Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲
بیانیە ی کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس- کردستان

بیانیه ی کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس- کردستان

در اعتراض به سرکوب و دستگیری معلمان

 

به نام خدا

 

هم وطنان، همشهریان فهیم و دانا، کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان بدینوسیله به آگاهی می رساند، نیمه شبِِ سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با اعتراضات سراسری و التهابات فراگیر کشور در مرگ پر مسئله و مصیبت بار ایراندخت "مهسا امینی"، به ادعای واهی و اغوای هدایت و ارشاد! عواملی از نیروهای انتظامی،امنیتی در هیبتی هولناک با یورش به منازل دو تن از معلمان هنرمند بیجار، خانم لیلا عباسی، عضو ارشد هیئت مدیره ی کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان، و جناب جعفر ولدخان همکار فرهیخته و دیگر عضو کانو ن صنفی معلمان،آنها را در برابر دیدگان وهمناک فرزندان بازداشت نموده و با خود برده اند.

بی ارائه ی حکم قضایی و بی اجازه ی پوششی مناسب!

کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس"ژینا"را فرزند  دلبند خود می داند و ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان، صحنه ی دلخراش مادری آویخته به اتومبیل مرگ و دیگر جان باختگان این بساطِ جان ستان را یادآوری می نماید. و با تأکید بر حفظ حق قانونیِ اعتراضات مدنی و مسالمت آمیزِ مردم به چگونگی و چرایی مرگ مهسا، و به رسمیت شناختن وجه قانونی اعتراضات، به جهت کاهش آلام جامعه به ویژه هموطنان کُرد، خواهان معرفی و مجازات آمرین و عاملین این فجایع و برچیدن ساز و کار بی اعتبار ارشاد اجباری است!

یادآور می شود که نام همکار ارجمند آقای جعفر ولدخان همیشه تداعی گر تئاتر دانش آموزی بیجار بوده است.کسی که به حق خاک خورده ی سِن و سکوی هنر نمایش است. از کارگردانی و نمایشنامه نویسی گرفته تا موفقیت های  چشمگیر در جشنواره های استانی و کشوری!علاوه بر این به عنوان مشاوری مجرب و دلسوز در هدایت تحصیلی راه یافتگان به دانشگاه نقش قابل توجهی داشته اند. کانون صنفی فرهنگیان بیجار چنین بی مهری هایی به این معلم برجسته ی بازنشسته را روا نمی بیند! و خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان است.

همچنین کانون صنفی فرهنگیان بیجار اطلاع و اطمینان واثق دارد که خانم لیلا عباسی این عنصر ارزنده بنا به تشخیص و استنباطی فردی حرکت نموده و در غروب و شب تجمعات شهر حتی از خانه ی خود خارج نشده است.

بدین لحاظ دستگیری و بازداشت غیر مدنی این همکار فرزانه ی نخبه را امری ناسنجیده و محکوم می داند. وخواهان آزادی هرچه سریع تر ایشان می باشد!

سرکار خانم لیلا عباسی به مدد ذوق لطیف و ذهن خلاق و خدادادی و به داوری مراکز معتبر فرهنگی،هنری کشور و سوابق و آثار درخشانی که حامل معارف دینی و ملی و مضامین معنایی و عرفانی می باشد،از مفاخر کشور است.

  ما بازداشت این بانوی قرآن پژوه و تراز اول عرصه ی هنر خوشنویسی کشور و برگزیده ی نمایشگاه ها و جشنواره ی جهان اسلام که ستایش مجامع معتبر و ممتاز داخلی و خارجی را براگیخته است را سازگار با سابقه ی درخشان فرهنگ و مدنیت این ملت ارزیابی نمی کنیم.

لذا با توجه به حوادث تلخ و سوابق نگران کننده ای که همیشه از این رهگذر وجود داشته است، بیم آن می رود که ابر غفلت حایلی بر خورشید حقیقت آید و دیده ی عبرت را بفریباید و خدا نیاورد روزی را که اساس و ارکان تمدن و فرهنگ درخشان این سرزمین بفرساید!!!

کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس با توجه به فصل بازگشایی مدارس ،ضمن درخواست آزادی این  همکاران برجسته و برخاسته از خطه ی هنرپرور گروس، خواهان آزادی بی قید و شرط دیگر بازداشت شدگان از جمله خانم قلیج خانی و همچنین آقای محمدرضا نصرتی و همسر گرانقدرشان خانم کاوند، از شهروندان خوش نام بیجار می باشد.و بر این باور است که فرهنگ والای مردمان این شهر هماره بر مدار مدنیت و مسالمت و مدارا بوده است.

 

کانون صنفی فرهنگیان بیجارگروس-کردستان

۳۱ شهریور ١٤٠١

...........................

خانم لیلا عباسی، عضو هیئت مدیره ی کانون صنفی فرهنگیان بیجارِ،

مدرس و معلم هنر، این شهروند نخبه و شجاعِ کردستان را آزاد کنید.

 

روز سه شنبه ۲۹ شهریور، نیمه شب به منزلش یورش برده و بر دستان این معلم و هنرمند آزاده دستبند زده و وی را بازداشت کردند.

از محل و علت بازداشت این فعال صنفی هیچ اطلاعی در دست نیست.

................................................................

بازداشت رضا شریفه معلم بازنشسته در سنندج

 

روز  چهارشنبه، ۲۸ شهریور، نیروهای امنیتی به منزل رضا شریفه معلم بازنشسته حمله کرده و ایشان را بازداشت کردە اند.

لازم به ذکر است که شرایط جسمی نامبرده مناسب نبوده و در بستر بیماری بوده است

...........................................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©