله جنبش "اشغال وال استریت" که یک ماه پیش در شهر نیویورک بر افروخته شد، پس از گسترش آن به شهر‌های دیگر آمریکا، به دیگر نقاط دنیا نیز سرایت کرد. در روز ۱۵ اکتبر صد‌ها هزار نفر در بیش از ۹۰۰ شهر جهان علیه بانک‌ها و سایر مراکز و سمبل‌های سرمایه مالی‌ دست به تجمع و اعتراض زدند. شهروندان جهان در این روز با شعار "ما ۹۹ درصد هستیم"، علیه بیکاری، فقر، ریاضت اقتصادی و کاهش فاحش بودجه‌های رفاهی‌، و همچنین در تقابل با "یک درصدی" که با طمع هیولایی خود ثروت و ثمره کار اکثریت عظیم جمعیت جهان را می‌‌بلعند، به پا خاستند. شعار جنبش جهانی‌ "۹۹ درصد در برابر یک درصد" تصویر واقعی و بیان هوشمندانه شرایط مشخص کنونی و صف آرایی اکثریت محروم علیه اقلیت حاکم است.

 

شتاب حیرت انگیز گسترش جنبش اشغال و یا جنبش خشم  نشان دهنده عمق بحران سرمایه داری موجود و ظرفیت اعتراضی عظیمی است که در سراسر جهان علیه آن شکل گرفته است. آمریکا و اروپا به مثابه دو مرکز اصلی سرمایه داری جهانی کانون های اصلی گسترش این اعتراضات هستند. همین واقعیت نشان می دهد که اکنون اکثریت شهروندان کشورهای پیشرفته سرمایه داری نیز دریافته اند که نظام حاکم نه فقط قادر به پاسخ به مشکلات جهان در قرن بیست یکم نیست بلکه جامعه بشری را به سوی فلاکت و بربریت سوق می دهد. نام تظاهراتی که در آلمان برای روز 29 اکتبر انتخاب شده است یعنی " نام بحران سرمایه داری " است به خوبی این واقعیت را بازتاب می دهد. بر فعالین چپ است که برای " سپردن سرمایه داری به تاریخ بشری" بهر شکل ممکن و موثر دراقدام جهانی 29 اکتبر شرکت کنند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©