Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ برابر با  ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸  برابر با ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹
نامه جمعی از فعالان و دوستان محمد شریفی مقدم،

 

نامه جمعی از فعالان و دوستان محمد شریفی مقدم،

درویش گنابادی و فعال صنفی محبوس در زندان تهران بزرگ

پیرامون تقاضای اتمام اعتصاب غذا ۱۴ درویش

 

 

محمد عزیز، رفقای دانشگاه و خیابان، همدردان... سلام

 

آخرین باری که همدیگر را دیده ایم و در آغوش کشیده ایم، شاید قرار نبود دیدار دوباره تا این حد به درازا بکشد. اکنون که دست به نوشتن این چند کلمه شده ایم حتی نمی دانیم از بالای دیوارهای بلند زندان به دستتان می رسد یا به دست زندانبانان گرفتار می شود و اگر برسد، چشمانتان که همیشه برای انسان و آزادی برق می زد، اکنون بعد از چند ده روز اعتصاب غذا سوی خواندن این چند سطر را خواهد داشت یا نه؟

 

دیگر شمار روزهایی که نبودید از حساب تنگ تقویم هایی که ورق می زنیم هم خارج شده است.

 

آخرین باری که صدای محمد را پشت تلفن به یاد می آوریم، گفتیم خسته ایم. میخواهیم کاری بکنیم که ما را هم بیاورند پیش شما. گفت: کاری بکنید تا ما بیاییم پیش شما. هر چند می دانست و می دانستیم اختناق و خون و خفقان تفاوتی بین این سو و آن سوی میله ها باقی نگذاشته است.

 

رفقا!

 

هر کسی تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارد و افسوس که این اندک، اگر بتوانیم آنچه را که اکنون در آن نفس می کشیم زندگی بنامیم، برای شما که آن سوی میله ها هستید دست بسته و برای ما در این سوی میله ها دهان بسته گذشته است. هر چه که بود دشواری وظیفه انسان بودن را هر چند از راه های دیگر گونه، خواستیم که با هم و در کنار همه مطرودان و محذوفان به سرانجام برسانیم.

 

می خواستیم هیچ کس برای هیچ لحظه ای از زیستن اش در اضطراب اجبار هیچ قدرت دیگری نباشد. می خواستیم انسان ها آزاد از یوغ هر نوع سلطه ی طبقه و ملیت و جنسیت و مذهب برابر باشند و برای سرنوشت تک تک لحظه هایشان خود انتخاب کنند. می خواستیم دنیا جای بهتری برای زندگی کردن همه فراموش شده ها و بی نام و نشان ها باشد.

 

اکنون شما بیش از چهل روز است که انتخاب کرده اید با تن هایتان، آخرین سلاح هایتان، به جنگ تاریکی بروید. چه کسی می تواند سد راهتان شود؟ چه کسی می تواند بگوید این آخرین قمار زندگی تان را با چه برگی تمام کنید؟ چه کسی جسارت آن را دارد که به کسی که با آخرین توانش می خواهد ایستاده دنیا را تماشا کند، تشری بزند که تمامش کن؟

 

نه. این سوی میله ها هنوز قدری از آنچه که به آن می گویند شرافت در میان ما، کسانی که هنوز در رویاهایشان آزادی و برابری و دوباره دیدنتان را دوره می کنند، باقی مانده است که چنین چیزی از شما نخواهیم.

 

اما حق داریم که از شما بخواهیم با نبودنتان، با انتحار بدن هایتان و خاموش کردن صدایی که اولین سرخوشی اش نصیب اربابان شب و سربازان تاریکی است، در این سوی میله ها تنهایمان نگذارید. حق داریم که برای امید به نشکستن، کورسوی نوری از آن سوی میله ها ببینیم. حق داریم که بدانیم وقتی درهای زندان ها را می شکنیم، کسانی آنجا منتظر ما هستند. حق داریم که امید داشته باشیم وقتی تیغ آخرین داس را در این سرزمین می شکنیم، هنوز یاس هایی برای شکفتن و گل دادن هستند. وقتی هنوز لشکر سیاهی در مقابل ما هر روز صفی کنار صف دیگر جمع می کند و سلاحی روی سلاح دیگر می چیند، مادرانی که اینجا صدای طبل جنگ می شنوند و می دانند وقت جنگ است و منتظر شما هستند را تنها نگذارید.

 

برای این جنگ، بودن شما، صدایتان، لبخندهایی که روزهاست از دیدنشان محروم شده ایم و زمزمه محکم "دایه دایه وقت جنگه" از زبان شما، ده ها بار ضروری تر از بدن های بی جانتان است. تا این لحظه برای آرمان رهایی انتخاب کرده اید که بدن هایتان را قربانی کنید و اکنون برای اینکه دشمنان انسان و آزادی و برابری را مایوس و دوستان و رفقایتان را دلگرم کنید، انتخاب کنید که بمانید!  

 

ما را در این میدان جنگ، بی سرود، بی لبخند و بی آواز نگذارید!

 

((آخر هر قطعه ای حدی دارد. حدی برای شکست. اگر تعداد سیکل ها به آن برسد، فاجعه رخ می دهد!))

 

اسامی امضا‌کنندگان:

۱. پریسا رفیعی

 

۲. محمد شباهتی

 

۳. بنیامین مریخی

 

۴. امیرحسین سعادت

 

۵. مهتا مهدی زاده

 

۶. علیرضا کاویانی

 

۷. هادی زمانی

 

۸. آرام استکی

 

۹. مهرداد داودی

 

۱۰. نگار ابوالقاسم

 

۱۱. عباس شهرابی

 

۱۲. لیلا یوسف آذر

 

۱۳. پرستو بیرانوند

 

۱۴. حسین لطفی

 

۱۵. رومینا محسنی رجایی

 

۱۶. مهیار بشردوست

 

۱۷. سارا شعبانی

 

۱۸. کمیل منفرد

 

۱۹. محمد بای

 

۲۰. محمد صادقی

 

۲۱. سینا ملکی

 

۲۲. آیدین خلیلی

 

۲۳. امیررضا انصاری

 

۲۴. مهسا ابویی

 

۲۵. آیدین حلال زاده

 

۲۶. جعفر ابراهیمی

 

۲۷. خاطره عباسی

 

۲۸. کبری غلامی

 

۲۹. ندا مقربی

 

۳۰. محمد میزبان

 

۳۱. الهه بیننده

 

۳۲. پروانه یاوری

 

۳۳. امین مهدوی

 

۳۴. سام بوربور

 

۳۵. عابد توانچه

 

۳۶. محمد هروی

 

۳۷. سینا حبیبی

 

۳۸. فاطمه قدیری

 

۳۹. کسری رویینیان

 

۴۰. محمد امین حسینی

 

۴۱. سارا حسینی

 

۴۲. سیاوش صیدی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©