Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۰۸ آوريل ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۰۸ آوريل ۲۰۱۹
:red_circle::red_circle::red_circle:اطلاعیه شماره 6:red_circle::red_circle::red_circle:

گزارشات گروه های مستقل دانشجوئی

 از امدادرسانی در مناطق سیل زده

 

 

گزارش روز دوم گروه مستقل دانشجویی از وضعیت امدادرسانی در مناطق جنوب غرب کشور:

 

دومین ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی امروز در دره شهر دایر شد. با همکاری داروخانه ای در بخش لومار مقدار یک وانت از داروهای مورد نیاز جهت امداد در دره شهر توسط امدادگران تحویل گرفته شد. از موارد مهم مشارکت مردم بومی منطقه در امدادرسانی، همکاری زنان دره شهر در بسته بندی اقلام بهداشتی و غذایی میباشد. همچنین با دهیاری ها جهت همکاری در بحث امدادرسانی هماهنگ شد.

 

با تیم افرود استان ایلام هماهنگی های لازم صورت گرفت و گروهی دارای 6 دستگاه افرود به گروه ملحق شد که در صورت نیاز تعدادشان افزایش خواهد یافت. همچنین هماهنگی های لازم با تیم کوهنوردی آبدانان جهت همکاری در امدادرسانی شهرستان پلدختر صورت گرفت.

 

از اتفاقات مهمی که در روز دوم امداد توسط گروه مستقل امروز به وقوع پیوست تشکیل تیم آشپزی می باشد که فعالیت خود را از دو روز آینده در پلدختر و یا ماژین - با توجه به ارزیابی فردای گروه از وضعیت مناطق- جهت آماده سازی غذای گرم میباشد.

 

اقلام بهداشتی، دارویی و غذایی توسط تیم آفرود به همراه دو نفر از اعضای گروه امداد به ماژین فرستاده شدند و هم اکنون در بخش مرکزی ماژین  حضور دارند. از طرفی جهت همکاری در بخش توزیع با نیروهای بومی ماژین هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

همچنین بسته های غذایی و بهداشتی شامل کنسروجات، نان، نوار بهداشتی و پوشک بچه به مقصد روستاهای دمرود و شوره از بخش ماژین که امدادرسانی بسیار ضعیفی در این مناطق صورت گرفته، ارسال گشت. همچنین غروب امروز طبق گزارش واصله از ماژین، هلال احمر در حال دپو کردن کمک های مردمیست و این در حالیست که ساکنین بسیاری از روستاها چیزی برای ادامه حیات ندارند.

 

پس از چند روز بی خبری از وضعیت روستای چم مهر، امروز با همکاری چندتن از اهالی روستا که ساکن دره شهر هستند و همچنین ساکنین روستاهای مجاور چم مهر گروه امدادرسانی توانست اطلاعات و اخباری را بدست آورد که بدین شرح میباشد: امدادرسانی به این روستا بسیار کند بوده و امروز از طرف نهادهای  رسمی کمک هایی در روستا توزیع شده است اما بدلیل اتمام آنها، نیاز به اقلام غذایی و بهداشتی برای فردا ضروری می باشد. لذا گروه امدادرسانی مستقل، بسته های آماده شده توسط گروه را بوسیله ی هلی کوپتر یا ماشینی که از طرف فرمانداری در اختیار گروه قرار میگیرد، جهت توزیع به دهیار و شورای روستا  ارسال میکند. اگر چنانچه هلی کوپتر در اختیار گروه قرار گیرد مستقیما بسته ها به چم مهر منتقل میشود و در غیر اینصورت به منطقه ای نزدیک به چم مهر ارسال می گردد.

 

از طریق تماسهای صورت گرفته با پلدختر گروه امداد به نیازسنجی آن منطقه پرداخت.

