Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ برابر با  ۰۸ می ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹  برابر با ۰۸ می ۲۰۲۰
شوراهای صنفی دانشجویان کشور

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

در محکومیت هجوم امنیتی به دانشگاه

 

به نقل از ایسنا روز سه شنبه سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بازداشت اخیر دانشجویان که احتمالا به بازداشت دو دانشجوی دانشگاه شریف علی یونسی و امیرحسین مرادی اشاره دارد اعلام کرد :" این افراد متاسفانه به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند. در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد و ما به این موضوعات کار داریم."

:

در این مورد اشاره به نکاتی ضروریست. ابتدا اصولا زمانی که دادگاهی برگزار نشده است چگونه با ارجاع به بازجویی های صورت گرفته توسط ضابط قضایی که به تایید دادگاه بی طرف نرسیده است، چنین اتهامات سنگینی به این دانشجویان وارد شده است؟

هنوز زمان زیادی از ماجرای اشتباه در دستگیری عاملین ترور دانشمندان هسته ای و عذرخواهی در مورد آن نگذشته است.

 

فعالان دانشجویی مستقل به خوبی آگاهند که احتمال گرایش دانشجویان به سمت سازمان مجاهدین نزدیک به صفر است. همان طور که در گذشته آن ها با موضع گیری های فرصت طلبانه و به دلیل نداشتن نفوذ در بین دانشجویان قصد موج سواری رسانه ای بر تجمعات مستقل دانشجویی را داشته که با هوشیاری دانشجویان ناکام مانده و حتی در مقطعی پاسخ کوبنده گرفته اند. جالب تر اینجاست که خبرگزاری فارس هم در این فضای غبارآلود با مطرح کردن اتهامات واهی و ادعاهای دروغین ماهیت ضددانشجویی خود را بیش از پیش روشن کرد. خبرگزاری که چندی پیش در قالب فارس من برای سرپوش گذاشتن به سوابق خود به عنوان مدافع دانشجویان در نقد آموزش مجازی درآمده بود.

 

نگرانی ها آن جا شدت می گیرد که اتهام ارتباط با مجاهدین پیش از این در مورد ضیا نبوی هم مطرح شده بود که پس از سال ها مقاومت و پیگیری از این اتهام تبرئه شد. فعالان مستقل دانشجویی همواره به اتهام های مطرح شده و برخورد دستگاه امنیتی و قضایی با دانشجویان اعتراض داشته اند. پس از سال 96 جریان امنیتی سازی تجمعات و اعتراضات دانشجویی شدت گرفت تا جایی که اعتراضات دانشجویان برابر کالایی سازی آموزش و نابرابری های گسترده ناشی از آن مصداق اقدام علیه امنیت ملی در نظر گرفته شد.

 

آخرین مورد این برخوردها، صدور حکم سنگین پنج سال حبس برای سید مصطفی هاشمی زاده، دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه تهران است. جالب توجه است که در اقدامی غیرقانونی و بی سابقه، قوه قضاییه خود به محرومیت دوساله این دانشجو از امکانات خوابگاهی دانشگاه رای داده است. البته که ترویج این نوع احکام نتیجه سکوت مرگبار مسئولان وزارت علوم و دانشگاه ها در برابر این هجوم عریان است. همان طور که در ماجرای بازداشت سها مرتضایی دبیر اسبق شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران، مسئولین دانشگاه اساسا حضور وی در خوابگاه را تکذیب کردند! در جدیدترین مورد، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف که البته تشکلی قدرت ساخته و معلوم الحال است، به مطرح کردن اتهامات و موارد بی اساس علیه دو دانشجوی بازداشتی پرداخته است. این همدستی و همراهی های بی شرمانه هیچ گاه از حافظه تاریخی ما پاک نخواهد شد. اینجاست که ما حق داریم این اتفاقات را در کنار دیگر برخوردهای امنیتی با دانشجویان در راستای سرکوب هر نوع صدای اعتراضی در دانشگاه و ادامه پروژه امنیتی سازی بدانیم. پروژه ای که بارها به شکل های گوناگون نسبت به آن هشدار داده ایم.

 

مطمئنا چنین هجوم هایی به دانشگاه و دانشجویان نه تنها باعث خاموشی صدای حق خواهی شان نخواهد شد که اراده و اتحاد آن ها را برای دفاع از حقوق خود مستحکم تر خواهد کرد. در پایان ضمن محکومیت ادامه ی بازداشت علی یونسی و امیرحسین مرادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف و نگرانی از سلامت جسمی و روحیشان، مسئولیت بی قید و شرط حفظ جان و سلامت آن ها را با قوه قضایه و نهاد های امنیتی می دانیم.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©