Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹
کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان / سقز و زیویه

در دفاع و حمایت همه جانبه از معلم فرهیخته جناب آقای  حمید رحمتی

 

به نام خداوند جان و خرد

 

ملت شریف و بزرگوار ایران

فرهنگیان و دانش آموزان عزیز

 

با کمال تاسف یکی از معلمان دلسوز، عدالتخواە و مطالبه گر میهنمان جناب آقای  حمید رحمتی در اعتراض به حکم ناعادلانه   ۳۶ ماه حبس ۷۴ ضربه  شلاق و ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی از سوی رئیس شعبه ی سوم دادگاه شهرستان شهرضا( آقای پارسا فر) علیه خود، در زندان حدود پنج شبانه روز است که دست به اعتصاب غذای خشک زده است و جان او در خطر است!

حمید رحمتی معلم شهرضایی گناهی جز عدالتخواهی، حق طلبی و دعوت حاکمیت به تبعیت از قانون ندارد!

معلم سی سال خدمتی که خواسته ها و مطالبات بر حق دانش آموزان و معلمان کشور را با مدنی ترین شکل و به دور از هر ابهامی با صدای رسای خویش فریاد زده، خواهان بهبود وضعیت آموزش و پرورش، پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی کشور است.

 

برخوردهای قرون وسطایی با معلمان عدالتخواه و خواست و اراده ی آنان برای تغییر در  اقدامات، نگرش ها و تفکرات منسوخ در قبال علم و تربیت، که از جانب حاکمیت بالاخص دستگاه قضایی و ضابطین آنها صورت می گیرد با هیچ عقل و منطقی سر سازگاری ندارد!

این گونه اعمال به مسلخ بردن عدالت و آزادی و عقب گرد به تحجر و بربریت است.

هرخواست منطقی، قانونی و مشروع را در زمره ی اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تشویش اذهان و ... نهادن، به دور از دایره ی عقلانیت، انصاف و عدل بوده، بیش و پیش از هرچیز سبب مشروعیت زدایی از دستگاه قضایی گردیده و سبب سلب اعتماد از این ارگان حساس و حاکمیتی می گردد.

 

در عقب مانده ترین جوامع هم سراغ نداریم با کسانی که خواهان گسترش عدل و داد، پیشرفت و توسعه ی علم و فن آوری و سوق دادن جامعه در مسیر کمال و نیکبختی هستند، این چنین برخورد شود.

 

یک بار دیگر برای تنویر افکار عمومی و قضاوت مردم ، اهم خواسته ها و مطالبات معلمان و تشکل های صنفی را که ماحصل دهه ها تجربه در زمینه ی مسائل آموزش و پرورش است را به سمع و نظر هم میهنان عزیز می رسانیم تا برای همگان آشکارتر گردد.

۱- اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی( آموزش و پرورش رایگان)

۲- برقراری عدالت آموزشی و پرهیز از کالایی سازی آموزش

۳- کیفیت بخشی به آموزش

۴- ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان و بازنشستگان

 

انجمن صنفی معلمان کردستان / سقز و زیویه ضمن اصرار و پافشاری بر مواضع مشروع و قانونی تشکل های صنفی، خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان مطالبه گر و عدالتخواه بالاخص جناب آقای   حمید رحمتی بوده، انتظار اعاده ی دادرسی در پرونده های تمامی فعالان صنفی دارد و دستگاه قضا را هر چه سریعتر به هوشیاری، بازگشت به رسالت حقیقی خود و استقلال در رای و قضاوت فرا خوانده، انتظار دارد مسوولین قوه قضاییه راه را بر اعمال سلیقه ی نهادها و ارگان های امنیتی بسته و زمینه ی توسعه ی عدالت همه جانبه را فراهم آورند، همچنین اجازه ندهد کسانی که درصدد انشقاق هر چه بیشتر بین ملت و حاکمیت هستند، به اهداف خود دست یابند.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان/ سقز و زیویه  

 ۱۳۹۸/۸/۲۳

:

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©