طبق اخبار دریافتی توزیع کمک ها در پلدختر وضعیت بدی دارد و این امدادها توسط نهادهای رسمی که توانایی پوشش منطقه به جهت برخورداری از امکانات دولتی میتواند آسانتر صورت گیرد؛ چرا که بدلیل قطعی راه و از بین رفتن پل گاومیشان امدادرسانی به پلدختر و فرستادن اقلام برای گروه امدادرسانی مستقل دشوار میباشد. با این وجود فردا یک تیم ارزیابی 6 نفره از طرف گروه امداد جهت ارزیابی دقیق تر وارد پلدختر میشود.

همچنین گروه های مردمی از رومشکان و دره شهر صبح امروز وارد پلدختر شدند.

خبر ناگواری که از پلدختر به جهت وضعیت فاجعه بار آن به گوش میرسد حاکی از آن است که وسایل خانه های سیل زدگان در حال سرقت است و که نشاندهنده ی نبود نهاد پاسدار امنیت شهر میباشد.

نیازهای ضروری مناطق با توجه به گزارش های نیروهای بومی مناطق خسارت دیده که تا بدین لحظه در دست است به شرح زیر است:

پلدختر :

نیروی انسانی و ابزار کار برای لایروبی و خارج کردن گل و لای از منازل

تیم درمانی پوشک

نوار بهداشتی

شیر خشک

اب معدنی

 

ماژین:

بسته غذایی و بهداشتی

مواد شوینده

اب معدنی

 شیر خشک

 

موردی که لازم به ذکر است بایکوت خبری امدادرسانی های گروه مستقل توسط کانال های تلگرامی محلی به جز یکی از آنها می باشد. این بایکوت در شرایطی صورت میگیرد که شورای شهر، فرماندار و هلال احمر از فعالیت این گروه بسیار استقبال کرده و همکاری های لازم را داشته اند.

..............................................................................

گزارشِ فعالین دانشجوییِ  حاضر در مناطقِ آسیب دیده لرستان

 

صبح امروز پنج نیروی انسانی و دو ماشین - نیسان و پراید- به سمت روستای چم مهر حرکت کردند و تلاش داشتند شرایط مناطق سیل زده را ارزیابی کنند. حین حرکت اطلاع یافتند که کمک های مردمی در چم مهر توزیع شده در نتیجه اقلام در پل دختر توزیع شدند. سپس مسائل منطقه با توجه به نیازهای مردم محلی ارزیابی شد. این ازریابی ها طی صحبت با مردم محلی صورت گرفت.

 

تلفات انسانی تا کنون 15 نفر بوده است البته این آمار کامل نیست چرا که مردم در مناطق سیل زده از احوال نزدیکترین خویشاوندان خود نیز اطلاعی ندارند.

 

ورودی ضلع شرقی شهر از طرف اندیمشک آسیب چندانی ندیده است. البته خویشاوندان آنان که در مناطق سیل زده ساکن بوده اند مهمان شان هستند. در ضلع غربی که محل عبور اصلی سیلاب بوده است خسارت های فراوانی وارد شده است به قسمی که منزل مسکونی، اماکن تجاری و... کاملاً از بین رفته اند . مابقی این ضلع غرق در گل و لای است. بولدوزر و لودر تا حدی کوچه هارا بازسازی کرده اند اما منازل مسکونی هم چنان در شرایط وحشتناکی به سر می برند. چکمه، بیل، طی فلزی، و نیروی انسانی ضروری است. غذا تا اندازه ای حاضر می شود.  ضروری ترین اقلام بهداشتی-خوراکی نوار بهداشتی، پوشک بچه و شیر خشک است. از دیگر مشکلات اساسی آب و گاز است به ویژه که برای راه اندازی آشپزخانه های سیار ضروری هستند.

 جاده ی  پل‌دختر به سمت معمولان ده الی پانزده کیلومتر هموار است.  سیل به جاده ی سمت مورانی خسارات فراوانی وارد کرده است. مردم این روستا همکاری نزدیکی با فعالین در محل داشتند و اظهار داشتند که کمک دریافت کرده اند و مردم روستای بعدی نیاز بیشتری به کمک دارند. البته دعاوی شد مبنی بر تقاضای کمک از سوی افرادی که آسیب ندیده اند.

