Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ برابر با  ۲۲ مارس ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲  برابر با ۲۲ مارس ۲۰۲۳
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

 

آزادی بیان

 در هفته‌ای که گذشت

از ۱۹ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

 

شنبه ۲۰ اسفند

 

ــ جلسه بازپرسی شهره حسینی، مترجم، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در دادسرای اوین برگزار شد و درنهایت او با قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

 

ــ صالح نیکبخت، وکیل پرونده مهسا امینی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد.

 

یکشنبه ۲۱ اسفند

 

ــ کیوان مهتدی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، و حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد، که در زندان اوین محبوس‌اند ممنوع‌الملاقات شده‌اند.

 

ــ زینب همرنگ سیدبگلو، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، در تهران بازداشت شد.

 

دوشنبه ۲۲ اسفند

 

ــ در فهرست۵۳ نفره‌ی افرادی که به حکم دادستانی عمومی تهران «ممنوع‌المعامله» شده‌اند نام شماری از هنرمندان، از بازیگر سینما و فیلم‌ساز و آهنگ‌ساز و خواننده دیده می‌شود که در جریان اعتراضات سراسری از مردم معترض حمایت کرده بودند.

 

سه‌شنبه ۲۳ اسفند

 

ــ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم ۶ سال حبس کیوان مهتدی، فعال کارگری، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران را عیناً تایید کرد. کیوان مهتدی پیش‌تر در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۵ سال و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بود.

 

ــ روح‌اله نخعی، روزنامه‌نگار، به اتهامات «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» در دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال و ۷ ماه حبس محکوم شد.

 

ــ صالح نیکبخت، وکیل دادگستری، به دلیل «مصاحبه با رسانه‌های خارج از ایران» در بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام و با تودیع قرار کفالت موقتاً آزاد شد.

 

چهارشنبه ۲۴ اسفند

 

ــ سپیده قلیان، فعال مدنی، ساعاتی پس از آزادی از زندان اوین، در مسیر تهران به دزفول بازداشت شد.

 

ــ پروا بهداد، که پیش‌تر به دلیل مدیریت یک کانال تلگرامی مرتبط با آئین بهایی بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب اصفهان به ۳ سال زندان، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲۴ میلیون تومان جریمه نقدی و‌ شرکت در کلاس‌های عقیدتی محکوم شده است.

 

ــ حکم محکومیت شعبان محمدی، از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان)، که پیش‌تر به‌‌صورت غیابی در دادگاه انقلاب مریوان به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از رد درخواست واخواهی در دادگاه بدوی تایید شد.

 

پنجشنبه ۲۵ اسفند

 

ــ ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

 

ــ محمد آرمان، وکیل دادگستری، در دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به اتهام «نشر اکاذیب» به تحمل ۱۸ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©