Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ برابر با  ۱۳ می ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶  برابر با ۱۳ می ۲۰۱۷
اعلام حمايت اتحاديه سراسرى كارگران نروژ از جنبش تحريم اسرائيل

حمايت اتحاديه سراسرى كارگران نروژ از

 جنبش تحريم اسرائيل!

 

 گزارش از رضا چيت ساز

 

 بزرگترین اتحادیه کارگری نروژ برای پیشبرد حقوق بشر فلسطینی ها، از خواست (جنبش بى دى اس) در تحریم کالاهای اسرائیلی اعلام حمایت کرد. روز دوشنبه دوازدهم مه، اتحاديه (LO)، سازمان كشورى که بزرگترین سازمان چتریِ اتحادیه های کارگری در نروژ است و نزدیک به یک میلیون کارگر نروژى را نمایندگی می کند، پشتيبانىِ خود از تحریم کامل کالاهای اسرائیلی را به قصد احقاق حقوق فلسطینی ها تحت قوانین بین الملل اعلام کرد. سازمان کشوری (ال او) نروژ با اين اقدام، گام مهم و ستايش انگيزى در راستاى عملى ساختن خواست ها و اهداف جنبش بى دى اس در تحریم كامل بین المللیِ اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک اسرائیل به مثابه ابزاری ضروری برای احقاق حقوق پایه ای فلسطینی ها، ازجمله حق بازگشت پناهندگان و برابرحقوقیِ شهروندان فلسطینیِ اسرائیل، برداشته است.

در این رابطه ریا حسن سخنگوی کمیته ملى فلسطينىِ جنبش بى دى اس در اروپا از این اقدام مهم اتحادیه های کارگری نروژ ستايش كرد: "سازمان سراسری اتحادیه های کارگری نروژ با پاسخ به خواست مردم فلسطین و اعلام حمایت از تحریم کالاهای اسرائیل، خواستی که از سال ۲۰۰۵ از سوی اکثریت جامعه مدنی فلسطین مطرح شد، با مهم ترین فدراسیون اتحادیه های کارگری جهان همراه شد."

پيش از اين، ازجمله اتحادیه کارگری آفریقای جنوبی، برزیل، کوبک و ایرلند نيز، در جهت پیشبرد و تشديد فشار به شرکت ها و نهادهایی که دهه های گذشته، اشغال فلسطین، سياست استعمارىِ شهرک سازیها و اعمال آپارتاید را ممکن کرده اند، به جنبش بى دى اس پيوسته بودند.

ريا حسن ادامه مى دهد: "جنبش بى دى اس امیدوار است که سازمان (ال او) با هماهنگ ساختن اتحادیه های کارگری نروژ بتواند خواست تحریم را به ابزارى تاثیرگذار برای پاسخگویی در گستره های آکادمیک، فرهنگی و اقتصادی تبدیل کند تا از اين طريق بتوان حقوق بین المللى را به اجرا گذاشت. فراتر از این ما خواهان این هستیم که اتحادیه های کارگری نروژ با فشار آوردن به دولت نروژ، به پیوندهای نظامی دو دولت نروژ و اسرائيل پایان داده، و همزمان به تأمين بودجه شرکت هایی که در سیاست های اشغال گرایانه و سرکوب گرایانه اسرائیل شریک جرمند، پایان دهد". کمیته ملی جنبش بى دى اس که بزرگترین ائتلاف از نهادهای جامعه مدنی فلسطین است، پیش برنده و حامى جنبش جهانی تحریم و سلب (بى دى اس) کالاهای اسرائیلی است.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©