 

روستای بابازید و زوران تل که در ضلع غربی واقع شده اند کاملا تخریب گشته، این ویرانی تاجاییست که ورود به روستای زوران تل را برای فعالین دانشجویی حاضر در محل غیر ممکن کرد. در این مناطق وسایل بهداشتی به ویژه نوار بهداشتی، پوشک، شیرخشک و آب آشامیدنی به شدت نیاز است.

فعالینی که در ویسیان مستقر هستند اظهار کردند که برای روستاهای معمولان به ویژه دمرود می توان کمک هایی ارسال کرد. کمک به این مناطق که دچار آسیب دیدگی شدیدی شده اند از هیچ مسیری ممکن نیست و تنها از طریق سیم و طناب میسر می شود. ضروری ترین اقلام برای این مناطق نوار بهداشتی، شیرخشک، پوشک و لباس زیر زنانه است.

در دیگر روستاهای ویسیان هیچ مسیری برای کمک وجود ندارد چرا که مسیر کوهدشت به سمت رومشگان و از رومشگان به پل دختر کاملاً تخریب شده است. این در حالیست که عده ای از مردم اقلام را با کولبری به مناطق آسیب دیده در پل دختر می رسانند اما برای روستای معمولان هیچ راهی وجود ندارد.

..................................................................................

گزارش فعالان دانشجویی امداد رسان در منطقه سیل زده ماژین

: 14فروردین ماه 6 دستگاه آفرود به سمت منطقه ماژین حرکت کردند که دو دستگاه حامل اقلام دارویی و الباقی حامل موادغذایی و بهداشتی بودند. اقلام دارویی  با این توضیح که داروها به روستاییان به صورت رایگان و به مراکز درمانی با قیمت کارخانه، به داروخانه مرکزی ماژین  تحویل داده شد. اقلام غذایی و بهداشتی نیز به روستاییان "شوره" و "دم رود" از  بخش ماژین تحویل داده شد.

 

جمعیت روستای شوره 320 و دم رود 60نفر است. تعداد زنان روستا از مردان آن بیشتر است. تمامی جاده های ارتباطی در این مسیر آسیب دیده و امکان امداد رسانی از طریق زمینی را با مشکل روبه رو کرده است. بخشی از مسیر  و اکثر پل ها توسط سیل از بین رفته است. بخش دیگری از مسیر نیز از یک سمت به کوه و سمت دیگر هم جوار با دره ای منتهی به رودخانه خروشان سیمره است. کوه در این مسیر خطر ریزش دارد. ماشین ها در گل و لای گیر می کنند.

 

نا امن بودن راه های ارتباطی به حدی است که مردم بومی منطقه مانع از حرکت تیم امداد دانشجویی به سمت دیگر روستاها بودند. تا حد امکان تیم آفروید سوار جاده را هموار کرده و مسیر را باز کردند.

 

اقلام غذایی و بهداشتی  با همکاری گروه شورایی روستاها در بین مردم به شرح زیر تقسیم شد:

کمک های دریافتی از سمت نهادهای حکومتی و دولتی پس از سه روز به منطقه سیل زده ماژین رسیده است. طبق گفته اهالی پس از فرونشست آب، معتمد روستا با هزینه شخصی خود  مایحتاج روستا را خریداری کرده و به مردم محلی رسانده است. حتی المقدور تلفات جانی در دو روستای مذکور وجود نداشته باشد. چرا که بیشتر ساکنین روستا قشر فرودست و نیازمند هستند. هلال احمر صبح روز 14فروردین به روستا رسیده است و به نیمی از روستا چادر، نان و کنسرو رسانده است. اقلام ارسالی سپاه نیز نان و کنسرو بوده است و در حال حاضر نیمی از مردم روستا چادر ندارند.

 

تیم امداد دانشجویی در زمان حضور در روستا احتیاجات خانوارها مشخص و لیست کرد. سپس با نام نویسی سرپرست هر خانوار مردم سیل زده به صورت منظم و در صف پک های بهداشتی و غذایی خود را دریافت کردند.  طبق گزارش شورای روستا در روز اول به علت نا به سامان بودن پخش و توزیع اقلام اولیه مردم شکایت داشتند اما در روز حضور تیم امداد دانشجویی آرامش نسبی در دریافت و توزیع اقلام از جانب مردم مشاهده شد.

 

لازم به ذکر است که مردم تشکر ویژه ای از بابت دریافت نواربهداشتی و پوشک بچه داشتند. آن ها اذعان داشتند که تا روز مذکور هیچ نهاد و ارگانی این اقلام را به روستا نرسانده است. تعداد نوزادانی که در این دو روستا به پوشک نیاز دارند 24نفر و شیرخشک در روستای شوره 10 و روستای دم رود 6نفر است. 20واحد دامداری به علت سیل از بین رفته اند که روستاییان تنها توانسته اند دام ها را نجات دهند. اما وسایل لازم برای نگهداری دام به طور کامل از بین رفته است. 37منزل در روستای شوره و دم رود به طور کامل تخریب شده است. برق، آب ،گاز   و اینترنت منطقه ماژین کامل قطع است و روستاها در گل و لای کامل است. امداد گران برای شارژ گوشی خود مجبور به حضور در ماژین مرکزی هستند.

 

تعداد بیماران روستا به شرح زیر است:

1بیمار دیالیزی ، 2بیمار که پیش از سیل سکته کرده و نیاز به مراقبت دارند و 1بیمار فلج

 

با توجه به اینکه دوره ی جدید بارندگی ها از شنبه مورخ 17فروردین آغاز می شود ، مایحتاج روستا 

1. پتو و وسایل گرمایشی 

2. تیم پزشکی

3. اقلام دارویی و حضور نیروی انسانی در منطقه پل دختر

4. تی فلزی، بیل، دستکش ،چکمه ونیروی انسانی  برای لایی روبی منازل در پلدختر است.

............................

فعالیت تیم دانشجویی

پس از جاری شدن سیل در استان های شمالی کشور و تشکیل تیم مستقل دانشجویی برای امداد رسانی به مردم حادثه دیده تیمی از دانشجویان با انجام هماهنگی های لازم با رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این محل حضور یافته و با اقدامات لازم از جمله نصب بنر و آماده سازی اتاقکی برای دپو آماده جمع‌آوری کمک های مردمی غیر نقدی شدند. فعالیت این تیم به صورت منسجم از روز سه‌شنبه سوم فروردین ماه آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است.

فعالیت تیم دانشجویی مستقر در این محل شامل جمع‌آوری، لیست کردن، تهیه گزارش از کمک‌های مردمی، بسته بندی و ارسال اقلام دریافتی است.

اولین محموله کمک‌های کمک‌های مردمی دریافت شده در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مشتمل بر:

5 بسته شیرخشک

16 بسته کفش و لباس

1 بسته حبوبات

10 کیلوگرم برنج

24 عدد کنسرو

5 بسته 52تایی پوشک

37 بسته نواربهداشتی

و مقدار زیادی داروی خریداری شده

در روز یک‌شنبه مورخ یازدهم فروردین ماه پس از بارگیری راهی شهر گمیشان استان گلستان شد و با موفقیت تقدیم مردم عزیز حادثه دیده در این استان شد و تیم همچنان به روال پیشین به حضور و فعالیت خود در این محل ادامه داد و با جاری شدن سیل در استان های غربی و جنوبی کشور این‌بار آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی برای مردم حادثه‌دیده این استان ها نیز شد

لازم به ذکر است جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران همچنان برقرار بوده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت

و نیز ریز جزئیات کمک‌های دریافتی را از طریق کانال تلگرامی سیل ایران با نشانی iranflood98  به اطلاع عموم خواهد رسید

...............................

بخشی از تیم ما هم اکنون در پل دختر مستقر است و با ارتباط گیری با معتمدین محلی قصد توزیع کمک ها را دارد. بنا شده کمک ها با طمانینه توزیع شوند چرا که بخش زیادی از مردم سیل زده فعلا مشغول کار برای لایروبی خانه های خود هستند و برخی افراد نیز از اقدام خودبخود برای تحویل کمک ابا دارند. به همین دلیل اقلام ابتدا تحویل معتمدین محلی می‌شوند.

لازم به ذکر است طبق گزارش تیم اعزامی و اطلاع محلی تا کنون سیل در پل دختر موجب کشته شدن 15 نفر شده است. همچنین بالای 100 خانه، تخریب کامل شده که نیاز به بازسازی از ابتدا دارد.

یکی از مهم ترین اقلام ضروری برای پل دختر، تی فلزی است که از بیل راحت تر می‌تواند گل روبی را انجام دهد

......................................................

گزارش عملکرد و موقعیت (گروه لرستان)

 

1)  اعزام گروه 15 نفره امداد دانشجویی با تجهیزات کاری از خرم¬آباد به پلدختر تا یک ساعت دیگر.

2)  امداد رسانی به کمک مردم بومی منطقه انجام خواهد شد.

3)  با توجه به پیش بینی بارندگی از فردا در منطقه تجهیز مردم بومی سیل زده به ابزار جهت پاکسازی منازل و تقویت آبراهه¬ها الزامی است.

4)  پک¬های مخصوص در 4 مدل،  پک غذا بحرانی، پک غذا نیمه بحرانی، پک ویژه کودک و پک ویژه زنان دپو شده و آماده ارسال بر اساس ارزیابی گروه ارزیاب است.

5)  هم اکنون گروه ارزیاب در منطقه است.

6)  ساعاتی پیش جاده فرعی موقت به سمت معمولان باز شده است. گروه در حال ارزیابی منظقه به منظور رسیدن به راه امن برای ارسال کمک¬ها به معمولان است.

7)  نیاز به اعزام نیروی انسانی از تهران وجود ندارد و گروه توانسته¬است با ارتباط گیری موثر با مردم به ویژه دانشجویان لرستان امور را پیش ببرد.

8)  اقلام فوری موردنیاز: شیرخشک - کنسرو – پتو – خرما – حلوا شکری – مواد شوینده – پوشک بچه – نایلون ضدآب – فنس – روغن – برنج - حبوبات_  وسایل پخت و پز (پیک نیک)

 

🛑 با توجه به خریدها و ارسال اقلام امروز در حال حاضر موجودی مالی گروه کمتر از 7 میلیون و اجناس داخل انبار بسیار محدود است و نیاز به کمک¬های فوری مالی و اقلام وجود دارد.

.....................................................

شرایط بحرانی لرستان سانسور می شود

فعالین حاضر در مناطق آسیب دیده گزارش دادند که روستاهای لرستان شرایط بحرانی دارند. اوضاع به حدی وخیم است که انتقال کمک ها به برخی از روستاها غیرممکن است. در این شرایط بحرانی مسئولین همچنان عملکرد و تصمیم های خود را توجیه می کنند و رسانه های حکومتی تلاش دارند اوضاع نابسامان این مناطق را سانسور کنند. این سانسورها با موجی از امنیتی شدن فضا همراه است که برخی از افراد را تحت فشار قرار می دهد. همان افرادی که به سانسور اخبار پرداخته اند شفاف کنندگان را شایعه ساز می خوانند و تلاش دارند اخبار آنان را بی اعتبار سازند.

........................

اطلاعیه شماره 6

طبق هماهنگی با گروه مستقل امدادرسانی دانشجویی، آدرس های زیر برای جمع آوری اقلام اضافه شدند:

 

کرج: اتوبن کرج-قزوین، بعد از خروجی حصارک، گلدشت، فلکه دوم گلگشت، خیابان سوم غربی (شمت چپ میدان)، انتهای خیابان، بن بست پردیس، پلاک 3.

شماره تلفن جهت تماس ضروری:09359242171 اوختای حسینی

اصفهان: خیابان شمس آبادی، رو به روی بانک ملی، ساختمان مسیح، عینک فروشی سپید

ساعات: ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر، ۵ بعد از ظهر تا ۸:۳۰ شب

شماره تلفن جهت تماس ضروری:

۰۹۱۳۳۱۹۳۶۸۱ زهرا ظاهری

سایر پایگاه های جمع آوری اقلام ما:

 

تهران : خیابان جلال آل احمد، پس از پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی تهران

تماس ضروری :

09197287697 رومینا محسنی

 ۰۹۱۲۷۹۹۸۴۹۷ ابوالفضل نژادفتح

بابل : دانشگاه نوشیروانی بابل

تماس ضروری:

09116848527   محدثه آقابراریان

ایلام : دره شهر، خیابان شهیدرجایی، میوه فروشی محمدی، جنب هایپروان

تماس ضروری :

 9904540810    احسان محمدی

 

خرم آباد:

كافه هما : زيبا كنار ، ميدان مادر

 

گلدشت غربي ، خيابان صداوسيما(ايستگاه راديو) بعد از چهارراه ياسمن، قطعه سوم

تماس ضروری :

09160468561   مهرداد بارانی بیرانوند

 

کرمانشاه:

شهرک الهیه، میدان شاهد، نبش کوی سلمان فارسی، ساختمان ساریژ، طبقۀ همکف.

تماس ضروری:

09396810469   سام عباسی گوره جویی

 

علاوه بر دیگر اقلام ضروری ذکر شده در اطلاعیه های قبل، براساس بررسی های تیم دانشجویی مستقر در منطقه سیل زده پلدختر این اقلام به شدت مورد نیاز است:

 

۱. پتو

۲. والر (چراغ که برای پختن خوراک مناسب باشد)

۳. زیرانداز ضد آب

۴. برنج

۵. روغن

۶. ظروف آشپزی

۷. چکمه (در سایزهای مختلف زنانه و مردانه نیاز ضروری در منطقه سیل زده است.)

کمکهای نقدی خود را نیز به شماره کارت :

 

۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۳۶۰۷۴۵

به نام انجمن علمی توسعه روستایی ایران واریز نمایید.

............................

اطلاعیه شماره 5

 

همراهان عزیز

با توجه به دامنگیر بودن سیلاب اخیر، گروه مستقل دانشجویی همچنان تصمیم به ادامه امدادرسانی دارد. نظر به هماهنگی های صورت گرفته از طرف فعالین دانشجویی ساکن در کرمانشاه، این منطقه نیز به یکی از مراکز جمع آوری کمک های مردمی گروه مستقل امدادرسانی پیوست. با توجه به امکانات محدود گروه ، ر حال حاضر امکان جوابگویی تلفن به  کمکرسانان  در گلستان  نمیباشیم و در اولین فرصت شماره تلفن در گلستان نیز اعلام میشود.

همچنان مجوز این امدادرسانی ها از جانب انجمن علمی توسعه ی روستایی ایران صادر شده است.

 

نیازهای ضروری مناطق با توجه به گزارش های نیروهای بومی مناطق خسارت دیده که تا بدین لحظه در دست است به شرح زیر است:

:پلدختر :

 

نیروی انسانی و ابزار کار برای لایروبی و خارج کردن گل و لای از منازل

تیم درمانی پزشک

نوار بهداشتی

شیر خشک

اب معدنی

 

ماژین:

بسته غذایی و بهداشتی  و دارویی

مواد شوینده

اب معدنی

 شیر خشک

اولویت امدادرسانی تهیه ی اقلام دارویی است؛ لذا کمکهای نقدی برای خرید دارو دارای اولویت و حائز اهمیت است.

لطفا کمکهای نقدی خود را جهت کمک  به شماره کارت :

 

۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۳۶۰۷۴۵

به نام انجمن علمی توسعه روستایی ایران واریز نمایید.

پایگاههای آماده دریافت کمک های غیر نقدی:

 

1- تهران : خیابان جلال آل احمد، پس از پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی تهران

 

2- بابل : دانشگاه نوشیروانی بابل

 

3- ایلام : دره شهر، خیابان شهیدرجایی، میوه فروشی محمدی، جنب هایپروان

 

4- خرم آباد:

-كافه هما : زيبا كنار ، ميدان مادر

 

-گلدشت غربي ، خيابان صداوسيما(ايستگاه راديو) بعد از چهارراه ياسمن، قطعه سوم

 

5- کرمانشاه:

شهرک الهیه، میدان شاهد، نبش کوی سلمان فارسی، ساختمان ساریژ، طبقۀ همکف.

 

شماره تماس های ضروری در شهرهای مختلف:

1- تهران :

09197287697  رومینا محسنی

۰۹۱۲۷۹۹۸۴۹۷  ابوالفضل نژادفتح

 

2- ایلام :

09904540810   احسان محمدی

 

3- لرستان:

09160468561   مهرداد بارانی بیرانوند

 

4- بابل:

09116848527   محدثه آقابراریان

5-کرمانشاه

09396810469   سام عباسی گوره جویی

:لطفا جهت اطلاعرسانی بیشتر مارا همراهی کنید.

..........................

اطلاعیه (شماره 4)

با توجه به سیلاب های مصیبت زایی که در استان های لرستان، ایلام و خوزستان زندگی مردم را با بحران جدی روبرو کرده است و نظر به بی تدبیریهای صورت گرفته در امر امدادرسانی از جانب نهادهای مسئول، گروه امدادرسانی مستقل دانشجویی، امدادرسانی های خود را همزمان با گلستان، در مناطقی از لرستان، ایلام و خوزستان با کمک مردم بومی انجام خواهد داد و همچنین مجوز فعالیت ایشان از جانب انجمن علمی توسعه روستایی ایران صادر شده است.

از آنجا که اولویت امدادرسانی تهیه ی اقلام دارویی است، کمکهای نقدی برای خرید دارو حائز اهمیت است.

لذا کمکهای نقدی خود را به شماره کارت :

 

۵۸۵۹۸۳۷۰۰۴۳۶۰۷۴۵

به نام انجمن علمی توسعه روستایی ایران واریز نمایید.

اقلام غیرنقدی ضروری عبارتند از :

پتو                       

چادر

پوشک

شیر خشک

نواربهداشتی

خرما

 

داروهاي پر مصرف مورد نياز :

كاپتوپريل ٥٠   

استامينوفن        

سفالكسين 

آزيترومايسين

آموكسى سيلين

آسپيرين ٨٠

آتورواستاتين ۴٠  

امپرازول

انداسترون

سرم شست و شو      

آبسلانگ

دستگاه و نوار قند خون

متورال ٥٠

لوپراميد

هيوسين خوراكى و تزريقى 

پودر ORS

بتادین

دميترون 

سرنگ 

قطره چشمى كلرامفنيكل

قطره و شربت و شياف استامينوفن ١٢٥ برای کودکان

شياف ديكلوفناک

شربت سفكسيم

 

پایگاههای آماده دریافت کمک های غیر نقدی:

1- تهران : خیابان جلال آل احمد، پس از پل گیشا، دانشکده علوم اجتماعی تهران

2- بابل : دانشگاه نوشیروانی بابل

3- ایلام : دره شهر، خیابان شهیدرجایی، میوه فروشی محمدی، جنب هایپروان

4- خرم آباد:

- كافه هما : زيبا كنار ، ميدان مادر

- گلدشت غربي ، خيابان صداوسيما(ايستگاه راديو) بعد از چهارراه ياسمن، قطعه سوم

شماره تماس های ضروری در شهرهای مختلف:

1- تهران :

09197287697  رومینا محسنی

09127998497 ابوالفضل نژادفتح

2- گلستان:

09308111312  محمد امین حسینی

3- ایلام :

09904540810   احسان محمدی

4- لرستان:

09160468561   مهرداد بارانی بیرانوند

5- بابل:

09116848527   محدثه آقابراریان

   .........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©